Pokračování akční horolezecké klasiky Cliffhanger z roku 1993 se tak dlouho odkládalo, až z něj pokračování vlastně nebude. Po zatím nespecifikovaných kreativních neshodách z projektu vycouvala hlavní hvězda Sylvester Stallone, tedy muž, jehož tvář už prozatímnímu názvu Cliffhanger 2 nikdo neodpáře. Na jeho místo nastupuje jednasedmdesátiletý ex-James Bond Pierce Brosnan, kterého v režii spolehlivého řemeslníka Jaumeho Colleta-Serry unesou v Dolomitech během horského výšlapu s miliardářem. Záchrana bude spočívat na bedrech hrdinovy dcery v podání Lily James (Pam a Tommy), čímž se jen lehce variuje původně avizovaná zápletka.
Články 24
Dobyvatelé ztracené archy (Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark), retrospektivně známí jako první Indiana Jones, se kromě Poslední křížové výpravy (Indiana Jones and the Last Crusade) nedočkali jednoznačně přijatého pokračování. Chrám zkázy (Indiana Jones and the Temple of Doom) byl v době premiéry považován za nejslabšího Spielberga (a na co proboha myslel ohledně toho agresivního orientalismu?), Království křišťálové lebky (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) nešlo přijít na jméno kvůli syslům, atomové ledničce a ošklivým trikům a Nástroj osudu (Indiana Jones and the Dial of Destiny)… ten v první řadě nikdo neviděl.
Bývalý wrestler Dwayne Johnson se stále umí prosadit v prestižních hollywoodských projektech, které z něj učinily i nejlépe placeného herce světa. Výrazně přešlápl snad jen v Disneyho dobrodružné fantasy Expedice: Džungle (Jungle Cruise) s Emily Blunt, která měla obří rozpočet a pandemická premiéra stačila na tržby 220 milionů dolarů, tedy na jeden z největších kasovních propadáků vůbec. Johnson od roku 2019 připravuje životopisné drama o zápasníkovi MMA Marku Kerrovi s názvem Smashing Machine od herce a režiséra Bennieho Safdie (Oppenheimer, Drahokam). A podle všeho si jeho manželku opět zahraje hvězdná Blunt, která se díky Oppenheimerovi uchází o svého prvního Oscara.
Na úplném počátku byla zábavná dobrodružná atrakce v Disneylandu. Asi nikdo nečekal, že když přišel producent Jerry Bruckheimer s nápadem tento námět zfilmovat, dá vzniknou jedné z nejúspěšnějších filmových sérií na světě. Piráti z Karibiku slavili úspěch po celém světě a my si je teď připomeneme.
Disney je největší zábavní společnost světa se staletou tradicí a tak rozsáhlou knihovnou filmových děl a práv, že vedle finančních Goliášů mezi nimi přirozeně najdeme i velké průšvihy. Studiu pod vedením Boba Igera se z kasovního hlediska nepovedl především minulý rok, kdy série drahých produkcí včetně několika marvelovek a nového Indiana Jonese v kinech neuspěla a nejvýdělečnějším studiem se mohl stát konkurenční Universal. Ohlédneme-li se do nedávné historie, Disneyho filmová tvorba je tržebními fiasky naplněná podobně jako miliardovými hity. Představujeme deset nejbolestivějších propadáků, které v kinech tratily stovky milionů dolarů.
Co jsme si, to jsme si a v zájmu výdělku budeme zase kamarádi. Zřejmě něco takového si řekli Dwayne Johnson a Vin Diesel a po několika letech mediální přestřelky se dohodli na tom, že první jmenovaný se opět stane jedním z tahounů série Rychle a zběsile. Aspoň to tak momentálně vypadá.
Klopýtání DC nebere konce. Zmatené univerzum nahodile představuje postavy a doufá, že se některá z nich mezi fanoušky uchytí. S Black Adamem to není jiné, rozdíl je však v nemalé star power Dwayna Johnsona, jež by mohla do kina přilákat i komiksem nepolíbené publikum. Výsledek však přesto vypadá jako další ze snaživých, leč bolestně nedotažených DC produktů, které se snaží diváky a divačky zahltit vyprázdněnou akcí.
Dwayne Johnson opět dokazuje, že je hustší než Tom Cruise. Protože zatímco Tom všem ukázal, jak letadlo pilotovat (což už ostatně umí kdekdo), Dwayne ho dokáže sestřelit pouhou pěstí.
Poslední dekáda sice byla z pohledu nominálních tržeb pro Hollywood úspěšná, ale zdání klame. Zatímco všude vidíme jen filmy od Marvelu, které dokázaly ovládnout trh díky vyprávění na pokračování a bezprecedentnímu cílení na fanoušky, o bezpočtu drahých propadáků se mimo odbornější analytické kruhy moc nemluví. Koronavirus poprvé v historii přerušil hollywoodskou výrobu, streamovací služby otevřely náruč ještě zběsilejší vlně pirátství a velká studia v čele s Disneym jsou zadlužená až po uši. Rostoucí divácký nezájem a produkce „na jistotu“ v mnohém připomíná situaci, v níž se Hollywood ocitl už v padesátých a šedesátých letech. A jak si ukážeme, žádná změna není v kinematografii náhlá a náhodná. Současná situace sice v mnohém připomíná hollywoodské poválečné tápání, ale ve skutečnosti jde o lineární vývoj, který nám jistě brzy připraví další filmovou revoluci.
Jaké jsou největší a nejočekávanější filmové tituly, které dorazí do kin a na streamovací služby v průběhu tohoto roku?