Nenech si s..t na hlavu! Odkaz, který Vandamovi zanechal jeho otec a který mu způsobuje opakované problémy. Ono je to sice hezké, když se člověk řídí tímto heslem, ale musí umět vyhodnotit hranice, kde končí jeho práva. Vandamovi se to úplně nedaří a byť má příjemné měkkosrdcaté momenty, celkově si svůj život poťapává. Byť se snaží o uctivý vztah k ženám, v krizových momentech vybublají jeho násilnické sklony. Film i přes velmi rozumnou stopáž neudrží počáteční nasazení a nevyvaruje se hluchých míst.
Po první našlapané a nabušené půlce která uteče jako voda přijde druhá o poznání nudnější a rádobyintelektuálnější. Každopádně Čermák je bůh a táhne celý film na svých bedrech jako málokdo a Cina, na to jak mi je jindy nesympatický, mu dost zdatně sekunduje.
Sorry, ale tohle fakt ne! A přitom se Hynek vydává že všech sil... Jenže kde je hovno, zůstane hovno! Scéna na balkoně s dobrým ránem a pak i titulky jsou vykradený Pelíšky jako proč? To měl být jako vtip? Hvězdička jen kvůli tomu, že pořád je tu ještě Troška...
Vy tam v té Praze máte jakési divoký západ. Ne ale vážně, film doporučuji shlédnout, je to na zamyšlení, stále více a více se rozevírající nůžky ve společnosti.
Hodně povedené dílo. Přes všechny vulgarismy a jednoduchý příběh hodně vypovídá o naší době. Kdo má peníze, má moc a může cokoli. Kdo je nemá a žije si svůj malý život, musí "držet hubu a krok". Pokud vybočí, tak přes ní dostane.
Vandam, Vandam a zase Vandam - národní hrdina. Jak to ale vše skutečně 17. listopadu na Národní třídě proběhlo? Povinný snímek pro všechny milovníky Jižního Města a hosty svérázné hospody Severka. Novodobý hrdina nebo pouze hrdina, který se snaží o vykoupení. Znalec dějin a válek, který má pocit, že se právě nyní schyluje k velké bitvě. A tak cvičí, aby byl na tu poslední rozhodující bitvu nachystaný.
Super film! Pod tvrdou slukou a všemi těmi vulgarismy a zdarma rozdávanými pěstmi je skryt nádherný, ale smutný lidský příběh z pražského legendárního sídliště, který se režisérovi opět podařilo nádherně odvyprávět a hlavně zakončit nečekaně silným závěrem. Zdánlivě jednoznačný film, jenž dokáže překvapit skvělými kontrasty a skvelym hudebním doprovodem. Milé překvapení a druhá pozvánka na další filmový počin Štěpána Altrichtera.
Spisovatel Jaroslav Rudiš patří k mým nejoblíbenějším českým autorům a jeho Národní třídu považuji za jeho nejlepší knihu. Takže natěšenost na film byla obrovská. A mé očekávání se splnila jen napůl. Stále tu jsou skvěle napsané dialogy i výborní herci (zejména Čermák si Vandama užívá, hodně se mi líbila i Katka Janečková v roli Lucky), ale to kouzlo a atmosféra knihy tam prostě není. Navíc nevím co je to za českou specialitu, ale my prostě neumíme dělat konce. Ten závěr mě vážně zklamal. Plusové body ale film získává za to, že to není typická česká komedie, kterých se točí u nás hafo.
Štěpán se potvrdil jako člověk, který umí skvěle točit. Práce s obrazem, zvukem, hudbou, to vše je skvělé. Stejně tak by mi nevadilo, že jeho filmový svět (stejně jako ve Schmitkem) okupují postavy na různé úrovni karikatury - to je podle mě adekvátní stylistická/vypravěčská volba. Ale přesto mám obrovský a nepřekonatelný problém. Hrdina je šarmantní neonácek a film ho v důsledku strašně romantizuje. Věřím tomu, že výsledným dojmem měla být minimálně ambivalence, ale když ten film začíná a končí jeho ublíženeckým monologem o tom, jak mu všichni ukřivdili, je přeplněný agresivními policajty a zlými developery, a Hynek Čermák jako jediný nikdy nepřestane být cool, tak se bojím, že většina diváků bude tou optikou příliš stržena. Stalo se to ostatně Klubu rváčů a podle všeho i Jokerovi - lidi mají tendenci chápat se cool znějících sloganů a vytrhávat je z kontextu díla, i když je ten kontext mnohem jasnější než zde. Měl jsem ten luxus se o tom se Štěpánem pobavit, takže vím, že to jeho záměr nebyl a že ten film romantizující vůči protagonistovi, jeho světu a jeho optice být nemá - ale to podle mě nakonec nebude moc platné. Když je potřeba, aby divákovi někdo řekl, jak to bylo míněno, protože film vysílá opačné signály, tak to je prostě problém. Fakt se bojím, že se tu omylem natočil film, který normalizuje něco, co by normalizováno být nemělo. A mrzí mě to tím víc, když jsou za tím očividně schopní lidi.