Recenze filmu Saulův syn

74%

Komentáře a recenze 39

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 025 bodů
6
Přestože film nezobrazuje explicitní, nesmyslné násilí, ke kterému v dobách minulých docházelo, nejedná se o nijak příjemnou, nebo jednoduchou podívanou. Autenticky velice dobře zvládnutý snímek z dob holocaustu. Bohužel jsem se v mnoha ohledech dost nudil.
Pete69
Pete69
32 824 bodů
6
Téma, které mám rád a u kterého mě mrazí a cítím napětí zároveň.. jenže tvůrcům se do mě nepodařilo tyto pocity propašovat. Na jednu stranu syrové zpracování ztrácí na kvalitě pronásledovatelským pojetím kamery. Celkově to na mě působilo dosti zmatečně, což byl asi i cíl filmařů.. zkrátka a dobře.. každý byť dobrý film nemůže na každého zapůsobit skvěle. U mě za dobrých 60%.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Vydatné holokaust porno, nemyšleno ani tak ve zlém, protože natočeno je to vážně skvěle. Na druhou stranu je zvolená forma trochu dvojsečná zbraň, protože se o hrdinu vlastně vůbec nemusíme bát a stojí v podstatě velmi paradoxně mimo dění - je jasné, že musí přežít minimálně do poslední scény. Tím se z toho stává opravdu jen sugestivní projížďka tematickým parkem, ale trvám si na tom, že to není míněno tak zle, jak to zní. 4 a 1/2
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Závěr silný, kamera originální, v rámci autentičnosti tohle dokáže porazit asi už jen VR..jen vůbec netuším, co tím Saulovým příběhem tvůrci chtěli vlastně říct. Jestli to měla být nějaká metafora, tak jsem ji prostě nepobral. slabší 3.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
9
ilm Saulův syn se odehrává ve vyhlazovacím táboře v Osvětimi. Pojednává o Saulu Auslanderovi (Géza Röhrig), maďarském Židovi a příslušníkovi tzv. Sonderkommanda, jehož členové byli od ostatních osvětimských vězňů zpravidla izolováni a měli na starosti ty nejstrašnější práce. Jde o snímek, který radikálně mění zažité zobrazování šoa, když se celý soustředí výhradně na hlavní postavu, jejíž jedinou motivací uprostřed pekla vyhlazovacího tábora je zajistit důstojný pohřeb svého syna. Nejednoznačné drama, horečný sen, hrůza a brilantní formální cvičení. Maďarský film opět promluvil do velkého světa.
lamps
lamps
15 325 bodů
7.5
Evropská filmová událost roku, která ve mně po měsících očekávání, nutno říci i vinou okamžitého statutu jedinečného autorského díla, zanechala lehce rozpačité dojmy. Formálně bezesporu ohromně působivé - kamerová ich-forma, bezprostřední, dá se říci dokumentaristická orientace na nejbližší okruh okolního chaotického pekla, absence hudby či jakýchkoli pozitivních zvuků a konečně i "strhaný" výkon hlavního mlčenlivého protagonisty přinášejí do světa filmu dosud neokoukaný, vizuálně záměrně strohý, ale drtivě naturalistický pohled na nacistickou vražednou mašinérii, tak odlišný od řady hollywoodských melodramat. Úvodní minuty musí srazit do kolen každého, byť jen malinko empatického diváka. Bohužel film trvá 107 minut, během kterých si sice zachovává všechny své výjimečné charakterové rysy, ale jejich scénář nestačí vždy plnohodnotně pokrývat tak velké stylistické a myšlenkové ambice a přes hlavní tématickou linii prosakují vedlejší motivy o vzpouře a samotném chodu celé Osvětimi jaksi netečně, nedůsledně a zmatečně (což se možná dá považovat za účel, ale mně tenhle přístup po těch úvodních minutách zkrátka přestával vyhovovat). Pocit bezvýchodnosti a utrpení je ale všudypřítomný a alespoň v tomto ohledu splnil Saulův syn také své dějové poslání na jedničku...
Klajnik
Klajnik
9 173 bodů
4
Protagonistou je vězeň, Žid z koncentráku, příslušník tzv. Sonderkommanda, jehož členové byli od ostatních osvětimských vězňů zpravidla izolováni a měli na starosti ty nejstrašnější práce - zkrátka dělali práci za nácky, kteří "jenom" dohlíželi...
Film to je jiný, podle tradičních měřítek ho lze jen těžko hodnotit, protože nemá příliš nosný a záživný příběh a po většinu stopáže sledujeme zaostřená protagonistovo záda a nezaostřený zbytek.
Ovšem stejně víme, co se okolo děje a není důvod z toho dělat show. Protagonista ty hrůzy taky poněkud přehlíží (v rámci sebezáchovy se od toho disociuje), což jde vidět z hereckého projevu a tudíž to pojetí stylu vlastně zapadá do celkového konceptu vyprávění.
Dokážu ocenit umělecký záměr, ale mě to dostatečně nezainteresovalo. Zkrátka mi to nabídlo moc málo.
Ovšem kdybych na tom byl v kině a měl v sobě dávku LSD, tak bych tím mohl být dost uhranut a mluvil bych jinak...
Dokážu si představit, že to může být docela síla, ale já to asi neviděl ve správných podmínkách.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Upřený pohled a němá tvář hlavního protagonisty jsou fakt dobré, ale ten styl kamery, ikdyž je to asi dobrý nápad mi moc neseděl. Bylo znát, že se v pozadí děje spousta důležitých věcí a že si kompars dal hodně záležet a vlastně ani nebyl vidět. Po chvilce mi to bylo už docela nepříjemné, než abych ocenil to umění. Film sám o sobě je mazec, nebo si to alespoň myslím, ta kamera nutí člověka dost fantazírovat. 58%
Krakonoš
Krakonoš
6 062 bodů
6
Kamerově a zvukově precizní! Příběhově ovšem o dost slabší...
celticek
celticek
5 916 bodů
6
Tohle že má být ten filmařský zázrak? Sugestivní díky kameře to je. Zápletka ale dosti pokulhává. U mě stále vede Schindlerův seznam. Ztotožňuji se s komentem Shadwella, co se filmu týče. Nerozumím, ale jeho připomínce ohledně obětí v Auschwitz-Birkenau. Je dokázáno, že v Osvětimi zplynovali 1 100 000 lidí. Minimálně. Kde jich zemřelo víc?