Život Rogera Eberta

77%
Život Rogera Eberta
Plakát traileru
Rok 2002 zůstane v historii karlovarského festivalu spojen především s osobou amerického filmového kritika Rogera Eberta, který tehdy zasedl v hlavní porotě. Letošní festival nabídne s tímto držitelem Pulitzerovy ceny emotivní a v mnoha směrech objevné setkání po dvanácti letech, a to prostřednictvím dokumentárního portrétu, který měl premiéru na lednovém festivalu Sundance, tedy necelý rok po Ebertově smrti. Steve James, inspirován jeho knihou Life Itself, se v něm věnuje všem podstatným kapitolám života nejvlivnějšího amerického publicisty, ať už v Chicago Sun-Times, v televizi, nebo na sklonku života především na internetu. Nevyhýbá se však ani temnějším kapitolám, jako je boj se závislostí na alkoholu či dlouhotrvající a často nemilosrdné střety s kolegou Genem Siskelem, s nímž se dělil o slávu a soupeřil o náklonnost diváků televizní show. (MFF Karlovy Vary)


Smazaný uživatel
0 bodů
8
Čekal jsem něco vyčnívajícího, což bylo asi přehnané. Ale kvalitní pocta a obsáhlý vhled do jednoho zajímavého života to nepochybně je, i když využívá především všechny osvědčené postupy.

Dodatečné informace

Původní název:
Life Itself (více)
  • USA Život Rogera Eberta
  • USA Life Itself
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

  • Původním záměrem filmu bylo zdokumentovat aktivní program, který Roger Ebert navzdory své nemoci udržoval, včetně návštěv promítání, psaní recenzí a blogů a pořádání večírků se svou ženou. Před začátkem natáčení však Ebert utrpěl zlomeninu kyčle, která si vyžádala několikaměsíční rehabilitaci, a později mu byla diagnostikována nová rakovina, takže dokument se místo toho stal (částečně) kronikou jeho posledních dnů.
  • Steve James režíroval také dokumentární film Hoop Dreams (1994), který se stal oblíbeným filmem Rogera Eberta v 90. letech. Název "Life Itself" pochází z původní Ebertovy recenze: "Film jako 'Hoop Dreams' je to, k čemu slouží filmy. Zaujme nás, otřese námi a donutí nás přemýšlet novým způsobem o světě kolem nás. Vzbuzuje v nás dojem, že jsme se dotkli samotného života."
  • Podle režiséra Steva Jamese měl Chaz Ebert námitky proti natáčení každodenního odsávání krku Rogera Eberta, zatímco Roger si to přál. Natáčelo se v den, kdy Chaz nebyl přítomen.