Vidět filmem

AI
53%

K výpočtu AI hodnocení na Kinoboxu využíváme nejmodernější technologie a pokročilé algoritmy. Odhadované hodnocení odráží poslední kvalitativní trendy v kariérách zúčastněných tvůrců a kombinuje je s nejnovějšími dostupnými informacemi. Oproti hodnocení uživatelů a uživatelek se obvykle liší jen o několik procentních bodů.

Vidět filmem
Vidět filmem
Šestidílný dokumentární cyklus Vidět filmem nahlíží na vývoj českého filmu tak, jak ho svou optikou sledují samotní kameramani. Pozornost je věnována především hrané tvorbě, již doplňují také úvahy o tvorbě dokumentární, animované a experimentální. Jednotlivé díly postupně obracejí divákovu pozornost k období němé éry, začátkům zvukového filmu, vývoji barevného filmu, období nové vlny, normalizaci i příchodu éry digitální. Prostřednictvím dobových záznamů a autentických výpovědí klíčových představitelů daných období české filmové tvorby se divák vydává na objevnou cestu, která začíná na přelomu devatenáctého a dvacátého století. Pořad vznikl ve spolupráci se Studiem FAMU a Národním technickým muzeem. (Česká televize)




Dodatečné informace

Původní název:
Vidět filmem (více)
  • Česká republika Vidět filmem
Premiéra v ČR:
8. 10. 2024
Distributor:
Česká televize
Země původu:
Česká republika
Ocenění:
Žádná ocenění


  • Pořad se zamýšlí nad pozicí kameramanské role ve filmovém štábu i nad tím, jak se utvářely a proměňovaly výrazové prostředky filmové řeči. „Archivní materiály doplňujeme nejen dobovými svědectvími kameramanů, ale i autentickými výpověďmi současných filmových tvůrců,“ doplňuje dramaturg Martin Polák.
  • „Podařila se nám jedna taková troufalost,“ říká režisér Petr Smělík a dodává: „V celém cyklu jsme se téměř vyhnuli vyprávění o režisérech a hercích. Soustřeďujeme se téměř výhradně na pohled kameramanů a jejich vnímání světa a filmu v dané době. Proto série přinese detailnější pohled na tvorbu Jana Kříženeckého, Jaroslava Blažka, Otty Hellera, Václava Víchy, Jaroslava Tuzara, Jana Salicha, Jana Kališe nebo Miroslava Ondříčka. Tuším, že možná mnoha divákům tato jména sama o sobě nic neřeknou, ale právě ono spojení úvah kameramanů, jejich osudů a tvorby konkrétních filmů je na sérii to pozoruhodné.“
  • „Cyklus je holdem mistrům kamery, jejichž jména nejsou tak známá, jako jména režisérů, ale jejichž role v tom, zda film vynikne nad jinými, je naprosto neoddiskutovatelná.Ti nejlepší čeští kameramani byli jedineční nejen svou prací, stylem snímání, ale i tím, že své znalosti předávali mladým nástupcům. To vytváří příběh české kamery, který naším cyklem vyprávíme,“ zamýšlí se kreativní producent Dušan Mulíček.