Na pohřbu otce, za účasti jeho nesčetných milenek, se Jana (Tatiana Vilhelmová) a Anna (Karolína Kaiserová)dozvídají o existenci nevlastního bratra Vladimíra (Jan Budař). Nejmladší ze sourozenců Anna, která touží být krásnější a dokonalejší, netrpělivě čeká na svou první lásku. Její sestra Jana je zatím na pokraji nervového zhroucení ve snaze udržet své manželství se záletnickým Janem (Ondřej Vetchý). Nově objevený bratr Vladimír neuroticky hledá sám sebe a jednoduché to nemá ani dobrácký František (Saša Rašilov), který je až příliš často na služebních cestách, zatímco jeho žena Karin (Alice Veselá) si užívá života s tajným milencem. Mozaika osudů, do níž zapadá také příběh matky obou sester (Vilma Cibulková) se skládá střípek po střípku a divákům je předkládána s přesným množstvím nadsázky a humoru.
Duše jako kaviár je film o cestě za štěstím, na níž člověk udělá stokrát stejnou chybu, aby ji až po stoprvé napravil.
Distribuční list
Hodně nudnej film ze života o vztazích, nevěře, spíse mi tento film připadl svým tématem jako taková filmová telenovela. Postavy nudné, většinou se jen hádaj, nebo to dělaj. Nakonec z toho vychází jen pár vtipnejch dialogů a situací, které má většinou Vilhelmová, protože dostala nejvíce prostoru a její manžel v podání Vetchého, který zde ztvárnil zajímavou postavu a asi mě bavil nejvíc, to jeho "jdi spát, buď zticha" to mi přišlo opravdu vtipné. Ostatní herecké výkony taky ušly například Saša Rašilov, Bendová mi připadá, jako by hrála sama sebe, ale je pravda, že zde vypadá dost dobře.
Zdrojem inspirace byly pro režiséra jak osobní životní patálie, tak patálie jeho přátel. Za filmovou citaci se svým známým omluvil jak po projekci na Finále Plzeň, tak i v závěrečných titulcích filmu.
Tatiana Vilhelmová má ve snímku uměle zvětšená prsa. Herečka se se svou rolí natolik ztotožnila, že pak vycházela i ven s umělými prsy, aniž by si to uvědomila. Lidé prý nevycházeli z údivu.