Filmoví debutanti Gerald Nash a Christopher Renz dle svého scénáře zrežírovali jeden těžce uchopitelný hororový thriller, který si na paškál bere čím dál tím ožehavé téma rasismu. Antebellum je příběhem afroamerické ženy žijící v současnosti, která se objeví v době, kdy Americe vládli plantáže plné afroamerických otroků. V Antebellumu se tak protínají dva zcela odlišné světy, které jsou ale nadále ovlivněny rasovou nenávistí a dá se tak lze nalézt i komentář o tom, že i když od té doby díky Abrahamu Lincolnovi nebo Martinu Lutheru Kingovi došlo k razantním změnám, ideální to nadále není, což dokazuje například i letošní hnutí Black Lives Matter. Samotný koncept Antebellumu je tak velmi zajímavý a aktuální, o to více zamrzí jak tuctově nakonec film dopadne a jak se z toho tématu nedaří vyškrábat tolik jak by to šlo. Samotný koncept je ve finále vytěžen ve finální produkt, který je ve finále tak trochu bezduchý, emocionálně prázdný a víceméně též málo odvážný. Jde přesně o ten typ filmu, který si vybral strašně obtížné a těžce uchopitelné téma a ve finále z toho nedokázal vydolovat téměř nic. Antebellumu se nedá upřít povedený vizuál, slušně budovanou atmosféru a především povedené obsazení. Janelle Monáe je v hlavní roli velmi dobrá a doufám, že bude dostávat čím dál tím více zajímavějších rolí, Jena Malone si svou roli neskutečně užívá, Jack Huston je též povedeně typově obsazen a role parchanta mu neskutečně sedí a i zbytek castingu se povedl. Film zároveň dost dobře utíká a dramaturgicky vyloženě hluchá místa nemá. Závěrečný zvrat se navíc povedl a předvádí, že scenáristé přece jen v rukávu měli jedno eso. Jenomže ta pachuť z nevyužitého potenciálu zůstává i po tom závěru a především si cestu k tomu závěru musíte tak napůl protrpět tím neurážejícím, ale zároveň tak trochu toporným zbytkem. Bush a Renz se svým celovečerním debutem vyloženě neponížili a předvedli, že v nich možná něco je, Antebellum si ale ukousl příliš velké sousto a nedokázal přijít s dostatečně zajímavým kreativním výsledkem. Je to vyloženě tak trochu promarněná šance.........
To byla ale blbost. Začátek je výborný, ale po půl hodině najednou blik a ten film šel nahned z kopce. Velká škoda. Přitom to má výborný potenciál, ale bohužel špatně využitý. Ještě ta hudba byla fajn, ale jinak 40/100
Pro někoho odpad a spoustu tun kritiky. Pro někoho chválený film který nedosáhl kýženého pochopení. Spíš je to o tom co v tom chceme vidět. Rozhodně to není historické drama které jsem měl v plánu zkouknout. Daleko historičtěji vystupuje i Django než tahle zvláštní slitina všeho chuti. Minulostní části jsou jen ponižující, mrzké a prázdné nemají žádný cíl a pokud mají diváka šokovat sorry se mnou ani nehly. Současné části jsou obalené pozlátkem a servírované divákovi na podnosu z diskriminace. Finále se skládá z boje za svobodu, výsměchu historii a tragické zjištění že je to celé jen fraška. Upřímně aby se to celý zakončilo opravdu měli udělat scénu jak do hlavní postavy přijíždějící policie vykropí třicet zásobníku. Myslím že by to výrazněji podtrhlo to co celý film představuje a čím chce být a přitom se krčí jako tmavá postavička v koutě a schovává se za historii, pletichy a thrillery. Měl by se rozběhnout a křičet na celé kolo: "Ano, jsem sociální agitka!" Jedna hvězda za hudební doprovod a kameru.