Víc jak dvouhodinová cesta ke smrti... Nahlédnutí na poslední rok života Karla velikého. Byl to velký a božský hlas. Film pro mě byla tryzna . S úcty k mistrovi, víc psát nebudu. Můj šálek to není...
Takovej dokument si Karel nezasloužil. Spleť filmečků, které dohromady působí jakoby si režisérka stáhla videa z youtube do mobilu a klikla na “vytvořit vzpomínku”. Těším se až jeho život zpracuje někdo pořádně.
Film Karel je rozpolarizovaným dokumentem o legendárním a celosvětově uznávaném zpěvákovi Karlu Gottovi. Zhruba měsíc po zahájení snímku se režisérka Olga Malířová Špátová byla nucena vyrovnat s náhlým oznámením, že pan Gott trpí vážným onemocněním a zbývá mu zhruba půlrok života. To bohužel negativně ovlivnilo samotný film, který tak působí značně nejednotvárně. Zatímco první část snímku mapuje velmi povrchně interpretovu kariéru, druhá se věnuje jeho zhoršujícímu se zdravotnímu stavu a nahlédnutí do jeho rodinného a pracovního soukromí. Tímto rozdělením dokument trpí tím, že ani v jedné z těchto dvou částí nám není schopen poskytnout komplexní přehled ať již o zpěvákově kariéře či osobním životě. Filmu tak z kariéry chybí například zřejmě zcela bezvýznamní „Zlatí slavíci“ a z osobního života jakákoli zmínka o jeho partnerce Antonii Zacpalové, se kterou měl dceru Dominiku a partnerce Ivetě Kolářové, s níž měl dceru Lucii. Dokument navíc působí velmi depresivním dojmem a pozbývá životního optimismu a radosti, což z něj bohužel dělá film na jedno zhlédnutí, na rozdíl od obsahově obdobné Jednotky intenzivního života. Dvě hvězdy dávám snímku za přirozenost Karla Gotta na sklonku života a za výbornou práci kamery. Zbytek byl hodně jemně odvyprávěný příběh podaný takovou formou, aby nebyl hlavní protagonista pokud možno vykreslen v negativním světle. Velká škoda, že režisérka nevytvořila filmy o Karlovi dva, jeden zaměřený na jeho kariéru a druhý na poslední dny jeho života, takto dokument působí jako náhodný sestřih domácích videí Karla Gotta. 😕 (10.10.2021)
7,5/10 Skvělý dokument o legendě,který nespoléhá jen na vzpomínání jeho dlouhé zpěvácké kariéry,nýbrž nezapomíná na osobnější přístup,což je vždy u těchto dokumentů oživení,které vždy táhne,zároven je to pohled na jeho poslední dny,kde fungují i emoce,ano na konci slza ukápla,což je podle mě skvělá vizitka.
Je pravda, že je to jeden z delších dokumentů, nijak mi nevadilo, že ho režisérka vyloženě neukázala ve špatnym světle, tím jak tam nebyla přítomna a vlastně se k ničemu přímo nevyjadřovala mi vyhovovalo. Negativní pohled tam pro mě vlastně byl, když se střídaly mrazivý záběry sovětský okupace a během toho Karel zpíval, jako by se nic nedělo a všechno přehlížel, to pro mě bylo možná silnější, než kdyby ho tam vyloženě někdo přímo griloval. Anticharta byla zmíněna, Karel se neomluvil, to byl pro mě další signál. Fanklub nebo brečící fanoušci na pohřbu mě překvapili, ale hold lidi jsou různí. Na to, že nepatřím mezi Gottovy fanoušky, ani nejsem součástí jedné z jeho cílových generací se na to dalo příjemně koukat.
Reklama na manželku. Dokument by měl něco předat. Nové informace chybí, je to zbytečně dlouhý, v důležitých momentech málo pokrytý. Povrchní, bez emocí, rozvleklý a celkově strašně o ničem.
Asi takhle; většinou se obklopuji hudbou Mrtvoly kanibala, morbidního anděla nebo samotné smrti, ale Karla Gotta respektuji coby personu české populární hudby (ačkoliv jde zcela mimo mě - Viva la Řezník). Nicméně tohle je, dle mého skromného laického soudu, hodně pod úroveň. Motivaci natočit dokument o životě a zejména posledních dnech bezpochyby nejslavnějšího českého zpěváka dokážu pochopit. Ale mít žaludek zkonit celek do dvouhodinové karikatury dokonalé a do konce milující manželky a cíleně vynechat několik klíčových postav Gottova života, jež do celkového pojetí úplně nezapadaly, je prostě mimo mísu. Tohle si zkrátka nezasloužil. Stejně jako Krajčo, jakože WTF? Ho zablokoval TicToc nebo co, že musí být i tady?