Zajímavosti 50
- Velká cena Monaka 1984, jeden z prvních Sennových skvělých výkonů ve Formuli 1, se jela za silného deště. "Toho dne visel nad Monakem po celý závod 'černý baldachýn'," vzpomíná kameraman Azul Serra. Natáčení však probíhalo za slunečného dne v Uruguayi, kde se závod odehrál. Štáb tehdy zajistil černou plachtu o délce více než 300 metrů. "Byla to největší plachta, jaká kdy byla v Latinské Americe pro natáčení vytvořena," říká Azul. Fotograf vysvětluje, že k otevření a ovládání této plachty byla zapotřebí specifická technologie: "Nebyl to jen kus černého plátna - bylo to jako závěsy s ovládáním, které umožňovalo otevírat a zavírat každou stranu zvlášť." Práci provedli gaffer [hlavní osvětlovač] Marcelinho Oliveira a hlavní inženýr týmu Renato Mineirinho.
- Seriál zahrnoval 19 okruhů ve 12 zemích a zobrazoval závody v průběhu devíti let.
- Kostýmy, rekvizity, technické vybavení a kulisy pro natáčení převáželo po celé zemi asi 60 nákladních aut.
- Bylo vyrobeno přibližně 130 kopií přileb.
- "Jakmile jsme přijeli do Buenos Aires, začali jsme s Mattem (Mellou) trénovat na motokárách, dvakrát až třikrát týdně po dobu několika měsíců. V seriálu je jen velmi málo scén s motokárami - je tam jedna scéna, ve které skutečně řídím, a to i proto, že jsem absolvoval celou tu přípravu - ale myslím, že Mariin záměr, víc než o to, abychom se naučili řídit a zlepšili se v motokárách, byl o zážitku, o pocitu být na závodní dráze, v autě, bez ohledu na jeho velikost a výkon, a o tom, abychom si na ten pocit zvykli. Adrenalin, potenciální nebezpečí, strach, havárie, otáčení, dokonce i fyzické věci - rukavice, helma, kukla - nastupování a vystupování z auta, zkrátka soutěživost a frustrace. V seriálu nezávodíme s auty. Detailní záběry všech závodů byly natočeny pomocí LED studia. Závody se natáčely s kaskadéry, protože riziko bylo velmi vysoké - pro nás jako herce bez zkušeností bylo velmi nebezpečné řídit závodní vůz, případně vůz formule 1, i když neměl motor vozu F1, ale stále měl jeho karoserii. Takže jsme neřídili, a proto si myslím, že pro nás byl proces jízdy na motokárách tak důležitý, abychom mohli vyprávět celý příběh, před závody i po nich, od začátku do konce, havárie, zákulisí, aby vše bylo prodchnuto tou energií, jaké to je být závodním jezdcem," uvedl Leone k přípravě na roli.
- Sennova rodina poskytla Gabrielu Leonovi nějaké archivní materiály, aby mu pomohla s přípravou. "Byl to pro mě jeden z nejemotivnějších momentů celého procesu. Bianca (jezdcova neteř) se se mnou soukromě podělila o nahrávky Ayrtonových telefonátů s rodinou, pravděpodobně z počátku 80. let, krátce po jeho odjezdu do Anglie. V té době Léo Senna, jeho mladší bratr, vyvinul zařízení, které hovory nahrávalo. Vzpomínám si, že když jsem to poprvé poslouchal, byl jsem v autě, když jsem se vracel domů ze zkoušky, a byl jsem velmi dojatý - mít přístup k něčemu tak intimnímu, k telefonnímu hovoru... Byly to každodenní telefonáty, nebylo v nich nic neobvyklého, ale možnost slyšet jeho hlas v tomto zcela běžném prostředí byla velmi vzrušující. V seriálu se objevuje několik telefonátů s jeho rodiči, takže to byl velmi důležitý odkaz. Stejně tak jsme měli přístup k některé korespondenci, která byla také neuvěřitelně emotivní, neuvěřitelně intimní. Nějakým způsobem se nám podařilo zachytit trochu jeho podstaty a samozřejmě i podstaty dalších postav - Zaza a Miltão (Sennovi rodiče)," uvedl Leone.
- Ke svému obsazení v seriálu Gabriel Leone uvedl: "S Vicentem jsme spolu pracovali už dříve, a dokonce máme krásný příběh. V poslední den natáčení filmu, který jsme spolu točili, mi řekl: "Velmi brzy tě chci obsadit do role, která ti bude dělat čest." A jakmile se k seriálu připojil, zmínil mé jméno produkčnímu týmu a všichni chtěli, abych hrál Sennu. Spojil se se mnou a začali jsme plánovat, protože bych musel udělat kamerové zkoušky, které musela schválit Sennova rodina a Netflix. Koncem června, začátkem července 2022 jsem pracoval s Marií Silvií, hereckou koučkou seriálu, a dělali jsme zkoušku s kostýmy a líčením. Natočili jsme to a já jsem dostal zelenou. V roce 1994, kdy Senna zemřel, mi byl pouhý jeden rok. Ale jako všichni Brazilci jsem o něm doma slýchal. I když jsem ho nesledoval, aniž bych měl vášeň pro Formuli 1, stal se mým idolem. Od začátku jsem věděl, že to bude největší pocta v mé kariéře - a také největší výzva - vzhledem k rozsahu zodpovědnosti za oživení tohoto idolu. Cítím, že několik projektů, které jsem v životě dělal, bylo svým způsobem důležitých nejen z hlediska budování mé kariéry, ale také proto, že mi umožnily dozrát jako herci, jako muži, abych se dostal až sem a mohl do této postavy vložit vše, co jsem se naučil. Do tohoto procesu, do této postavy jsem vložil své srdce, své tělo, svou duši, veškerou svou energii a jsem velmi šťastný."
