Největší streamovací služba planety zřejmě udělala další výrazný krok, jímž může odskočit lačné konkurenci. Netflix několik měsíců jedná s režisérkou miliardové Barbie Gretou Gerwig ohledně její nadcházející filmové adaptace Letopisů Narnie, kterou nejmocnější tvůrkyně Hollywoodu nechce vypustit bez řádného uvedení v kinech. Cestou okrajové kinodistribuce se Netflix výhradně nevydává, ale dle webu IndieWire toto pravidlo poruší. Gerwig si údajně prosadila pokrytí tisícovkou imaxových kinosalů, přičemž něco podobného se může dít i s dalšími očekávanými tituly.
Články 146
Matt Damon jako bájný Odysseus na cestě z padlé Tróje, jehož opětovné setkání s manželkou Penelope oddalují šlamastiky s Kyklopem nebo svůdnými sirénami? Režisér Christopher Nolan má konečně Oscary a v merku navíc kolosální adaptaci Homérovy epické básně Odysseia, kterou mu studio Universal po famózních výsledcích životopisného Oppenheimera velmi štědře pojistí. Výpravný historický snímek plný známé mytologie v desetiletém dějovém rámci má být vůbec nejdražším v režisérově bombastické kariéře, rozpočet 250 milionů dolarů značně překonává poslední projekt a konkuruje podobně nákladné komiksovce Temný rytíř povstal.
Megahit Barbie vydělal tolik peněz, že je skoro až hřích neuvažovat o sequelu. Přesto dostáváme mírně protichůdné informace. Vážně se nejslavnější panenka světa vrátí na stříbrná plátna?
Pravá noha patří na plyn a pedál musí ležet na podlaze. Tom Cruise se i po šedesátce řídí jednoduchou filosofií, již lze vztáhnout na filmový průmysl i na libovolné závodnické okruhy. A proč ne obojí naráz? Nestárnoucí hvězda zvládla po šestatřiceti letech osedlat kokpit stíhačky ve druhém Top Gunu a ve studiu Paramount Pictures hodlá protáčet miliardy i nadále. Nejenže osmý film z franšízy Mission: Impossible letitou produkcí šponuje rozpočet ke 400 milionům dolarů, ale s vidinou prázdných peněženek dnešních i nostalgických diváků možná vznikne také opožděný sequel k přehlížené závodní řachandě Tonyho Scotta Bouřlivé dny (Days of Thunder) z roku 1990.
Barbie vyvolala ve filmové branži obrovský poprask, jehož přesný důsledek zatím neznáme. Dát dohromady filmovou produkci chvíli trvá, zvlášť v hollywoodském měřítku, přesnou intenzitu a životnost nečekaně intenzivního úspěchu hračkáčského blockbusteru tedy začneme pociťovat nejdříve napřesrok, až se na nás začnou hrnout další brandy Mattelu a Hasbra ve snaze zaplácnout díru po ustupujících komiksech. Musíme zatím doufat, že studia si odnesla ta správná ponaučení, i když bychom na to raději neměli vsázet. Aktuální informace o plánech na další Barbie znějí všelijak.
Letní filmová sezóna roku 2023 náležela především dvěma snímkům, které si premiéru odbyly ve stejný den a z vlastní tematické i estetické rozdílnosti vyždímaly oboustranně lukrativní marketing. Růžová Barbie byla s tržbami 1,5 miliardy dolarů největším hitem roku, kvantovou fyzikou prošpikovaný životopis Oppenheimer si připsal necelou miliardu a navrch sedm Oscarů. Letošní následovníci? Internet se už začíná bavit souběžným uvedením listopadových filmů Gladiátor 2 a Čarodějka (Wicked – Part One), od nichž by si optimisté rádi slibovali napodobení fenoménu Barbenheimer.
Festival v Cannes sice už máme za sebou a pozornost milovníků filmu se pomalu začíná upínat ke Karlovým Varům, přesto se ještě v jednom ohledu na Francouzskou Riviéru vraťme. V souvislosti s tamním největším filmovým trhem totiž Evropská audiovizuální observatoř (European Audiovisual Observatory) zveřejnila statistiky týkající se evropského filmu a chození do kina. Co tedy u publika starého kontinentu během loňského roku bodovalo nejvýrazněji?
„Já jsem Ken!,“ zapěl Ryan Gosling v megahitu Barbie a na několik měsíců vyhnal fanouškům jakékoli jiné filmové melodie z hlavy. Třiačtyřicetiletý kanadský herec tím vedle Akademie, která se mu odvděčila oscarovou nominací, potěšil hlavně svou rodinu – manželku Evu Mendes a dvě dcery, osmiletou Amandu Lee a devítiletou Esmeraldu Amadu. V rozhovoru pro Wall Street Journal vysvětlil, že každou pracovní zakázku řeší právě s nimi a odmítá přijímat role, jež by ho i v rámci příprav nutily prozkoumávat jakékoli temné aspekty duše.
Margot Robbie se ukazuje nejen jako jedna z nejzářivějších hereckých hvězd současného Hollywoodu, ale také jako zdatná producentka, zapojující se do projektů s velkou šancí na přilákání diváckého zájmu. V této funkci se už podílela na miliardovém hitu Barbie a zaštítila i v jistých kruzích populární satiru Saltburn. A v producentské úloze toho plánuje ještě mnohem více.
Zrovna před pár dny jsme blahopřáli k čtyřicátým narozeninám herečce a režisérce Olivii Wilde a poněkud se strachovali ohledně její budoucnosti. Ne že bychom se báli, že zmizí z povrchu zemského, nicméně její skandály a rozporuplnými reakcemi provázená satira To nic, drahá (Don't Worry, Darling) nevěstila nic dobrého pro její režijní ambice. Možná jsme ale zbytečně plašili, protože se s ní nyní dala dohromady Margot Robbie, jež je coby herečka a producentka po úspěchu Barbie na kariérním vrcholu.