Výborná konverzační a situační komedie o jednom bytě a několika postavách a blbci, který udělá z blbce ještě většího blbce, kterému tím obrátí celý život naruby.
Tato komedie se nese dle dávných tradic francouzského humoru. Děj se odehrává na jednom místě a je plný nedorozumění a zmatků. Jako vždy se jedná o zfilmovanou úspěšnou divadelní hru. Snímek výtečně pobaví, což je podpořeno i povedeným českým dabingem. Pro pobavení jasná volba.
Totální bláznivina. Tento film je tak blbý, až je dobrý. Bohužel slabších pasáží je ve snímku požehnaně, takže mi nevyšlo více, než 65%ˇ. Oproti americké verzi, je to ovšem perla kinematografie. Vypnout mozek, moc neřešit, mít trošku dobrou náladu už před puštěním filmu a je to ok.
Teda ten poslední fór mě teda dostal. To jsem se začal chlámat i svalama na břichu a nahlas a sám. Na to, že se skoro celej film odehraje v jedné místnosti, to má docela grády a nad tou jeho blbostí musí člověk někdy žasnout. Já se bavil. A ten herec blbec vůbec nebyl špatnej.
Asi nejlepší francouzská komedie 90. let. Bez nějakých provařených tváří a od začátku do konce nabitá hláškami. Původ v divadelní hře je hodně cítit (jsme vlastně pořád v jednom bytě), ale to mě osobně vůbec nevadilo. 9/10
Mezi vrcholné části filmu patří příprava na návštěvu přítele Chevala a jeho prohlídku bytu, která patří mezi to nejvtipnější, co jsem na plátně kdy viděl a pak pochopitelně všechny scény, kdy plátno ovládne právě dvojice Pignon a Brochant. Film má velmi zajímavou hudbu, svižnou stopáž a končí velmi nehollywoodovsky. Výborná komedie s vynikajícím českým dabingem Preisse a Postráneckého.
Chcete-li vědět, jak naprostý pitomec s nulovým IQ vydrží být 80 minut středem pozornosti, aniž by z něj divákům nenaskakovala husí kůže a nebylo jim ani na kratičký okamžik trapně, zeptejte se pana génia Vebera. Vrchol jeho tvorby je sice ještě o kousek vedle, hned u blbce z Montargis, ale i blbec k večeři je herecky a příběhově natolik pikantní, nezapomenutelnou a inteligentní podívanou, že přes prostý námět a chvílemi dost pochybné chování některých postav prostě nelze vznášet velké námitky. Francois Pignon je holt sázkou na jistotu:-)
Hlavně, prosím vás, u tohohle filmu nejezte a nepíte, hrozí vážné nebezpečí zadušení. Opravdu první komedie, u které jsem měl strach, že se smíchy po...
V té době zlatý střed Veberovi dosavadní filmařiny. Blbec k večeři není ani tak ztřeštěný, jako jeho Kopyto, ani přespříliš dojemný, jako v Uprchlících. Stále je však precizně obsazený a naprosto bravurně napsaný. Výraznější kolaps přijde snad jen v momentě, kdy už na scéně je náhod, absurdních situací a postav trochu moc. Naštěstí to Veber vzápětí utne vypointovanou hláškou, kde nakonec i morálních poselství dokáže škodolibě vrátit na zem. Další francouzský klenot kinematografie.