Epická vizuální báseň jednoho z největších žijících filmařů. Film s prvky bojového umění, jaký tu ještě nebyl. Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena — svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)
Pokud u filmů rádi meditujete a nebudete očekávat dalšího Tygra a draka nebo Klan létajících dýk, může se vám film líbit. Pokud chcete něco svižného, film vás unudí k smrti.
Assassin není typický martial arts movie, jak byste mohli očekávat, pokud si vybavíte filmy s Van Dammem nebo dokonce Tygr a drak, ale jedná se spíš o poctivě vycizelovaný art film, na který se skutečně zírá, nikoli jen dívá. Kostýmy jsou naprosto dokonalé, záběry jsou koncipované s naprostou precizností a i hlavní hrdinka za žádných okolností neztrácí svůj archaický úsměv, a to ani i když prořezává ve skoku krkavici krátkou dýkou. Chce to ale vstřícnější náladu nebo srdce cinefilovo.
Troufám si tvrdit, že podstatu Assassin chápu. Ale ten zbytek… ze scén nešlo vždy poznat, jestli a jak se budou odrážet na ději, obličeje a jména se mi moc v paměti nezafixovaly, takže ta troška dialogů byla více méně anonymní. Umělecká kamera a kostýmy hezké, ale námět mě nebral.