Co se vlastně udělalo špatně? Spousta kritiků i běžných diváků má na tuhle otázku v souvislosti s megalomanským Babylonem plný ranec kousavých odpovědí. Neúprosná a žánrově rozutíkaná kartografie už skoro staletého přechodu na zvukový film, s níž si režisér Damien Chazelle (Whiplash) před dvěma lety pomýšlel na Oscary, se vyvrbila v jeden z největších kasovních i kritických propadáků své doby. Stále víc lidí nicméně volá po přehodnocení toho, co možná oprávněně považují za brilantní postmoderní ódu na kinematografii – k zastáncům Babylonu se nahlas přidala i herečka Margot Robbie, která vyhlíží osud podobný jiné původně nedoceněné klasice, Vykoupení z věznice Shawshank.
Články 37
Tento týden nabídnou televizní stanice dvě seriálové novinky, které budou chtít nalákat co nejvíce diváků. Pokud ale budete vyhledávat spíše filmovou kvalitu, i pro vás tu máme pár zaručených tipů.
Jedná se o jeden z nejodvážnějších mainstreamových filmů posledních let, který je stejně opulentní jako jeho název. Babylon od režiséra Damiena Chazelleho (Whiplash) šel v lednu do kin s oscarovými ambicemi a vyprávěl o dekadentním, avšak strhujícím a podmanivém hollywoodském zákulisí v době přechodu na zvukový film. Publikum ale hektický příběh nezaujal a spisovatel Stephen King, jenž Babylon nadšeně recenzoval na platformě X, vidí paralely s ikonickým hororem Osvícení.
Z očekávaného Babylonu se vyklubal komerční propadák, jedná se však o jeden z nejopulentnějších filmů roku, jehož hudbu ani obrazy z hlavy jen tak nedostanete. Tříhodinový výlet do Hollywoodu před téměř sto lety se tedy rozhodně vyplatí.
Možná už jste jméno Tylera Perryho zaznamenali. Jde o černošského filmaře, který točí výhradně snímky pro černošské publikum, povětšinou jde o hrubozrnné komedie, a slaví s nimi v USA ohromný úspěch. Na svém kontě má dvě desítky filmů s celkovými tržbami přes miliardu dolarů. Jistě, něco takového zvládne jedna marvelovka za dva týdny. Perry ale ke svým filmům nepotřebuje drahé triky ani hvězdná jména. Bohatě stačí to jeho.
Slavný akční krimi snímek Bullitův případ z roku 1968 postavil sanfranciského policistu v podání Steva McQueena proti nebezpečným gangsterům. Režisér Steven Spielberg projevil zájem o moderní předělávku už dříve, až nyní ale obsadil hlavní roli a potvrdil, že půjde o jeho nadcházející projekt.
Režisér Damien Chazelle, jenž má na svědomí respektované filmy Whiplash, La La Land a První člověk, v lednu uvede svůj dosud nejambicióznější projekt s názvem Babylon. Téměř tříhodinový návrat do období, kdy nástup zvuku měnil identitu filmového průmyslu, má za sebou první veřejnou projekci: Její účastníci vysílají do světa pozoruhodné a rozporuplné verdikty.
Dlouho připravovaný a opakovaně odkládaný návrat Toma Cruise v jedné z jeho formativních rolí, v níž naposledy křižoval nebesa roku 1986, je konečně tady. A je to velké. Jako většina moderních pokračování je druhý Top Gun hlasitější, výbušnější a velkolepější než jeho předchůdce, ale obvyklé neduhy efektních blockbusterů bez logiky i tvůrčího srdíčka se ho naštěstí netýkají. Jde o dobře vyváženou jízdu na hraně nostalgie a velké technické progresivity, která vám na velkém plátně přivodí husí kůži.
Animovaný snímek Apollo 10 1/2: Dítě kosmického věku natočil kritikou velebený scenárista a režisér Richard Linklater, jenž známý příběh o prvním přistání na Měsíci pojal z perspektivy dítěte, které tou dobou v texaském Houstonu vyrůstalo. Nostalgií a hudebními hity napěchovaný snímek spojuje popis amerických šedesátek s fantazií ústředního hrdiny, jenž sám sebe situuje do pozice prvního člověka na Měsíci. A jde o veskrze nádherný a vybalancovaný kus filmařiny.
Charismatický Steve McQueen a jeho výkon ve slavném snímku Bullittův případ z roku 1968 inspiroval režiséra Stevena Spileberga k natočení snímku o této filmové postavě.