Hraní na city je součástí jak Holywoodu tak i samotné Církve boží. Tedy se člověk nemůže divit že to do ty citové srágory zanořili fakt hodně, i Mark v trajlerech vypadá že tomu sám věří. Začátek dobrý později přechod na duchovní rámec tzv. "prozření". Nic pokrytečtějšího než rupnout slečnu katoličku a pak se rádoby odevzdat bohu asi už nenajdeme. Druhá polovina je o trestu a očištění a díky bohu následuje konec. Nebýt první poloviny, která mi přišla jako příjemná romantická komedie tak by tam byl odpad. Raději další sérii Mladého či Nového Papeže.
Jaký je rozdíl mezi kamenem a lodí….metafyzično a třetí oko roste na palici jak nežid na zadku Celerbrambora. V hlavních rolích, Fritol Šourek a Slim převlečený za holky chluponožky, Šmajdalf ještě před tím než se naučil trik se špičatým kloboukem, ta holka co ztmavne když se rozčilí - ba ne ted je to Guyladriel, a Sauron ale tady mu raději říkají Halbrand nebo tak nějak? Jo ha to mělo bejt jako překvapení? Oooops. A jak to dojebnout ještě víc, hej proč si do toho všeho ještě nezkurvit publikum. Vítejte v pekle. Výborný grafický kabátek, úžasné kostýmky a naprosto perfektní hudební doprovod. To jsou nesporné kvality tohoto dílka. Ale to je vše. Pak přichází vystřízlivění a zjištění že se koukáte na předraženou “soap operu” kombinovanou s posíláním zpráv světu o slabých mužích a silných ženách. Dialogy zni jen jako výplně do ticha. Scénář se doslova táhne jak nekvalitní náhražka sýru na pizze. Nulové pozadí postav jako Arondir, za osm dílů zjistíme akorát že než byl voják byl farmář, prostě jen tak existuje bez důvodu, bez motivů. Ale je mu okolo 1500 let to přece nezaslouží žádný lore. Wooow. Simply walk to the Mordor. Celerbrambor dostane mythril a neví co s ním ok asi musí přijít nápověda od Elronda. Přes tisíc let mlátíte do kovadliny ale pak nevíte co rudou. To musela bejt teda párty se takhle vymazat. Asi největším průjem je hlavní postava Galadriel kouzelnice jak byla propagovaná ve třetím věku, zde v druhém je nadanou válečnicí, kovanou litým bojem akorát o tom boji a jak likvidovala skřety se jen mluví. Nezjistíme jak dostala ony tituly o kterých Elrond básní. A co hůř kombinuje chování Karen z amerického obchodu co chce vidět vedoucího a Mary Sue tu holku se štěstím. Prostě je stěží uvěřitelná. Resperive ji vystihuje jen jedno slovo der Übermensch. Takhle se onen bájný silný ženský charakter nedělá, charakter postavený na slepé pomstě a na já mám pravdu vždy všude jak usoplený vzteklý dítě, díky bohu máme spoustu jiných příkladů silného ženského charakteru abychom ten shit prohlédli a pokud se někdo ozve s kritikou, pak je mu nabídnut sopečný kraj Gorgorothu kde se Amazon maskuje za rasismus a hate speach, aby schoval své neschopné scénaristy a strašné herecké výkony. To je kvalitní seriál. To je chování společnosti která vytvořila vadný produkt, prostě haters gona hate a budeme to mít tam kde slunce nesvítí. Pokud politická agitace a názory začnou výrazně vstupovat do seriálu nebo onen zpravodajský duch zvítězí nad příběhem měl by na to divák upozornit nebo se stane politický vliv součástí seriálů a filmů ale v tom případě nebude divák kritizovat jen dílo ale i politický názor tvůrce. A tohle je fakt lajdácky udělanej seriál v krásném, ale laciném pozlátku, nic víc, nic míň.
Obi prostě dojíždí na stupidní storytelling a ještě horší scénář. Na rychlo spíchnutý příběh o desetileté, tvrdohlavé, manipulativní a arogantní desetileté dívce. Která se všude vejde, všechno zná a všechno ví, taková "Swiss Army Princess". Trvá to šest dílů a dokázal bych si to představit o dva kratší. Finále je pak velmi bohaté na silácké kecy jak se konečně situace mezi Obi a Fejdrem vyřeší, ale jen se to odloží aby se mohlo plynule navázat na Novou naději. Nudná vyplň mezi filmy.
Hmm teplota vody okolo Albuse došla do bodu varu a čím víc se film zamotává do své tepelné agendy tím hůř pro děj samotný. Mlok mizí ve spárech storytellingu a ve jménu "dobra". Taneční kreace ve vězení jsou tím nejlepším na co se tenhle film zmohl. Záměna herců na pozici Grindewald páchne nejen chtěním zbavit se Deppa ale změnit celou charakteristiku samotné postavy na více vhodnou soudobých archetypů. Nudné, lehce čitelné a uhádnutelné. Pouhé sledování provázku ke klubku.