Anděl

70%
Anděl
Anděl
Na začátku letí Marlene Dietrichová coby manželka Herberta Marshalla, úspěšného diplomata, z Londýna do Paříže. V honosném podniku jisté ruské aristokratky se setká s elegantním Angličanem Melvynem Douglasem. Žena netuší, že její manžel a její milenec se znají. Marshall pozve Douglase na oběd a Marlene se rozhodne čelit situaci, jak nejlépe se dá. Představitel německé nové vlny Rudolf Thome píše: Scéna, k níž pak dojde, pro mne patří k nejúžasnějším vůbec. Nemám ponětí, jak je dlouhá, snad jen deset minut, snad půl hodiny. Milenci nemohou jednoduše dělat, jako by se neznali, musí jít oba příliš daleko, musí se dráždit. Ale Dietrichová, která svého muže miluje, se Douglasovi staví na odpor. Lubitsch tentokrát nezvolil komediální vyústění (což byl patrně důvod dobového nepochopení u diváků i kritiky) a natočil inteligentní melodrama.



xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Brilantní cvičení v dvojsmyslných dialozích a skrytých gestech. Přesto podivně polovičaté, kde melodrama a humor moc neladí - tedy v porovnání s jinými Lubitscheho filmy. Je vidět, že byl nějaký materiál vystříhán, protože některé scény jako by pořádně nenavazovaly. Pořád je to skvělé, jen místy trochu pocuchané.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
8
Lubitsch holt dokázal dostat i do melodramatu občas trochu humoru a i když to byl áčkový režisér, myslím, že úplně nepochopil, jak by měl točit s Marlene Dietrich. Pochopitelně, že jí krásně nasnímal, s její pomocí, pochopitelně, ale nepovedlo se mu zachytit její tajemno, jak to dokázal skutečně jen Sternberg a později Wilder a Hitchcock. Film je to ale slušný a ty kostýmy!

Dodatečné informace

Původní název:
Angel (více)
  • USA Anděl
  • USA Angel
  • USA Ange
  • USA Ángel
  • USA Angeln
  • USA Angelo
  • USA Angyal
  • USA Anjo
  • USA Engel
  • USA 'Engel'
  • USA Engelen
  • USA Enkeli
  • USA Eskapada
  • USA O angelos
  • USA O Anjo
  • USA Ангел
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

  • Marlene Dietrichová se často s režisérem nepohodla. Jednou Lubitsch po několikátém opakování záběru prohlásil, že je spokojen načež Dietrichová řekla: ,,Já spokojena nejsem. Ráda bych to zkusila znovu." Lubitsch byl zdvořilý jako vždy. ,, TY nejsi spokojena, dobře, tak to natoč tak, abys byla spokojena. Já jdu domů." Načež oblékl kabát a odešel.