cekal jsem vice...velmi pekne (technicky) natoceny opravdu klasicky pribeh jednoduche love story (cili jednoduchy scenar, se kterym si evidentne nikdo nedal moc prace) - za me lepsi prumer, 60%
Film, s nímž jsem se téměř dokonale minul (hlavně jeho humor mi vůbec nesedl). Strašně jsem se u toho nudil, skoro všechno mě tam iritovalo (nejvíc asi Octavia Spencer), a kdyby to šlo, nejradši bych odešel z kina po prvních 10 minutách. Bavil mě tam jenom výborný Michael Shannon, jinak pro mě tato projekce byla veskrze utrpením (mj. kvůli příšerně tvrdým sedačkám v kině Aero - sledovat na nich nějaký film dlouhý 2 hodiny se rovná skoro očistci). Mrzelo mě také, že ačkoli je pod hudbou k snímku podepsán můj velký oblíbenec, Alexandre Desplat, během projekce jsem v podstatě nezaznamenal, že by tam nějaká hudba hrála (kromě těch dobových songů) - buď byla tak nevýrazná, nebo prostě nevím. A celkově jsem měl z toho filmu pocit, že navzdory vší té výtvarné rozmáchlosti a výrazné stylizaci je v něm ve skutečnosti původní filmařské invence nesmírně málo, a většina motivů zde působí značně ohraně (nemluvě o mediálně propíraných obviněních režiséra z plagiátorství). Když jsem s úlevou vycházel z kina, nemohl jsem se ubránit intenzivnímu podezření které ve mně roste už několik let - že Faunův labyrint představuje v del Torově filmografii ojedinělý světlý moment, který se mu už nikdy později nepodařilo zopakovat, a mně osobně jeho ostatní filmy neoslovují a přijdou mi velice komerční a slabé - Tvář vody nevyjímaje.
Stylově krásné retro, kterému bohužel chybí emoce. Téma lásky dvou bytostí na okraji, z nichž jedna není člověkem, a z toho důvodu je určena k likvidaci, patří mezi klasické filmařské storky. Kráska a zvíře to zrovna není, jelikož němá Elisa by rozhodně nezvítězila soutěži krásy a ta vodní potvora vypadá v obličeji celkem přijatelně. Příběh je však nudný a nedokáže vtáhnout. Pokud se někdo rád kochá, je mu dopřáno hodně, ale jsou tu kulisy pro jednu velkou prázdnotu. Nic osudového, nic srdcervoucího. Michael Shannon je drsný záporák, ale nenašel tu podobu, aby ho bylo možné ze srdce nenávidět. Pouze ke konci je fajn hláška, ale tím se celý projekt nezachrání.
Tvář vody by se dala popsat jako zmodernizovaný příběh krásky a zvířete, který je zasazený do šedesátých let, kdy život nebyl pro mnoho skupin lidí vůbec jednoduchý. Rozhodně musím pochválit krásně zpracovaného rybáka, jenž je správně tajemný a snímek toho o něm moc neřekne. Skvěle udělané jsou i interakce mezi jednotlivými postavami a Shannon zde hraje správného magora. Hlavním problémem filmu je však, že se snaží zachytit strašně moc menšin (černoši, LGBT, postižení), až nikdo nemá vlastně dostatek prostoru. On i samotný příběh postupně tak trochu ztrácí dech, ale pořád to není vyloženě špatný snímek. 75%
Tváři vody jsem dal nejprve čtyři hvězdy, pak jsem si uvědomil strašně moc chyb, které mě nutily hodnocení snížit na holý průměr a teď opět snižuji, tentokráte na dvě. Proč? Protože Tvář vody odporně kopíruje studentský film The Space Between Us. Podívejte se na něj a posuďte - stejná zápletka, podobné interiéry, mnohdy i podobné záběry. Měl bych chuť hodnocení uvrhnout do jedné hvězdy, popřípadě do odpadu, ale to bych zase znehodnotil práci kameramana Laustsena či skladatele Desplata, kteří na snímku odvedli skvělý kus práce.
Stvůra ve styla Aquamana vypadala hodně reálně, ostatní hrdinové působily také důvěryhodně. Hlavní hrdinka myslím nebyla vybrána dobře, působila zvláštně nesympatickým dojmem. Průběh filmu byl celkem předvídatelný, snad na konci trochu překvapil. Trochu dlouhé, mohlo být o půl hodiny kratší.
Divná, ale ve výsledku vcelku sladká romance mezi němou uklízečkou a tvorem, který je dost pravděpodobně dědeček Abea Sapiena z Hellboye. Del Toro se tenhle rok vytasil s pitoreskním snímkem, který je velice pěkně natočený, výborně zahraný, plus za hudbu by měl Desplatovi spadnout plešoun do rukou. Sám se však podivuji, proč tenhle film v nominacích tolik válí. I když je film moc milý, nejedná se o žádné hluboké či geniální dílo, kvalitou je rovné právě zmíněnému Hellboyovi, tedy odreagovačka s moc hezkým vizuálem a chytlavým příběhem, která toho ale na stůl moc dechberoucího nepřinese. I tak se ale jedná o originální a moc hezky vypadající snímek, sám bych možná ale byl raději za vážnější a sofistikovanější pojetí. Btw, mínusové body za tu kočku.
Místní honiči zřejmě ví o lásce tolik, co agent Bureš o dobrým párku! To je odpadů a jednohvězdiček, až to není normální?! Film si to jednoznačně nezaslouží, proto zvednu ze 4 na 5! Saláti...
Oscarový pohádkový kousek Guillermo del Tora mě příliš za srdíčko nevzal. Příběh hlavní zaláskované dvojice je předvídatelný až běda a kolikrát zajímavější vedlejší figurky dostávají na rozehrání svých partů trestuhodně málo prostoru. Navíc mi dost vadily logické aspekty filmu jako – největší vědecký objev, který však vědce asi vůbec nezajímá (jediné vědecké bádání na rybákovi provede voják Shannon za pomoci elektrického obušku), nebo neomezený přístup uklízeček do nehlídané a prázdné laboratoře. Za pozornost tak stojí jedině výprava, kterou má mexický režisér jako vždy bezchybně zvládnutou.
Jakože ano, je to vizuálně moc pěkné (nic jiného bych od Tora ani nečekal), roztomilé a romantické a první půle filmu šlape poměrně dobře. Ovšem od druhé půlky už je dějová linka dost předvídatelná, značně naivní, záporák plochý a postavy se chovají...no zkrátka podivně. Samotný konec se snaží působit na emoce, ale minimálně v mém případě mu to příliš nevyšlo, nebylo to za mě úplně povedené finále. Na druhou stranu herecké výkony byly fajn, obzvláště Sally Hawkins hrála až překvapivě uvěřitelně. Soundtrack byl potom vyloženě výborný. Celkově nejsem nespokojen, ale ani uchvácen. Takových solidních 60-65%.