Recenze filmu Památkáři

60%

Komentáře a recenze 51

salisbury
salisbury
1 101 bodů
7.5
Zajímavý příběh za času druhé světové války, ve kterém skupinka dobrodinců se snaží zachránit lidské životy žijící v uměleckých dílech nesmírných hodnot a kvalit. Stojí lidský život za záchranu těchto artiklů mapující naši historii? To je otázka, která mi hlavou neustále letěla jak Cupidův šíp putující mým kunsthistorickým srdcem. Obětovat svůj život, aby lidé mohli stát v Louvru frontu na chvilkový pohled z očí do očí s Monou Lisou či další pohled pln dokonalosti na Leonardovu skvělou práci obsahujíc na plátně rozmilou Dámu s hranostajem, nejen Rembrandtovi autoportréty, neskutečně rozkošnou Dívku s perlou od Vermeera, brilantní sousoší Občané z Calais od Rodina a Michelangelovu Madonnu z Brugg, která se stala symbolikou tohoto filmu. Je plno děl, která naplňují naše umělecká srdce pocitem neskutečné krásy a má otázka asi mnou zůstane nezodpovězena, ale rozhodně můj velký dík patří těm, jenž se rozhodli svůj život položit za to, aby my jsme se mohli těšit z přítomnosti starodávného umění i nezůstalo zapovězeno v troskách sutin a plamenometných spálenišť.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
4.5
Musím říct, že takto slabý film jsem už hodně dlouho neviděl. Film bez příběhu, nudný a nepochopitelně rozkouskovaný. Za zmínku stojí jen to, že autoři se snažily zachytit málo známé fakta a události 2. světové války a věrně je přenést na filmové plátno. Kdyby tam nebyla tato ušlechtilá myšlenka, tak je celý film jen kupa filmového odpadu. 45%
  • snaha tvůrců znázornit málo známé fakta o 2. světové válce
  • snaha tvůrců vykreslit události podle skutečnosti
  • chybějící příběh, který by zaujal
  • nepochopitelné obětování hlavní hrdinů v situacích, kdy je každému jasné jak to musí dopadnou
  • velká roztříštěnost příběhu. Jde spíš o jednotlivé události a scény poskládané do hromady, než o nějaké vyprávění. člověk se chytá až daleko za polovinou filmu, pokud bude mít tu trpělivost u filmu vydržet
  • nevalné herecké výkony
myllyn
myllyn
885 bodů
7
Další z Clooneyho počinů, ve kterém hraje a zároveň režíruje, který se rozhodně nezapsal natrvalo do mé šedé kůry mozkové.
hrona
616 bodů
9
Památkáři jsou na můj vkus velice povedení. Po dlouhé době jsem zase získal pocit, že se dají natočit válečné filmy podobné Mash, Hlavě 22, či vítězství války v podání pana Lennona. Zkrátka nechybí humor, ale dokáže se do děje vklínit i dramatická linie. Jediné, co tomuto filmu dost ubližuje jsou příšerné patriotické žvásty pana Jiříka, za ty bych ho na místě......Jinak film působí svižně, opravdu hodně dobře vybrána parta herců, počínaje oblíbenci Goodmana, Murrayho a Cate, přes stálice Clooneyho a Damona až k Balabánovi, Dujardinovi a pro mě zbytečně rychle ukončeného gentlemana Bonnevilleho. Palec nahoru, povedlo se.
hofmi
hofmi
532 bodů
5.5
Na film jsem se těšil, protože jak hvězdné obsazení, tak i příběh slibovaly úžasný zážitek. Bohužel jsem byl zklamán. Bylo to nudné, děj neodsýpal, čekal jsem, kdy konečně se začne něco pořádného dít anic, a nic a nic ! Doma se to dá, prostě přepnete na jiný kanál, nebo vypnete telku či PC úplně - v kině to je vopruz.
dancemusic2012
466 bodů
8
Hezky, napinavy a obcas i usmevny snimek o vojacich-kamaradech, kteri se rozhodli zachranit obrazy a cennosti ukradene nacisty za 2. svetove valky.
lord
lord
423 bodů
5
Takto rozporuplný film jsem již neviděl dlouho. Herecké obsazení, téma, to vše slibovalo dobrý zážitek. Filmu však něco chybělo, takové to vnitřní propojení mezi divákem a snímkem. Ani by mi nevadilo, že se vše odehrávalo jako v mnoha jiných amerických filmech - něco je potřeba udělat, tak seženeme lídra, ten si sežene tým a ten pak vše zázračně splní ke spokojenosti všech, prostě klasický americký teambuilding.. :) Za mě tomu chyběla notná dávka šťávy, šlo to udělat mnohem lépe, tedy pouze 50 %.
Bigrambo
Bigrambo
238 bodů
6.5
Fešák z reklamy na kávu si zase na chvíli odskočil k filmu a rovnou se posadil i na režisérskou stoličku. Jenže se bohužel nedokázal rozhodnout, jak svůj počin (s obrovským potenciálem) vlastně pojmout a tak namíchal koktejl komedie a patetického dramatu, což filmu trochu uškodilo. Povedené komediální scény, o které se převážně staralo duo Bill Murray – Bob Balaban, totiž byly vždy zabity nějakým tím klišoidním pokusem o zdramatizování, aby to zase nebyla taková sranda (motivační řeč do vysílačky, čtení dopisů apod.). Dlouze jsem přemýšlel vyšším hodnocení, ale právě kvůli těm dramatickým patetickým kecům, které byly míněny neskutečně vážně, to nechám na konečných 65%. I tak ale stojí za to se na tuto herecky nabitou bandu zachraňující umění mrknout!
xbore
33 bodů
5
Vůbec jsem nevěděl, že taková jednotka existovala. Toto téma mě zlákalo a přišel jsem na film s velkým očekáváním. Nekonalo se. Zvláštní dějová linka, nudná až k usnutí. Taková škoda! Dovedl bych si představit lepší zpracování příběhu. Chtěl jsem vidět napínavý děj, který eskaluje záchranou uměleckých skvostů...A chtěl jsem plakat při pohledu na pytle vytrhaných zubů... Nic takového jsem však u tohoto filmu nezažil. Ale abych nebyl až tak zlý, jediné co mi tento film přinesl byl fakt o existenci této jednotky a oživení si toho, co kdysi chudáci židé museli podstoupit...Herci OK, ale to bylo asi tak vše...