Recenze filmu Il Boemo

64%

Komentáře a recenze 23

Dle počtu bodů
ZaS
ZaS
674 bodů
4
Série obrazů ze života slavného skladatele. Filmu chybí souvislejší dějová linka. Jednání postav je chaotické zato akcentuje dekadenci doby a Myslivečkovo zohyzdění v závěru života, které je ale podáno poněkud tendenčně. Suma sumárum film postavený na kostýmech a šokujících scénách. Za hlavní plus považuji hudbu v podání Collegia 1704. Pro mne spíše zklamání.
cirkusačka
cirkusačka
388 bodů
8.5
Krásný film který muže jak pobavit tak edukovat diváka o osobě a životě skladatele Myslivečka. Jediné co mi vadilo je, že se dával zbytečně velký prostor operním ukázkám což mně jako milovnici opery nevadilo ale pro běžného diváka to nebude to pravé, stopáž filmu pak je díky těmto vystoupením zbytečně dlouhá
abduh
112 bodů
5
dost nuda
  • Vojta Dyk
  • vše ostatní
lionelkorzar
lionelkorzar
59 bodů
6
Víc slepenec scén z jeho života než film. Některé by se daly vystřihnout a nic by se nestalo. Ale hudbu to má hezkou
Josefína
44 bodů
10
Většina kritik i zdejších komentátorů se bohužel neubrání srovnání s Formanovým Amadeem. To je naprosto scestné. Formanův Amadeus vznikl na základě divadelní hry úspěšného amerického autora Petera Shaffera a ta je sama o sobě (vlastně musí, aby ji diváci vůbec přijali) značnou nadsázkou (Amadeus je hra Petera Shaffera, která podává fiktivní popis životů skladatelů Wolfganga Amadea Mozarta a Antonia Salieriho - Wiki), zatímco Il Boemo z žádné literární či dramatické předlohy nevychází. O to je umělecky cennější. Petr Václav jako dokumentarista s neskutečnou pečlivostí a autentičností vytvořil film o životě polozapomenutého českého skladatele, jenž byl ve své době v Itálii, kde se usadil, uznávaným hudením skladatelem. Film s obdivuhodnou pečlivostí dokumentaristy a uměleckým citem předkládá aristokratické prostředí Itálie 18. století (kostýmy, výprava), někdy až tak věrně a působivě, že vás naprosto pohltí a přenese o dvě století zpátky. Dobových inscenací Myslivečkových oper se ujal stejně kongeniální V.Luks se svým Collegiem a divácká iluze je dokonalá. Petr Václav se vydal naprosto odlišnou, svébytnou cestou při tvorbě historického životopisného filmu. Je to naprosto úchvatné a o to záslužnější, že nepodlehl jako většina ostatních tvůrců pomýlenému přesvědčení, že takový film musí být přece obrovské drama. Jeho film tak není především smyšlenou fikcí (Shafferův Amadeus a Salieri), ale věrohodným téměř dokumentaristickým zobrazením doby, mravů, charakterů, prostředí aristokratické Itálie (a jistě nejen jí) 18. století. Vojta Dyk umírněností hereckého projevu (žádná velká dramatická gesta) skvěle přispěl k vyznění filmu, který je prostý vší teatrálnosti a snaze zalíbit se publiku.
Latravianta
Latravianta
21 bodů
5
Příspěvek obsahuje spoiler!
trumpeta
21 bodů
8
Fajn film pro milovníky historických filmů, krásný výkon Vojtěcha Dyka, krásné kostýmy jen trochu moc vážné hudby a opery, rozsáhlé pěvecké party nemusí nemilovníka opery zrovna nadchnout