Místní dívka jménem Cassandra byla před osmi lety unesena a nikdo v podstatě netuší, proč a jak k něčemu takovému došlo. Po všech těch letech se nyní každopádně na světlo dostávají nové skutečnosti naznačující, že by dívka stále mohla žít. Několik lidí se proto rozhoduje znovu rozjet pátrání a unesenou najít...
Velice dobře zahrané, občas docela atmosferické i napínavé, ale jinak neskutečně utahané a vyprávěním dost komplikované. I když se to tváří jako thriller o únosu dítěte, výsledek je bohužel někde dost jinde.
S Egoyanovým tempem jsem se rychle srovnal, ale dost mi vadily ty časové skoky a slabý záporák (Durand vypadal že hraje parodii na únosce). A těch náhod tady bylo až moc.
Opravdu chladný thriller. Po Zmizení je tu další podobný srdcervoucí příběh. Ztráta potomka je vážná záležitost, a je jasné, že to diváka dostane. Ale tady se mi líbilo, že se netlačilo zas tak na pilu, a byly tam i jiné dějové linie. Takže veškerá koncentrace nebyla jen na dívenku v multifunkční místnosti. Celý průběh a vyvrcholení bylo celkem očekávané. Ale jsem rád za happyend. Po herecké stránce žádné výtky, scénář si myslím obstojný. Tak mi nic asi nebrání dát tomuto dílu už slušných 70%.
The Captive byl uveden v omezeném počtu kin a zároveň byl distribuován prostřednictvím video-on-demand služeb, což je strategie, kterou Egoyan využil k dosažení širšího publika.
The Captive je inspirován skutečnými případy únosů dětí, což dodává filmu na autentičnosti a emocionální hloubce.
The Captive se zabývá tématem únosu dítěte a jeho následky na rodinu, což je téma, které Egoyan zpracovává s velkou citlivostí.