Zapálené debaty o nejotřesnějších snímcích končí ve stejných slepých uličkách jako pře o těch nejlepších. Každý máme trochu jiná kritéria a shodnout se na tom, jaké (ne)kvality jsou skutečně zásadní, bývá často neřešitelné. Proto může být zajímavé poslechnout si pohled zvenčí – tedy od někoho (či spíše něčeho), kdo k těmto otázkám přistupuje co nejméně subjektivně.
Články 18
Toxický mstitel z roku 1984 platí za nejznámější béčko studia Troma, jehož produkce pravidelně plní program Festivalu otrlého diváka a dalších akcí zaměřených na filmařské srdcovky, jejichž autoři měli víc nadšení pro věc než klasického kinematografického vzdělání či talentu.
Uplynuly dvě dekády od premiéry nejlepšího nejhoršího filmu všech dob. The Room Tommyho Wiseaua se musí zažít. Jeho řemeslná i vypravěčská nezvládnutost nejde docenit v textu ani Youtube sestřihu. Smršť hlášek a vtipných situací, jež byly zprvu myšleny smrtelně vážně, je neodolatelná. Zároveň se jedná o snímek, který v sobě má kus jedinečné syrovosti a autenticity právě proto, že jeho tvůrce je zcela neschopný námi manipulovat.
Dvacet let po premiéře kmotra pokleslé kinematografie, kultovního vztahového dramatu The Room (Pokoj), se původem polský režisér, scenárista, herec, obchodník a velký narcis Tommy Wiseau vrací za i před kamery v novém celovečeráku. Je jím smrtonosná černá komedie Big Shark, která dle čerstvě zveřejněné upoutávky dostává svému názvu i pověsti netradičního tvůrce. Na New Orleans se přižene obrovský krvelačný žralok, s nímž si bude vědět rady jen trojice hasičů. Pokud jste toužili vidět mix The Room a Žraločího tornáda, čeká vás filmový svátek.
Některé filmy jsou tak mizerné, až jsou geniální. Přesně takový kousek dokázal v roce 2003 přivést na svět Tommy Wiseau, když natočil dnes již legendární The Room. Režie, střih, herecké výkony, nic z toho ve filmu nefunguje. A je ohromná legrace to sledovat.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.
Přestože se méně nadaným a občas i respektovaným tvůrcům často povede natočit skrz naskrz špatný film, který kritici ve své době odstřelí, neznamená to, že daný produkt upadne v zapomnění. Naopak, řada snímků vyloženě pochybných a úsměvných kvalit si získala specifickou pověst 'tak špatný, až dobrý' a pro jistý okruh fanoušků se stala kultovní záležitostí. Pojďme si 20 takových filmů představit.
Herec, scenárista, režisér a producent Seth Rogen (The Interview, Apokalypsa v Hollywoodu) se již brzy představí ve vůbec prvním filmu natočeném pro službu HBO Max, v komedii An American Pickel. Ztvární v něm dvojroli ukrajinského přistěhovalce a jeho vnuka hledajícího životní štěstí v New Yorku.
Předávání prestižních Oscarů je za námi a jako každý rok jsme na Kinoboxu byli u toho, abychom vám přinášeli výsledky pěkně za tepla a večeru se podívali na zoubek. Vy se určitě podělte o své dojmy z výsledků v komentářích.
Čtrnáctý ročník festivalu brakových, obskurních a pokleslých snímků, které vyznávají takzvaní otrlí diváci, je tu. Až do neděle 4. března můžete v pražském Aeru sledovat dravé ptactvo, mimozemské kočky, mrtvoly chytající bronz nebo běžícího Arnieho.