Recenze filmu Magnolia

81%

Komentáře a recenze 18

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 025 bodů
10
Ani nevim proč ale tenhle film mě neuvěřitelně dostal. Spletenec několika příběhů, který se točí kolem soutěže malých géniů mě zaryl do křesla až jsem skoro nedýchal. Už úvodní neuvěřitelné příběhy byly dokonalé ale co se dělo potom to ani nedokážu vysvětlit. Velkou část na dokonalosti tohoto filmu mají herci, kteří tady předvádějí to nejlepší co jen mohou. Opravdu neuvěřitelný film, který vás vcucne pak tři hodiny žvýká a nakonec vyplivne.
Pete69
Pete69
32 824 bodů
9
Příběhy několika lidí, které se postupem času propojí je moje oblíbené téma, obzvlášť, když se to uchopí takto. Skvělí herci, kteří navíc předvedli vysoce nadstandardní výkony. Perfektní režie. Nejlepší výkon předvedl Tom Cruise. Film má opravdu silné scény, perfektní soundtrack, radost se dívat a to celé tři hodiny.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
10
Temné a atmosférické drama o smrti, beznaději (nebo spíš naději!) a odpuštění má i přes svou délku velmi málo vaty. Kdyby bylo vypointovanější finále, bylo by to snad dokonalé. Nesmím zapomenout skvělé herecké výkony (Tom Cruise je sice na hraně, ale má roli, která se k jeho herectví hodí). Skvělý film Paula Thomase Andersona, který zatím patří na vrchol jeho kariéry.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
10
Magnolia je vynikající film. Je neuvěřitelně dlouhý, je velice komplikovaný, obsahuje obrovské množství postav, které navíc hrají velké hvězdy a ačkoli to může znít jako fráze, je to film, kde žák překonal svého mistra, tedy P. T. Anderson Roberta Altmanna.
lamps
lamps
15 325 bodů
9
Náhody se skutečně stávají každý den a jejich krása či naopak zlo netkví v tom, jak se přihodí, nýbrž jaký mají vliv na budoucí události. A přesně tohle Magnolia splňuje- drtivé vítězství obsahu nad formou, podpořené naprosto brilantní režií a hereckými výkony jako z říše snů. Například to, co tady předvádí Tom Cruise, ho v mých očích definitivně posouvá ze škatulky nesympatických hvězd mezi absolutní hereckou elitu. Anderson je tvůrce, který má mé veškeré sympatie, a tenhle skvostný snímek představuje i přes svou délku přenádhernou mozaiku lidské povahy, lásky i nenávisti, která mě od prvních záběrů naprosto pohltila a pevně svírala až do závěrečných titulků. Děj plyne neuvěřitelně hladce a divák si ani nepřipadá, že sedí doma u obrazovky, ale spíše jako by se procházel společně se všemi hrdiny přímo v centru dění. A v momentě, kdy z nebe začaly padat žáby, mi došlo, že opravdu sleduji jeden z nejryzejších a myšlenkově nejhutnějších počinů v dějinách filmu, které z nebe naopak nepadají zrovna často. Přál bych si, abych mohl takový film jednou také natočit..
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Paul Thomas Anderson se kdysi dávno předvedl slušným režijním debutem Gambler, na jeho pecky to ale po něm chtělo ještě chvíli počkat. Po slušném Gamblerovi dorazili úžasné Hříšné noci, které si sice vzali na paškál odvážné a kontroverzní téma pozadí pornoprůmyslu, PTA to zvládl. U jeho třetího filmu Magnolia poté zašel ještě o kus dál a pokusil se dát dohromady mozaiku točící se kolem tuctu postav Jde o film jenž má opravdu více než 10 hlavních postav, trvá přes 3 hodiny a je naprosto dokonalý. Paul Thomas Anderson totiž nejenom obstaral tu nejvíc přesnou možnou režii, ale zároveň sepsal opravdu komplikovaný scénář, který nemá hluchá místa a více než naprosto v pohodě si svou šílenou délku dokáže obhájit. Magnolia je za mně prozatím vrcholné dílo Andersona a nečekám, že by se (minimálně) v brzké době u mně Anderson zvládl překonat, protože už za mně dávno netočí výborné filmy ale pouze velmi dobré. Přesto je ale za mně Magnolia důkazem toho, že není PTA do nebes vychvalován pro srandu králíkům. Tuhle scenáristicky totálně nabitou mozaiku totiž prostě nejde dát dohromady a následně do pohybu aby fungovala