Okresní přebor feat Se7en. Takže děti, žádný Svěrák ale Ondříček, jako jedinečný tvůrce a propagátor moderní české kinematografie. Jen ta návštěvnost Babovřesk tomu chyběla...
Čtyři rozhodně za atmosféru doby....ale tři za film samotný a samozřejmě Trojan -- bravůrně. Jen pod čarou, sympatická je mi i "skoronevěra" manželky hrdiny (Norisová) v prádelně....v kotextu dějě, malá lidská slabost co koření příběh....
nádherný film se smutnou ale pravdivou myšlenkou. Lev je vážně zasloužený, nikdo by to nezahrál lpe než ivan Trojan. Tenhle film ve mě zanechal něco ze sebe, a každý by ho měl vidět
Velmi rád jsem návštěvou kina podpořil KVALITNÍ český film. Film z doby která je krásná svými barvami (viz. film o filmu) a přitom je součástí naší černobílé historie. Zajímavé postavy, krásné exteriéry i interiéry, poutavá hudba a příběh který umí zaujmout. Klidně se přiznám že jsem za vraha dlouho považoval někoho jiného - skutečný vrah mě nějak nenapadl.
Jakoby se tvůrci soustředili na výtvarnou složku filmu, dokonalé kostýmy, rekvizity, trikové záběry, dokonale připomínající rok 1953, a částečně zapomněli na scénář, který je slabinkou filmu. Čeronobílé vidění světa, nejasné souvislosti v ději, postavy jsou bez hlubšího vysvětlení vsazeny do děje, kdy kapitán Hakl je naivní hlupáček, jakoby neměl tušení, co se stane, jak lehce vymění "práci" za rodinu v samém konci. Když je nejhůř, někdo ho praští, nebo se popere. Trochu jsem osudy jednotlivých obětí i hrdinů nechápal. Prostě to tak bylo a tečka. Ukáže se třeba průkaz STB, nebo nějaká souvislost s SS a basta, nic víc. Přál jsem si, aby alespoň jednou někdo někoho honil ( ne Trojan tramvaj) a nevraceli jsme se do těch samých prostředí ( Václavák ze stejného pohledu), ale to je vedlejší. Celým filmem se line znervózňující hudba, která se snaží asi dohnat napětí.. Ke konci už jí bylo opravdu moc. Trochu mě vyvádělo z míry, že každý štěk (ne úplně každý) byl obsazen hvězdou a člověk pak čekal, kdy se znovu obejví. Jakoby v US filmu se na pár vteřin objevil Clint Eastwood, Ben Kingsley a třeba Cate Blanchett a zase zmizeli. Tady třeba Krobot, Malý, Issová...ale to platí jen pro cz a sk diváky. Každopádně český koprodukční nadprůměrný film, kéž by jich takhle poctivě řemeslně natočených bylo více ( stejně jako například Tři sezóny v pekle, Pouta...).
Po Je třeba zabít Sekala nejpřeceňovanější český porevoluční film. _____ Scénář nedává absolutně žádný smysl - a) počítá s mnoha náhodami (čili to není ani dobrá detektivka), b) vymýšlí si velmi nepravděpodobnou konspirační teorii, která přitom nebyla nutná, vzhledem k tomu, že soudní procesy té doby byly stejně nahrané, a c) je od základu lživý v tom, že by takto vysoce postavený vyšetřovatel mohl nebýt v komunistické straně, a dokonce ještě tak zpozdile pochybovat o tom, že režim je zkorumpovaný. __________________ Film je příkladem laciného antikomunismu, který selhává právě jako historická reflexe. Ale jinak ano - řemeslně to je na výši. Z průměrného hodnocení na CSFD je zřejmé, jak zoufale zdejší publikum chce dobrý český film a je ochotno projektovat si nenaplněné kvality do čehokoli, co i jen trochu překračuje průměr.
Jsem velice potěšen, že můžu složit poklonu české filmové tvorbě. Po dlouhé době konkurence schopná detektivka nebo spíše konkurence schopný film! Ta pochmurná atmosféra a pozvolný děj mi do toho dokonale sedí. Ivan Trojan by se neztratil ani v americké CSI. Precizně natočené, hlavně byla důležitá důvěryhodnost, toho si cením. Na české poměry top film! 80%!
Tmavý film s prvky historie, u kterého jsem si příjemně oddychl a bavil se. Ivan Trojan v roli detektiva, který si jde za svým a za žádnou cenu se ničeho nepustí. Film se mi líbil a jsem rád za jeho současné procentuální hodnocení - film není (podle mě) až na TOP 300, ale každopádně je to mnohem lepší než některé neatraktvní výjevy dnešní slabší české kinematografie.