Sympaticky nehrdinský portrét nazvaný Válečný zpravodaj by přitom mohl za hrdiny klidně označit i své tvůrce, kteří rozhlasového reportéra Martina Dorazína snímali v bitevní zóně Ukrajiny. Vzhledem k okolnostem lze vlastně pochopit i fakt, že kamera mnohdy sleduje jiné děje než titulní postavu.
Komentáře a recenze 4
Servisní napůl portrét a napůl reportáž z Ukrajiny, co nabízí střet s tvrdohlavými a svéráznými lidmi, kteří přežívají na bezútěšném místě nedaleko aktivní fronty. Dokument má nejspíš předně potenciál připomenout samotné téma, byť k němu nedodává mnoho nového.
Olehova kooperace s Martinem Dorazínem v dokumentu otevírá téma hledání rovnováhy mezi zpravodajským pokrýváním konfliktu a přímým zapojením se do něho tváří v tvář lidskému utrpení. Respektovaný novinář nezištně pomáhá druhým, čímž jeho profesionalita dostává humanistický rozměr.
Ve výsledku je díky tomu všemu Válečný zpravodaj, který začal vznikat loni, opravdu silným mementem se snahou co nejrealističtěji ukázat každodenní práci novináře ve vypjaté situaci. Co mu chybí je větší rámování a vysvětlení toho, kdo Martin Dorazín je, jaký je jeho předešlý vztah k regionu, pro koho pracuje nebo v jaké době se kde pohybuje. Místo toho vás vrhne na scénu a musíte se sami zorientovat.