Marnost nad marnost. Takto zprasit tak zajímavý námět může jedině Renč. Film sice poskytl slušnou dobovou podívanou, ale vůbec nevystihl atmosféru doby. Volba herečky na hlavní hrdinku mi taky nesedla, ale chápu, že nic lepšího po ruce nabylo. (aby nedošlo k mýlce, já mám moc ráda Táňu Pauhofovou, ale tady mi nesedla). Celý film na mne působil hodně divoce, žádné emoce se nedostavily, příběh je hodně neucelený, spíš než drama tak videobulvární článek. Kříž jako Hitler dobrý, ostatní celkem taky. Za mne dvě upocené hvězdy.
Na začátku film dýchne opravdovou atmosférou První republiky. Nádherné kostýmy, scenérie, výprava. Krásná Tatiana Pauhofová. Ale to je všechno...
Lituji, ale velkofilm to opravdu není - 55% -
Nebudu k filmu tak kritický jako většina. Neprahnu po silnějších reáliích nacistického Německa. Z pohledu mladé české herečky skutečně nemuselo být viděno vše tak negativně. Konečně film Lída Baarová nám prezentuje v prvé řadě její pohled na život a její priority. Samozřejmě snímek mohl víc proniknout do nitra postavy a nebýt jen kronikou tragických událostí, které následovaly.
Pauhofová v hlavní roli je tragický přešlap - Lídu jsem jí nevěřila a nevěřila jsem jí ani to herectví. Ale celkem nás s holkama v kině pobavilo obsazení celého týmu Komisaře Rexe včetně Rexe do tohoto snímku!
Je to jako když si koupíte u Ječmínka Větrník. Vypadá nádherně, vidíte karamelovou šlehačku, vanilkový krém, polevu. Všechno, jak si myslíte, že by mělo být. Jenže pak se zakousnete a hned vám dojde, že je něco špatně. Krém nikdy neviděl mléko. Šlehačka má blíž k molitanu než smetaně. Takzvanou cukrovou polevu snad umleli z orangutana, kterému kvůli palmovému oleji pro těsto zrušili bydlení. A aby všemu peklu nebyl konec, při třetím soustu narazíte na pekařův vlas. Není tam omylem, pekař je přesvědčený, že svým příspěvkem dodá svému dílu na uměleckosti.
Film Lída Baarová je ten větrník.
Scéna a kostýmy pěkné a celkem věrné (nejspíš producent Landa propůjčil několik uniforem z osobní sbírky
Film se mi líbil pouze z části - dekorace, výkony herců. Děj už mě tak nazaujal - bylo to trochu vytržené z konceptu. Naopak dokument o Lídě Bárové byl super. Dozvěděla jsem s hodně věcí o Lídě Baarové, které jsem nevěděla - dokument mě vytáhl i na procházku na Babu....
Na film jsem se velice těšil, bohužel mě trošičku zklamal, tím že ve filmu některé pasáže jsou zbytečné např. (jak Goebbels má milostný románek s Lídou a ta část v tom ohni je naprosto příšerná, i když poukazuje na to že si Baarová uvědomila co udělala.) Naopak mě překvapila hudba, kostými. Nesedělo mi obsazení, kladu si otázku proč zrovna vybrali Pauhochovou, která sice ve filmu hraje prefektně ale nesedí mi v té roli. Nejvíc mě pobavil Kříž, i když se Hitlerovi nepodbal, tak aspoň ho velice dobře imitoval. Předabováni slovenštiny a němčiny byla největší blbost a dabing je příšernej. Velké + má film u mě, že aspoň ukazuje nějáké světové dějiny, jako je např. Křišťálová noc. Člověk si udělá také udělá představivost jak v tehdejším komunistickém Československu probíhali výslechy trestanců a pan Dlouhý hrál přesně takového zlého a hodného poldi jak se na tehdejší dobu patří, zkrátka vydírá a uklidňuje. Konec je tak trochu drastický a zároveň dojemný.
Když to shrnu, film je plný napětí, ovšem vás omrzí některé scény. Naopak vás překvapí hudba. Rozhodně od filmu neočekávejte žádnou preciznost. Určitě si na film zajděte a udělejte si vlastní názor. Každopádně bych jej nevydával za velkofilm.
Čekal jsem to lepší. Čekal jsem minimálně, že na technické úrovni to bude ohlídané. Není a vypadá to šíleně lacině. Jinak se zážitek nese na vlně nechtěně vtipných scén od Křížova Hitlera po šíleně přehrávající Stašovou. V příběhu tupé nány, která má, co si zasloužila, ale tvůrci by z nějakého důvodu chtěli vzbudit aspoň kus lítosti. Renčova přepjatost a doslovnost každopádně rozesmává, ale bohužel ne dost často.