tak snadno. Díky tomu, že má ale každá postava velmi parádní dějovou linii a především je naprosto parádně zahraná. Casting nabitý herci jako Tom Cruise, Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, William H. Macy nebo Jason Robards, který svou roli umírajícího opravdu sehrál na smrtelné posteli a šlo o jeho poslední roli. Ať už prostě divák sleduje dobráckého policajta Johna C. Reillyho, pečovatele Philipa Seymoura Hoffmana, bývalou dětskou hvězdu Williama H. Macyho nebo televizního guru Toma Cruise (který zde předvádí jeden z vrcholných výkonů své kariéry a právem si za Magnolii došel pro nominaci na Oscara) tak ten film neztrácí nic na tom co ho dělá tak ohromujícím. Zároveň rozhodně nejde o příjemnou podívanou a jde o jeden z těch filmů, který by vám v depresivní náladě mohl váš stav ještě pohoršit. I v tomhle ohledu ale tak patří velký dík Andersonovi, který vytvořil totálně výborný komplexní filmový zážitek, který skvěle pojednává o chybách rodičů a následných vlivech na jejich děti. Se soundtrackem Jona Briona a kamerou dvorního kameramana PTA Roberta Elswita vzniká jednoduše dokonalý filmový zážitek, který dost možná bude zároveň každým dalším zhlédnutím zrát ještě více jako víno. Bude to sice chtít najít si čas na dalších 188 minut, Magnolia je ale ten typ filmu, který má tak bravurní tempo, že je jeho oficiální délka po finálním zhlédnutí vlastně překvapující. Posledních 15 minut se sice film začne mírně rozpadat, pořád ale ve finále nastavená laťka dolů nepadne. PTA je skutečně talent, který sice rozhodně ne vždycky automaticky natočí dobrý film (viz Skrytá vada), především Magnolia ale pořád dokazuje, že bude stát za to ho nadále sledovat i přes to, že překonat Magnolii bude velmi obtížné. To co je totiž Apokalypsa pro Francise Forda Coppolu a Forrest Gump pro Roberta Zemeckise je Magnolia pro Paula Thomase Andersona. Vrcholná díla se prostě překonávají velmi těžko.....
Klajnik
Klajnik
9 174 bodů
10
Filmy jako Magnolia, které se pokouší pojednávat o předsevzatém tématu (v tomto případě smíření a odpuštění inspirované zkušeností s umíráním autorova otce) skrze dějové linky různorodých postav, bývají velmi ambiciózní a nezkušenému tvůrci se takový rozvětvený narativ může rozpadnou pod rukama anebo se ho nemusí podařit dobře vystupňovat kvůli přílišné rozkročenosti a výsledek tak bude tematicky rozmělněný a jaksi "o ničem".
Rizikem tohoto schématu bývá jistá vyumělkovanost, jež tkví ve snaze svázat osudy různých postav a propojit je skrze dané téma. Vždy to nepůsobí dostatečně organicky, což může narušit imerzivnost díla.
PTA byl tehdy ovšem na vrcholu (jeho tvorba od Mistra po Lékořicovou Pizzu mě buď plně nestrhává a nebo vyloženě nudí) a poradil si s tím bravurně i proto, že si uvědomoval rizika.
Hned na začátku tedy nastaví tón, aby divák přistoupil na danou hru - v tomto případě tedy na to, že náhody se dějí a nepravděpodobné se navzdory vší nepravděpodobnosti může stát uskutečněným. Kvalitní vyprávění a lidskost postav jím prostoupena ovšem vrhá spíše dojem osudovosti - nikoli vyumělkovanosti, jak tomu tak často bývá v případě nekvalitní scénáristiky.

PTA si s tím poradil natolik dobře, že Magnolia se stala jedním z nejlepších filmů roku 1999 - a tehdy byla opravdu velká konkurence. Vlastně je to jeden z nejlepších filmů vůbec, čímž obstála ještě v silnější konkurenci.
cerfik
cerfik
7 933 bodů
10
Tak jestli jsou všechny filmy Paula Thomase Andersona jako Magnolia nebo Až na krev, tak jsem objevil dalšího svého srdcového režiséra, protože natočit takovýhle majstrštiky si žádá opravdu mistra mistrů. Syrové, bez příkras, plné citu, vůbec ne hloupé a účelové - jendím slovem ryzí živočišná filmařina.
jirka26
6 288 bodů
9
Je impozantí, jak dokáže Anderson nabudit herce k tak skvělím výkonům
Cettlovka
5 032 bodů
9
Na tenhle film se teprve chystám a doufám, že nezklame stejně tak jako předchozí snímek Paula Thomase Andersona Boogie nights.