takhle má vypadat komorní drama, skvěle zahrané, skvěle zrežírované. samotný příběh nepříjemný a snaha zamést vše pod koberec do nebe(ehm) volající. takhle má pracovat novinářský tým a ne točit zvířátka v zoo na konec zpráv. filmu dávám 9/10 skutečným novinářům 10/10
Na Oscara mi to nepřišlo, ale je to natočeno celkem svižně a vypadá to jako pěkné retro. V zásadě je to silné téma, ale z filmu jsem se nic úplně šokujícího nedozvěděl, vše bylo tak nějak zaobaleno. Nějak to celkově koresponduje se zavíráním očí k problému...
Myslím si, že si Oscara zaslúžil právom, veľmi pútavý film so stále aktuálnou problematikou všade vo svete s výbornými hereckými výkonmi, z ktorých vyčnieva hlavne Mark Ruffalo, stopáž vám utečie ako voda, dej vás pohltí, príbeh naplní a bude vo vás ešte dlho doznievať.
S filmy, nebo seriály, z prostředí kanceláře, kde skupinka lidí vyšetřuje nějaký případ, se v posledních letech roztrhl pytel. Ať už se jedná o policejní vyšetřování (Black Mass, Temný případ), tak o novinařinu, které se to týká v případě Spotlight. Herci v něm předvedli nádherné výkony a samotný příběh byl natolik originální a zajímavý, že není divu, že film dostal cenu akademie za nejlepší film.
Na Spotlight je zajímavé, že čistě snímáním a osvětlením ho lidé zaplňují tak komplexně, že se do tohohle filmového světa prostě fyzicky nevejde bůh - aniž by to bylo řečeno, je absolutně nemožné, aby v tom světě existoval, není, kde by se schovával. Jinak mě mrzí, že McCarthy nebyl důslednější - například vždycky, když v tom filmu začne hrát hudba, jsem měl pocit výrazného vytržení z jinak minimalistického stylu.
Naprosto delikátní zpracování, podtržené castingem, kde i pidi rolička je vypiplaná tak,aby nenarušila kompozici děje. Zcela zřetelný záměr je nejvíce vidět na herectví Liv Schreibera. Pak stačí pár tónů piána,aby diváka nic nerušilo při myšlenkách o zrůdnosti kněžského celibátu.