Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí "třpytivé" vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných i nestálých vztahů ožívá v starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
Tento film o životě stárnoucího umělce může možná působit obyčejně a dokonce i nudně, ale když se podíváte hlouběji, je to neskutečná oslava toho nejlepšího z Říma a také živata bohémského italského spisovatele, který v druhé třetině filmu nenápadně učí životu striptérku, která znala jen samotu a noční klub. Ve třetí třetině odcházej umělci ze života důležití lidé a je to trošku depresivní, ale v tomto případě ku prospěchu věci. Ve filmu je spousta hlubokých myšlenek, krás Itálie a vše je doplněné úžasnou hudobu. V italském znění dostávbá snímek další dimenzi.. Přinejmenším hodně zajímavé, pro mě skvostné dílo.
Nevím proč, ale tenhle film na mě působí mrtvě, neživotně. Přitom já ulítávám na metafilmech, které se obracejí do minulosti a historie kinematografie, když mi přijdou povedené. Navíc Fellinoho mám moc rád a Dolce Vita od něj úplně nejradši. Ale tohle je jenom zastydlá, řemeslně slušná z nouze ctnost, co se mi snaží vetřít do přízně líbivými obrázky. Fakt že ne, po hodině už to jenom nudí. Navíc se Sorrentino, stejně jako v minulém Tady to musí být, snaží dát velmi okázale "návod na život", což mi přišlo svou polopatičností až trapné. (A Fellini to nikdy nedělal - vůbec si, a můžete to nazvat mojí namyšleností, myslím, že Sorrentino Felliniho moc nepochopil. Fellini nebyl artový kýčař, co záměrně natahuje filmy a utápí se v jejich sebou nabízené kráse.)
Tento film je součástí kolekce riterion Collection, spine #702.
Oficiální italská nominace na 86. ročník Oscarů v kategorii Nejlepší cizojazyčný film; dalších šest uvažovaných filmů bylo: Midway - Tra la vita e la morte (2013), Honey (2013), The Mongrel (2012), Salvo (2013), A Five Star Life (2013) a Long Live Freedom (2013).