Na české poměry překvapivě zdařilý seriál, který se snaží tempo držet od prvního do posledního dílu. Škoda těch několika chyb, které se v každém díle najdou a nevyvážených hereckých výkonů.
Česká televize se mnohé z nás opět snaží přesvědčit o tom , co už dávno víme, že účel světí prostředky.Dante má své peklo,Hieronymus Bosch zase poslední soud a diváci pokus o mystery/thriller . Nebyl by to Jiří Strach aby nezabrousil do historie s tvůrčí snahou o prolnutí nějakých tajenek z minulosti se současností.Prvek slovenské policistky je zase evidentní pokus o "bratrství" s důrazem na zájem oslovnit především diváky na východ od řeky Moravy.Nesympatická Zuzana Kanócz,to jen umocňuje svých chováním.Naplnění jakési msty či odplaty formou rituálních vražd je vcelku vděčné téma a pokud by zůstalo jen u toho a tvůrci snímku se soustředili na tento motiv a na jeho filmové propracovanosti určitě by to byl záslužný i zajímavý počin. Bůhvíproč však zase musíme řešit politiku, korupci ,nevěru a X dalších prvků které však nevytváří celek ale jsou nějakým přívěškem na zpestření děje...Už tradičně to dělá dojem nadstavované kaše se snahou vytvořit 60 minutovou stopáž na 7 dílů.Pak se nemůžeme divit , že vznikne produkt jako od pejska a kočičky.Když už se tvůrci rozhodnou ,že ne všechno sdělí divákovi během pátrání , mohli by se obtěžovat alespoň takto učinit v nějakém závěrečném sumáři.Skutečně nejsem sám koho by zajímalo, jak vrah soudce ,Klíma, dostal kvér až do soudní síně. Proč hacker který při odblokaci notebooku nemá vynuté wifi a není mu jasné , že se dá notes najít on line.Jak je možné, že zastavárník se v pohodě dovolá z velmi hlubokého sklepení když i v mnoha restauracích na povrchu je nejen problém s účtenkou ale i připojením.Méně bývá někdy více , komorní drama to sice není ale drajv se tam vytváří uměle, výbuchy madony ve sklepení která se tam objeví ale nikdo nezkoumá jak a proč....no je tam těch úletů mraky .Langmajer,Majer,Donutil i většina dalších jsou kvalitní ale s takto spíchnutým scénářem se to po herecké stránce zachránit nedá.Jako klad pak ještě vidím hudbu jinak opravdu žádné veledílo i když Čt disponuje tradičně rozpočtem o kterém se jiným ani nezdá.
Kriminálka částečně z mého rodného města! Z míst, který znám a kam jsem chodíval. Ale WTF faktor posledních tří dílů (a hlavně toho posledního, který už působil jako parodie) mě opět přesvědčil o tom, že ani Labyrint bídu české seriálové tvorby nezachrání
Neviděl jsem Ďáblovu lest ani Ztracenou bránu... Bylo mi to doporučeno, vzhledem k tomu, že poslední léta CZ/SK tvorbu celkem obcházím a byl jsem velice, ale opravdu velice překvapen !! Jiří Strach získal mou velkou pozornost a zpětně se určitě podívám i na dvě zmíněná díla... Labyrint mě chytil od prvního dílu a obzvlášť první sérii jsem fakt prožíval! Skvělá atmosféra, kterou sice trochu kazí ne, úplně dobře zvolená hudba, ale vše ostatní je na české poměry silně nadprůměrné! Od výborného castingu a hereckých výkonů (snad jen Donutil by asi zasloužil víc prostoru, než těch pár vět v kanceláři), přes propracovanost příběhových linek, kterých je opravdu hodně, ale nespadlo to do nečitelného chaosu. Trochu bych příběhu vytknul, že vrchol byl vice-méně na přelomu předposledního a posledního dílu a v tom posledním se vlastně jen uzavíralo, uklízelo a rekapitulovalo... Jinak opravdu nemám žádné velké výhrady a jsem nadšený! První sérii dám 84%! Měl jsem obavu, jak dopadne druhá série, protože překonat tu první, asi nebude jednoduché... Dopadlo to dobře! Druhá série je sice po všech stránkách o něco málo slabší, ale ne o moc a pořád to zůstává víc než průměrný seriál... Druhé sérii dám 78%! A těším se na sérii třetí...
80% - Labyrint je pro mne jedním z nejlepších českých seriálů posledních let. Minimálně, co se týče kriminálního žánru. V nejlepší první řadě se nám představili hodně dobré sympatické postavy včele s Jiřím Langmajerem a jeho tým z brněnské kriminálky vyšetřuje případ sériového vraha, který je několik kroků před nimi. Atmosféra, jakou tady režisér Jiří Strach vytvořil, je úžasná, scénář silně obstojí konkurenci, je tady hodně nápaditá kamera a ve výsledku tady máme psychopatického vraha, který má téměř dokonalý plán zabíjení a oběti si nevybírá náhodou. Finále je perfektní, plné zvratů a nemohu si jej vynachválit. Druhá série sleduje o něco více postav, kterých bylo pro někoho možná až moc a jejich dějové linky byly dost zamotané, a věřím tomu, že to byl dobrý účel. Celý případ je vysvětlen na samotném konci a je ještě víc překvapující než první řada, i když jejich kvalit nedosahuje. Ve třetí sezóně jsou opět představeny nové postavy, je zde opět chytrý vrah a děj samotný je po scénáristické stránce lépe zvládnutý a drží pospolu. Seriál byl takto ukončen podle mého uspokojivě.
Tentokrát to je, Jirko, jen na tři hvězdy. Je hrozně blbé to porovnávat s Ďáblovou lstí a Ztracenou bránou, ale nemůžu si pomoct, stojí to na podobných základech. Osobně si myslím, že ten formát tří částí je pro podobné věci naprosto dostačující a víc v tomto případě jen zbytečně naředilo děj. Každý díl měl hromadu hluchých míst a spousta vedlejších linií je zbytečně natahovaných nebo ve výsledku vcelku zbytečných (viz. farář, který neprozradil zpovědní tajemství). Má to opět fajnový mystický nádech a využití Posledního soudu je skvělé, ale rozuzlení nakonec není zdaleka tak zajímavé na to, jak složitý a velký případ to celou dobu je. Vlastně bych řekl, že je těžké uvěřit, že by za tím vším byly tak jednoduché pohnutky a nikoliv velké spiknutí a vyšší cíle. Ondřej Brzobohatý byl s hudbou poněkud mimo, ve stěžejních okamžicích jsem měl pocit, že se točí televizní krimi, ale on tvoří pro hollywoodský blockbuster. Nicméně je to pořád o úroveň víš, než většina ostatní televizní produkce.