Někdy neprávem přehlížený americký filmový tvůrce a především režisér Robert Zemeckis si za svoji filmařskou kariéru natočil ledacos, nikdy se nedržel pořád stejného, zkoušel různé žánry a odlišná témata a kromě Návratu do budoucnosti se nikdy do jednoho světa nevrátil vícekrát.. A i přesto, že svá nejslavnější díla natočil už celkem dávno, pořád má v sobě nutný tvůrčí zápal a nápad a i nadále obdarovává svoje fanoušky dalšími nezaměnitelnými kousky.. Jako mladší se stal jedním z "chráněnců" velkého Stevena Spielberga, který jim jako zvučný řemeslník z branže poskytoval z pozice producenta patřičné zajištění a současně jeho jméno dodávalo jejich projektům i jistý reklamní hlas. Postupně se ale Zemeckis postavil na vlastní nohy a se začátkem filmové trilogie Návratu do budoucnosti už bylo jasné, že se o sebe navždy postará.. Trosečník byl doposud režisérův nejvíc nemainstreamový příběh, který se jasně odvracel od popcornové zábavy a současně šlo o jeho druhý pokus o dobrodružný film (po Honbě za diamantem).. Trosečník vypráví příběh "kosmopolitního pošťáka" pracujícího pod společností FedEx po celé Evropě. Když se ale blíží Vánoce má v práci nejvíc napilno, a tak je jeho návrat domů k rodině poměrně náročný. Ovšem hlavní hrdina Chuck chce manželce vynahradit vztah na dálku, a tak spěchá skrze firemní letadlo vstříc nepříznivému počasí přes oceán, aby byl doma na svátky.. Jenže stane se tragédie a letadlo havaruje uprostřed strašivé bouře a donutí Chucka vycestovat opuštěného na záchranném člunu vstříc vyhledání pomoci, ovšem dopluje pouze na opuštěný ostrov... Právě třeba samotná havárie letadla je pro mě bohužel předčasný peek filmu. Ovšem samotné dění na ostrově je poctivý živelný survival a one man show Toma Hankse. Jako společenský tvor je odsouzen k osamělému životu v němž je nejlepší přítel volejbalový míč jménem Wilson, jako kapitalistický výdobytek je nucen neustále jíst kokosy.. Dlouhé vyprávění, v němž přeskakuje gejzír emocí. I když finále považuji za naprosto precizní, v němž střídají realistické emoce romantická klišé, tak přesto je Chuck vrah, že nechal Wilsona se obětovat.. Trosečník je výtečný když musí řešit třeba otázky neustálé chůze bos, nebo jak si rozdělat oheň. Ovšem, že se dění na ostrově trošku vleče se tomu upřít nedá, avšak lze podoktnout, že i tenhle fakt je cílený jako přiblížení bezduchého dění na ostrově.. Šikovná kritika kapitalismu a konzumního života, která ale plně obstojí i jako pečlivé filmové vyprávění, ze kterého jasně svítí Zemeckisův cit pro vztahy.. Etalon dobrodružného žánru! 75%
caf robert, tu je tom! pocuvaj uz dlho som nebol nominovany na oskara, mozes s tym nieco spravit? - okej, bez problemov, natocim nieco kde po cely cas nezlezies z platna a budes musiet straaasne schudnut, moze byt? - v poho snad z toho vytrieskam dalsieho zlateho chlapca...
První dvě třetiny jsou vynikající, ale tak nějak mi nikdy nesedlo to finále, kde sice tvůrci předvedli originální tah, ale já - jako divák - jsem ho prostě nepřijal a výborný dojem z filmu mi to o dobrých 10% srazilo...
Tom Hanks má úžasně civilní herecký projev! Jakoby vyrostl někde tady u nás v těch našich českých hvozdech! Trosečníka jsem viděla už víckrát, ale vždycky mě určité scény dojmou. Třeba "pan Wilson" je naprosto nepřekonatelný. Když o něj v moři přijde, byla jsem tak nešťastná, jako by přišel o nějakého lidského přítele, nebo psa. Přitom to není živá bytost, je to míč! Ale jakoby byla! Nebo když si trhá bolavý zub bruslí, to mám pokaždé husí kůži! Za tento film měl Tom Hanks dostat Oskara! Dostali ho jiní herci za mnohem méně přesvědčivé výkony.
One man show. Tohle asi dokáže doopravdy zahrát jen Tom Hanks. Jako velký plus tohohle filmu vidím to, že na něj Helen Hunt nepočkala ne všechno musí končit naprostým happyendem
Jeden z mých nej filmů. Robinsonáda je odmala můj oblíbený námět, v tomhle filmu je navíc hlavní hrdina ztvárněný skvěllým Tomem Hanksem. Zajímavá, věrohodná a poutavá dějová linka s koncem, který chytne za srdce. Wilson a Chuck to prostě spolu zvládli :-)