Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...(zdroj: Cinemax)
Klasika na kterou mě upozornil můj táta a musím říct, že tohle je hodně povedená show. Filmy s Vlkodlakem se obecně příliš nechytají, ale tohle je vzácná vyjímka. Bavilo mě to víc, než starý Vlkodlak od Universalu, i Vlk s Nicholsonem, zhovadilost Underworld ani nepočítám.
Vlkodlačí filmy mě svým způsobem vždy dost přitahovali, ovšem s vyjímkou atmosférického Johnstonova VLKODLAKA to byla pokaždé naprostá ztráta času. Až tento horor mi nabídl přesně to pravé ořechové. Má to výbornou a skutečně mrazivou atmosféru, dobrý příběh, dostatečné množství krve a jako bonus opravdu vydařené děsivé triky. Na film jsem se díval večer za tmy a po ulehnutí do postele jsem měl stále před očima ty napínavé scény v opuštěném parku a metru nebo dnes již kultovní záběry na proměnu ve vlkodlaka, ze kterých doslova naskakuje husí kůže. Komediální stránky filmu se pak netřeba obávat, humor je tu obsažen v odpovídající míře a podle mě celkový spád vůbec nenarušuje.
Americký vlkodlak v Londýně je první film v historii, který dostal Oscara za nejlepší masky (Make Up). Tato kategorie byla vytvořena právě v roce 1981.
Humphrey Bogart se ve filmu objeví na dvou plakátech v Alexově bytě. Plakát k filmu Casablanca je v obývacím pokoji a černobílá Bogartova fotografie je v na zdi kuchyni.
Všechny písně použité ve filmu mají v názvu slovo "Moon" (měsíc).