Recenze filmu Černý krab

54%

Komentáře a recenze 18

Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
6
Mělo to potenciál a oproti jiným netflixovskym filmům se nesnaží zavděčit všem a jde celkem přímočarou cestou. Bohužel prvotní nadšení z temné a v dnešní době hodně aktuální atmosféry, začne opadat a divák si po prvotním nabažení švédských, zamrzlých exteriérů, uvědomí, že se toho ve filmu vlastně moc neděje. Ale pořád se v rámci produkce od Netflixu, jedná o lepší kousek.
36 408 bodů
6.5
Klasická sebevražedná mise ve válečné vřavě v postapokalyptickém atmosféře, přeci jen v jisté určitosti přinášející jednu novinku. Cestuje se na bruslích. Takže takové neobvyklé road movie na ledě. Tohle by se docela dalo představit jako videohra. Další herní úkol ve snaze se dostat dál. Noc, zamrzlé moře, a najednou helikoptéra se silným reflektorem. Co teď? Snažit se udržet ve tmě a někde se schovat nebo se jej snažit sestřelit? No jo, ale tady se jedná o film. Švédský počin pro Netflix, který staronové náměty nyní hodně často propírá. Celá akce je tedy na ledě. Na tenkém ledě, aby to naverbovaní odvážlivci zase neměli až moc jednoduché. Jenomže na tenkém ledě je bohužel i samotný film. Hodně často to vypadá, že se ve své snaze, která vidět je, také každou chvilkou proboří a to pod hranici diváckého zájmu. Na celém projektu nelze upřít švédskou tvůrčí jedinečnost ve snaze docílit tvorby hollywoodských rozměrů a tvůrci neoddiskutovatelně měli našlápnuto dobře. Svou tvář to bohužel ztratilo na hodně slabém scénáři. Že je málo akce by ani tak nevadilo, jako poměrně málo dramatizace. Noomi Rapace, za svou kariéru již dávno plná zkušeností, se snaží oč může alespoň některé sekvence pozdvihnout, ale kde není odrazový můstek, tam prostě nemůže být ani pořádný skok. Sice se nedá úplně říci, že by byl film nudný, ale že by byl v oblasti svého žánru po divácké stránce nějaké vzrušující, se hodnotit také nedá. Bez napětí, bez emocí. Spousta lidí v ledu zmrzlého moře? Matka násilně odloučená od dcery? Ne, tohle prostě s nikým ani o píď nehne. Konec, který může být pro filmové fajnšmekry předvídatelný, už teprve ne, a to by měl nejvíce. Jinak je to film po technické stránce překvapivě dobrý. Inu, CGI už dokáže udělat ledasco, aniž by to divák při sebevětší snaze poznal. Ano, svým způsobem virtuální svět, který by, ještě jednou, dobře vypadal ve videohře, ale ne ve filmu s tak slabým scénářem.
31 728 bodů
6.5
Postapokalyptický svět a parta zneužitých zoufalců, kteří mají "spasit svět". část filmu, odehrávající se v zamrzlém světě je povedená, má náboj i velmi dobrou atmosféru. NA základně už to není ono a film se postupně mění ve snůšku klasických klišé béčkových filmů. Ve výsledku to ale rozhodně není špatná podívaná.
JasonCZ
JasonCZ
23 375 bodů
10
Boží postapokaliptickej film ze Švédska
22 487 bodů
4
Fakt jen marně přemýšlím, proč a jak by si tenhle nudný, doslova i pomyslně nekonečně šedivý film měl někdo nějak užít. High concept o cestování po ledě je rozveden tím nejfádnějším způsobem je to jako odškrtávání si věcí ze seznamu. Nuda.
avenis
avenis
10 584 bodů
8
Sleduju tento film měsíc po zahájení války na Ukrajině. A mrazí mě. Ve filmu není řečeno, kde přesně děj probíhá, ale podobnost s ukrajinskou situací je až děsivá. Film byl pochopitelně připravován a točen dříve, než k událostem na východ od nás došlo, ale jako by někdo otevřel okno do budoucnosti a prostě popsal, co bude. Válka ještě neskončila, ale všechno nasvědčuje tomu, že filmová vize se naplní do puntíku... Noomi je má oblíbená herečka a její výkon opět ukázal, jak dobrá opravdu je. Navzdory paralyzujícímu tématu film považuji za velmi dobrý. A hodně alarmující. (26.3.2022)
Wally007
Wally007
9 491 bodů
4
Nestrhne, nezaujme, nevyvolává emoce...čekal jsem víc.
Richard K
Richard K
8 416 bodů
6
Noomi Rapace je takovou sázkou na jistotu. Filmy s ní jsou koukatelné a mnohdy zvládá akční role s větším přehledem, než chlap. Černý krab pak patří do kategorie "nenadchne, ale neurazí" . Je tu však jeden problém, že "zásilka" má zachránit svět, ale proč, co, jak, nevíme. Je tudíž těžké si k takovéto záchraně vytvořit vazbu.
RedRose
5 159 bodů
2
Rapace nikdy nepatřila k mým favoritkám a tady je fakt šeredná! Celkový příběh je takový divně nezáživný. Logika celé akce na bruslích je taková účelová a málo uvěřitelná. Závěrečné "dělám to pro ni" bylo tradičně úplně debilní, protože pokud žije.....?!
naytsirk
naytsirk
4 711 bodů