8/10. Novinářské drama se silným tématem. Precizní film o precizní novinářské práci. Nadupané obsazení jen podtrhuje určitou výjimečnost, né v provedení ale v přesahu filmu.
Je to strašně moc ukecaný. Atraktivní novinářské prostředí, přitažlivý skutečný příběh, dobré obsazení a přesto se nemůžu zbavit dojmu dokumentárního filmu. Celkově mě nenadchl, popravdě jsem to do konce vydržela jen ze zvědavosti po udělených Oscarech.
Výjimečné. Herci, scénářem, námětem i precizností s jakou je zde pojata moje tajná láska, investigativní žurnalistika. OT: Vážně doufám, že se podaří najít cestu, jak do novin znovu nalít peníze mimo inzerci. Že někdo vymyslí způsob, jak novinářům zaplatit víc času na investigativu a odpoutat zdroje od zájmů.
Moc jsem nedoufal, že by mohl Spootlight být můj šálek kávy. Mýlil jsem se, protože téma je hodně zajímavé a diváka nenechá chladným. Práce novinářů a jejich zapálenost do případu je neuvěřitelná a skvěle to doplňují herecké výkony. Můj názor na církev je odjakživa NEGATIVNÍ a tohle je jen další příběh, který si zapamatuji. Až mi někdo bude zase vyprávět o bohu, jak církev je užitečná a jsou tam jen hodní lidé. Věřím, že i v této době by se našlo takové špíny na tu pakáž, že by se věřící ještě divili. Ke Spootlight bych dodal už jen poslední věc a to je hudba. Hudba složil Howard Shore a i díky tomu vše funguje do posledního detailu. Vadí mi trochu utahaný děj, ale to je tím, že nejsem zvyklý na takový typ filmu
Civilní až dokumentaristický přístup a výsledek je tudíž působivější než u dramatu, z kterého odkapává, jak moc chce režisér dosáhnout maxima efektivního výsledku. Spotlight je též poctou klasické investigativní žurnalistice. Zjištění, že reportéři chtějí odhalit skutečný systém fungování struktur, a nikoliv ulovit rádoby senzaci, která zapadne dřív než dnešní slunce, je příjemně osvěžující.
Spotlight nestrhává hloubkou emocí, ale přesvědčuje diváka svým klidným a profesionálním přístupem. Výrazně boduje promyšlený scénář. Přes dvouhodinovou stopáž vůbec nenudí, za což můžou především velmi solidně napsané dialogy.
Precizní novinařina obalená ve filmovém kabátku, jejíž největší síla tkví v tom, že to je pravda. Odvyprávět to ale není nikdy jednoduché, protože se jedná o komplexní skandál a může se snadno stát, že se celý příběh rozsype jako domeček z karet. Srozumitelně napsaný scénář podporuje vlídná režie a profesionalita všech herců na place. Speciální obdiv patří Marku Rufallovi, takhle přirozeně jsem ho hrát snad nikdy neviděl a v jistých scénách mi lezl mráz po zádech, jak moc s jeho postavou soucítím a jak moc mi samotnému na tomhle případu záleží. V sekvenci Silent Night to na mě celé dolehlo a začal jsem si uvědomovat tíhu toho zjištění. Jako ateista si mohu dovolit církev kritizovat ze spoustu věcí. Ale zneužívání je zdaleka ta nejodpornější věc, která z toho vzešla jako jev, který se netýká zdaleka jen Ameriky, ale celého světa. O to víc k úsměvnému pláči je, jak moc se tyhle skandály snaží tutlat a to třeba povýšením kardinála Lawa, který o tom věděl úplně vše.
Dobrý snímek...ale mnoho povyku pro téměř nic...žeby Oscar ??? no nevím. Profesionálně určitě dotažený a to je vše . Určitě zajímavé a horké téma ale žeby nějak zasáhl do dějin kinematografie ??...silně pochybuji
Moc zajímavé téma, navíc podle skutečné události, natočené jako reportáž. Jeden má pocit, jako by tam přímo byl. Mark Ruffalo herecky skvostný, snad jen mi chyběl český dabing (možná už je). Málo akce a mnoho řečí člověka přesto jen těžko udrží až do konce filmu.
Film o investigativní žurnalistice, která je ve svém nejlepším. Zbytečně to netlačilo na city, bylo to poutavý a herci skvělí. A byl z toho cítit jistý "fincherismus", to asi ten Ruffalo. A vtipný taky je, že to točil ten herec, co hrál v 5. sérii The Wire toho novinářskýho hajzla... Supr, ale stejně bych to raději dal Revenantovi.