Vizuálně divoký, ale prakticky neatmosferický a nezajímavý thriller o mladé ženě, která začne prožívat tzv. stigmata a cítí utrpení, které měl Ježíš v posledních hodinách svého života.
Celá koncepce stigmat jakožto jevu mi nikdy nepřišla moc důvěryhodná, prostě je to blbost a nevěřim tomu. Tím pádem celá koncepce Stigmat filmu je tím pádem pro mě v prdeli. Ale abych nestahoval kalhoty daleko před mrdem, tak musim řict, že se mi docela zamlouvalo to, že některy sekvence byly natočeny spíš jak posedlost démonem nebo vymítání ďábla. Ale ono ježíš nebo ďábel, dyť je to jedna a ta stejná pakáž. Postavy byly plytké jak talíř, často se chovali uplně nesmyslně. Taky jsem třeba nepochopil, proč chtěla toho kněze ošukat. Rány se hojily pozoruhodně rychle, skoro jak rychlé šípy. Rozuzlení taky nevehnalo do mejch žil život, ale spíš únavu. Co z toho všeho nakonec plyne? Jako vždy - církev je zlo a lidi, co věřej, idioti. Patricia Arquette byla pro mě dycky béčková herečka, což se tady opět potvrdilo.
Řemeslně velmi dobře zvládnuté, leč žádné zásadní nebo zapamatování hodné dílo to také určitě není. Formálně odzbrojující - vizuální stránka je nádherná a některé obrázky by se mohly vystřihnout a z fleku vystavit v národní galerii, avšak emocionálně plochý recyklát tisíce a jednoho motivu z řad satanské tématiky, které už mohou výrazněji oslovit pouze v případě bezchybné souhry všech filmařských složek nebo drtivě navozené atmosféry v autenticky synchronizovaném příběhu - ani jedno se zde však nekonalo...
G. Byrne a P. Arquette jsou v tomto filmu k sežrání a i když je to již nějaká doba, co jsem na tento film koukal, pamatuji si, že jsem byl z tohoto filmu unešený. Tento film má náboj a napětí, že by se dalo krájet...do toho skvělá hudba, která tento film posouvá zase o kousek výš. Podařený kousek....
Mnoho poviku pro nic, tak bych shrnul celkový můj dojem z rozruchu lidí okolo tohoto snímku. Napínavé, obrazově působivé i slušně zahrané, ale po nějaké době zjistíte, že celý film ve vás vyšuměl, nic moc neřekl a jedná se zde spíš o koncept šokovat a vyděsit, vždyť za to se přeci platí. Kde se bere ta touha po strachu z něčeho neznámého, jedno co to je, je mi záhadou.
Stigmata jako thriller nefungují prakticky vůbec, o hororu bychom zde mohli polemizovat úplně. Naprosto bezduchý film s velice špatnými dialogy, nemluvě o nějakém tajemnu a naprosto vytracenou pointou,. Po hodině hraní Patricie Arquette už jsem měl sto chutí jí přetočit a doufat, že to s ní v závěru švihne. Byrne většinu času filmu prozírá, fandit mu v prolomení morální zásady a klína hlavní hrdinky také nešlo, neb měli stejně divný vztah, který se snažili tvůrci vykonstruovat dosti neobratně. A samotná akce spíše připomínala požití jakýchsi halucinogenů s roztrhanou kamerou. Škoda, námět dobrý, ale viděl bych ho spíše v Italské režii.
Opravdu mysteriózní thriller s hororovými prvky. Oceňuji především zdařilé obsazení hlavních rolí a jejich ztvárnění přidělených postav. Nelze pominout ani velmi efektní filmový soundtrack, který podtrhuje zážitek diváka z celého díla.