Maigret klade past

74%
Maigret klade past

V uličkách pařížského Montmartru řádí sériový vrah. Oběťmi jsou ženy, které spolu kromě barvy vlasů a nadprůměrné výšky nemají nic společného. Vrah je v noci přepadne, rozřezá jim šaty a zabije je, aniž by je oloupil. Ani po několika měsících vyšetřování není komisař Maigret blíže k dopadení sériového vraha a oběti stále přibývají, už je jich pět. Proto se detektiv rozhodne na vraha nachystat léčku. Pokusí se vraha přes novináře nalákat tím, že zatkne podezřelého muže, který je ve skutečnosti jeden z policistů. Myslí si, že velmi brzy udeří znovu, protože si nenechá líbit, že si někdo bere jeho „zásluhy". Do nočních ulic vypustí pár volavek, které mají zabijáka nalákat. Přestože jsou všichni v pohotovosti, vrah znovu udeří. Napadenou ženu – volavku – nezabije, protože je vyrušen, a podaří se mu utéct. Jedinou stopou k vrahovi je kus tkaniny s knoflíkem, kterou mu utrhla napadená policistka z jeho saka z luxusní anglické látky. Podle vzorku z tkaniny si policie vytipuje podezřelého, bytového architekta Moncina, kterého Maigret vytáhne k výslechu doslova z postele, ale ten tvrdí, že svůj nedávno zničený oblek dal nějakému tulákovi. Maigret je přesvědčený, že vrahem je právě Moncin. Napadená policistka nedokáže Moncina s jistotou identifikovat. Moncinova matka nevěří, že by vrahem mohl být její milovaný syn, a chce ho okamžitě vidět. Maigret si všímá, že matka Moncina ovládá, a je přesvědčený, že se vraždami snaží prokázat svou sílu vůči matce a manželce.

Ráno dostávají policisté nového vedoucího vyšetřovatele Leforse. Maigret však tvrdí, že to není nutné, protože má dost důkazů, aby mohl podezřelého obvinit. Jeho kolegové zatím v Moncinově bytě našli nože, které odpovídají ranám na tělech obětí, a podle obleku, který našli opravdu u tuláka, zjistili, že jej v době útoku musel mít Moncin na sobě. Leforce odchází s pokynem, ať vznesou obvinění. Jenže v noci dojde překvapivě k další vraždě. Ta je provedena stejnou zbraní, ale jiným způsobem. Maigret pozve na služebnu Moncinovu matku a manželku, které se vzájemně nesnášejí, ale dle Maigreta o jeho vraždách věděly a chránily ho a jedna z nich včera kvůli němu spáchala vraždu. Přiznává se k ní jeho matka, ale neví, jakou barvu měly šaty oběti, což ví Moncinova žena, která tím přizná, že vraždila. Moncin přiznává, že ženy zabil, protože svou ženu i matku nenávidí. (TV Prima)




Pete69
Pete69
32 979 bodů
7
Klasická kriminálka trošku po vzoru Jacka rozparovače. Upřímně jsem měl trošku problém s Rowanem Atkinsonem a ne proto, že by hrál špatně, ale pořád jsem ho viděl, jak se plazí na skokanském můstku v bazénu :) a trošku mi osobu detektiva Maigreta kazil. Jinak krásné prostřední, dobrý příběh a konec jsem tentokrát uhodl včetně "matky záchranářky". 70%.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
8
Poctivá kriminálka s živou atmosférou "poválečné" Paříže. Snad jen ten ta motivace vraha v závěru mi přišla docela úsměvná a ne moc logická. Atkinson samozřejmě hodně dobrý.
SimcaJB
872 bodů
8
Oproti Sherlockovi je Maigret lepší, více mně bavil a hlavně zápletka byla tím, co se mi na epizodě líbilo. Taky hudba, zachování historického vozového parku, oblečení a další věci, které umí pouze britské seriály. Zachovat dobovou autentičnost.80 %

Dodatečné informace

Původní název:
Maigret Sets a Trap (více)
  • Velká Británie Maigret klade past
  • Velká Británie Maigret Sets a Trap
  • Velká Británie Komisario Maigret: Maigret virittää ansan
  • Velká Británie Kommissarie Maigret: Maigret gillrar en fälla
  • Velká Británie Kommissar Maigret: Die Falle
  • Velká Británie La trappola di Maigret
  • Velká Británie Maigret csapdát állít
  • Velká Británie Maigret kladie pascu
  • Velká Británie Maigret setter en felle
  • Velká Británie Maigret stiller en fælde
  • Velká Británie Maigret tend un piège
  • Velká Británie Maigret zastawia sidła
  • Velká Británie Мегрэ расставляет сети
Země původu:
Velká Británie, Maďarsko
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Kolíček na šaty v zásuvce je zřejmě moderní plastový.
  • Na konci filmu se Maigret prochází parkem, kde vidíme staršího muže a dítě, kteří si čtou album TinTin ("Le Trésor de Rackham le Rouge", poprvé vydané v roce 1944). Na zadní straně obálky alba jsou zobrazeny všechny obaly alb, z nichž některá v roce 1955 ještě nebyla vydána. Ba co víc, tento design zadní strany obalu byl použit až v 70. letech 20. století.
  • Během scén, kde se fotografuje s bleskem, se používají moderní kondenzátorové blesky s několika sekvenčními záblesky ze stejné zábleskové pistole. V době, ve které se film odehrává, byly standardem hořčíkové zábleskové výbojky, které se musí při každém záběru vyměnit. Při těchto scénách by se mělo hodně šmátrat po vyjmutí a výměně mrtvých skleněných žárovek a měly by je doprovázet hlasité praskání při každé zábleskové expozici a křupání skla pod nohama, protože reportéři je obvykle prostě upustili.