Recenze filmu Hobit: Bitva pěti armád

75%

Komentáře a recenze 139

Hebda
3 232 bodů
4
Když si odmyslíme úchylné scény a všechno, co bylo zamýšleno pro retardovaného diváka, který si knihu nikdy nepřečte, protože na to buď nebude mít, nebo pro něj kniha představuje "mordor" trávení volného času, tak nám zbyde něco málo, co atmosféru původního Pána Prstenů v sobě má. Ze 144 minut to je ale minut sotva pět. Velká tragédie a prvoplánová honba za senzačními akčními scénami jen tak, aby Tolkienův text mohl tiše klečet v koutě a ozvat se jen "Já!", až bude někdo připravovat závěrečné titulky. Než o knižní adaptaci jde spíš o tříhodinovou počítačovou hru, kde interakce začíná a končí s nákupem vstupenky v kině.
kknk2
kknk2
3 224 bodů
10
Velkolepé vyvrcholení se spoustou akce a návalem emocí, navíc skvěle zahrané, takže jsem jim zobala z ruky úplně všechno. Nevím co dodat, maximálně, že Bitva pěti armád má asi nejhezčí soundtrack ze série. Pokud se chcete vyhnout téměř podmíněnému smutku z konce, nabízí se začarovaný kruh sledování obou trilogií.
Profilová fotka
Uživatel
3 208 bodů
6
Ne... Zkrátka to není to pravé, to, co by si Tolkienův svět zasluhoval. Rozdělení na tři díly sérii neprospěl! S drakem to měli skončit už ve dvojce a ne trojkou navázat chaotickým začátkem. Sice šlo o marketingový tah jako sviňa, přesto to u mě neprošlo. Stejně tak spoustu dojemných, zbytečně zdlouhavých, scének bylo až příliš. Co je moc, to je moc. Bitvy, i když postrádaly na velkoleposti, byly na filmu rozhodně pozitivní. Naštve však takzvané čisté ostří a žádná krev. Nepotřebuji ji, ale když skřeti umírají prostým hobitím hozením kamene, je něco špatně. Nemůžu se zbavit dojmu že to mohlo být lepší!
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6
HOBIT BEZ HOBITA. Jsem poměrně rád, že jsem druhý díl v kinech vynechal a doplnil si ho až vlastně těsně před zhlédnutím Bitvy pěti armád, protože potom roce, bych se těžko orientoval. Jednička byla čistě nostalgické vrácení do Středozemě, což byla její velká výhoda. Hlavně to byla ještě docela pohádka s několika skvělými momenty – zpěv trpaslíků u Bilba doma se mi už z hlavy nevymaže. Dvojka spíše sázela na slušnou akční jízdu i samozřejmě na draka a upřímně mě bavila nejvíce. No a trojka... Začnu spíše pozitivně, jelikož těch výtek nebude zas tolik. Určitě nejde o žádné zklamání na závěr trilogie, spíše naopak. Obavy z dvou hodinové bitvy se sice naplnily, jenže nejde jen o obrovské digitální válčení, ale Jackson sází více na osobní souboje, které mají styl, nápady i emoce! Krom toho potěší i absence zmírnit nekompromisní akci – v rámci přístupnosti samozřejmě. Na druhou stranu by několik triků zasloužilo více péče a něco málo za polovinou filmu přijde i menší zívačka. Na konci však pravý fanoušek zapomene na to špatné a při příjezdu do Kraje prostě nechce konec.
pugo
pugo
3 120 bodů
10
Za moje vysoké hodnotenie určite a žiaľbohu môžu nižšie očakávania aké by som mal mať pri Jacksonových filmoch. Technicky je to dokonalé, hoci a opäť predigitalizované, dejovo prázdne (čakal ale niekto poriadny príbeh?) na druhú stranu film/vojna ubieha rýchlo a záver skutočne dojemný, posledná scéna krásne nostalgická. Vedľajšiu dejovú linku s Gandalfom hodnotím ale pozitívne a ako príjemné spestrenie, prepojenie s pôvodnou trilógiou mohlo byť výraznejšie (napr. Balin a Moria). No a neviem čo sa stalo Shore-ovi, ale mám pocit ako keby sa k hudbe len podpísal - veľmi priemerné a nevýrazné soundtracky s dvoma-troma zapametateľnými motívmi. Na záver ale musím dodať, že ako fanúšik LotRa a Tolkiena som rád, že sa napriek všetkým komplikáciam Hobbita podarilo zrealizovať (hoci mohli ostať pri dvoch častiach) a v budúcnosti si nie jeden krát pustím celú (rozšírenú) hexalógiu.
Colby Sawyer
Colby Sawyer
2 968 bodů
6
Peter Jackson to zvládl a udělal zakončení. Ano LOTR je kvalitou lepší. Tohle je film navíc, který vznikl jen kvůli penězům a je to na něm vidět. Koukatelná fantasy, když člověk přimhouří oko.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 920 bodů
7.5
Největším průšvihem je závěrečná bitva, která se koná i nekoná, trajlery slibují velkolepé scény, Jackson stíhal tolik moc, že vidíme začátek a konec, co bylo mezitím, se můžeme dohadovat. Všude fůra skřetů, střih na elfy, pár trpaslíků a Jezerní lidé prakticky neschopní boje. Pak tak nějak dobro zvítězilo. To je milé, ale ta zkratka byla drsná. Také tu pobíhá pár zbytečných postav, které jen zaplevelují scénu.
Profilová fotka
Uživatel
2 840 bodů
8
Pro mě je to zklamání, jelikož od 1 a od 2 jsem bohužel čekal víc, tak jsem si řekl, že to vše nechá Jackson na poslední díl, a bohužel! Asi jsem od toho čekal až moc :(. Ale stále tomu ty 4 hvězdy dám, jelikož je to prostě srdcovka. Všichni si přiznejme, kdyby jsme to hodnotili přesně tak jak by se mělo tak se to blíží až na to horší hodnocení.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Líp uchopit ukončení série o Středozemi bych si asi nedokázal představit. Nestydím se za to, že na mém seznamu nesplnitelných přání je, být pobočníkem velkého Gandalfa, malého chlupy porostlého Bilba a peroxidově odbarveného Legolase.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8.5
Závěrečný díl je jednoznačně důstojným zakončením trilogie, ať už si o celku myslíte cokoliv. Bitva je dlouhá a povedená, krásně se na ní kouká a je plná osobních soubojů a zajímavých postav na obou stranách bitevního pole. I v dalších částech snímku je k vidění hodně zajímavého a děj je výrazně nahuštěnější než u předchozích dílů. Zamrzí krátká životnost Šmaka, který se naprosto nedůstojně sprovozen ze světa bez větších grádů, záběr bitvy je někdy možná víc patetický než je zdrávo, ale celkově určitě skvělý zážitek. Bohužel ale osudovost Pána prstenů se nepodařilo zachytit ani v tomto díle Hobita a tak se jedná především o vizuální nádheru. U mě ale rozhodně spokojenost,.