Smazaný uživatel
0 bodů •
0
Když přijdete do kina a zaplatíte paušálně něco přes sto korun, očekáváte, že vám na podobně paušální úrovni zaručují určitou „objektivní“ technickou kvalitu. A když jdete na film, jehož štáb tvoří většinou studenti FAMU, tušíte, že sice nemůžete očekávat Hanekeho preciznost, nicméně si můžete být jistí, že na základní úrovni ovládají řemeslo. Jenže svět je kruté místo a podobné předpoklady v něm neplatí. Čeká nás v první řadě nepochopitelně špatně vyvedená produkce, v níž kamera mnohdy nedokáže udržet postavu v obraze a některé záběry vypadají jako pořízené levnou imitací iPhonu. A zvuk je zachycen tak špatně, že části dialogů není rozumět. Když se navíc podíváme na nepochopitelný vývoj postav (z dobráka v mrchu během jedné věty) a směšné dialogy (některé úseky, třeba rozebírání improvizací na schodišti, si hmatatelným vzduchoprázdnem v ničem nezadají s The Room), máme tu úplnou enigmu. Na hranice ještě větší absurdity posunují Šťastnou pseudoumělecké prvky, kdy je například příběh přerušován a hrdinka předříkává texty z Romea a Julie. Aniž by ovšem děj na jakékoliv úrovni parafrázoval nebo navazoval na tuto hru. Nahlas už jsme se smáli u náhodných záběrů na pražská panoramata zakončovaných vždy zatmívačkou, které působily roztomile bezradně a samoúčelně. Doprovázené jsou pro jistotu cameo rolemi Sámera Issy a Ilony Csákové, kteří asi měli zrovna čas, a vedlejšími rolemi dalších známých českých tváří, díky nimž působí výsledek místy jako nepovedená estráda.