- "Casting pro tento seriál byl obrovský, zdlouhavý a velmi pečlivý proces. Měli jsme castingové producenty v Anglii, Brazílii, Argentině a Uruguayi. Strávili jsme měsíce hledáním vhodných herců pro jednotlivé postavy. V této fázi jsem se velmi angažoval. Provedli jsme mnoho osobních kamerových zkoušek s herci z Brazílie a videozkoušek s evropskými herci. Vedli jsme skupinové diskuse - každý vyslovil svůj názor, každý se snažil promyslet věci společně, dokud se všechny naše intuice nespojily. "To je ten člověk, našli jsme ho!" Na roli Xuxy jsme vyzkoušeli 60 hereček. Mnohé z nich byli vynikající, ale chyběli jen ti motýli v břiše - dívat se na ni a říkat si: "To je ona!". A v den, kdy se to stalo, to bylo tak krásné, protože všichni odcházeli ze studia s pocitem: "To je ona!" Je to kouzelné, je v tom něco nehmotného, co se najednou rozsvítí, a vy si uvědomíte, že jste ji našli. S obsazením a tvůrčí spoluprací jsme byli velmi spokojeni. Bylo neuvěřitelné vidět anglické herce poprvé v Latinské Americe. Bylo to setkání různých kultur. Všechno to vznikalo cihličku po cihličce a nakonec jsme získali toto obsazení," uvedla k hereckému obsazení seriálu Julia Rezende.
- K výběru hereckého obsazení do role Senny Amorim uvedl: "Jeho tvorbu znám už mnoho let, od jeho začátků. Pracovali jsme spolu už dříve. Když jsem byl poprvé osloven, abychom se domluvili na projektu, okamžitě jsem si na něj vzpomněl. "Gabriel musí hrát tuto postavu." Je to bezpochyby jeden z nejlepších herců své generace. Má ducha, osobnost i postavu, aby mohl Sennu hrát. Má ten správný věk pro ztvárnění postavy - je na půli cesty mezi mladším Sennou a tím z roku 1994 (rok, kdy jezdec zemřel). Postavě se věnoval stejně, jako by se jí věnoval Senna. Míru jeho nasazení, oddanosti - probírání každého detailu a toho, jak by tuto postavu prožíval - může dosáhnout jen herec jeho formátu. A zároveň to dělal s radostí, bez tíživé, vypjaté atmosféry. V průběhu projektu jsme čelili mnoha výzvám - zima, vítr, déšť, vedro, tím vším jsme si prošli, a to jsme museli strávit téměř rok mimo domov. Ať už byly tyto výzvy jakkoli velké, vždy je zvládal s nadhledem, v duchu spolupráce a dobré nálady, se skutečně mimořádným talentem."
- "Vyprávíme Sennův životní příběh od doby, kdy ve čtyřech letech vyhrál svůj první motokárový závod, až do jeho smrti ve 34 letech. Naší snahou bylo vytvořit definitivní životopis. U každého životopisu je třeba učinit rozhodnutí a ten náš má zhruba šest hodin (má šest dílů). A život trvající 34 let nelze vtěsnat do šesti hodin. Takže jsme se hned od začátku ve scénáristické místnosti snažili zachytit podstatu toho, kým Senna byl, což je povinností každého životopisce. Hledáte emblematické momenty, které vám umožní zprostředkovat to, co může být několik let jeho života. Musíte je začlenit do uceleného dramatického rámce, abyste vyprávěným příběhem zároveň pobavili své publikum. Je pro nás zásadní vyprávět příběh, který je věrný tomu, kým byl, a který upoutá divákovu pozornost. V Sennově případě to není těžké, protože to byl tak výjimečný člověk. Nejtěžší je vybrat, co se do filmu dostane, co se do něj vejde. Neustále se objevuje pocit: "Ale měli bychom se sem pokusit vměstnat tohle, nebo to dát jinam?". Myslím, že se nám podařilo zachytit podstatu toho, kým byl, a zároveň ho ukázat v kontextu toho, jaký byl svět v té době, od 60. do poloviny 90. let, s důrazem na 80. léta - ducha doby. A zamyslet se nad tím, jak do té doby zapadá jeho osobnost, jeho vztahy na trati i mimo ni, jeho milostný život, nálady, politika Formule 1, intriky. Věřím, že se nám ho podaří zachránit," uvedl k pointě příběhu Vicente Amorim.
- "Být součástí tohoto projektu je splněný sen. Mám pocit, že jsem se celý život připravoval na to, abych mohl režírovat seriál o Sennovi. Je to bezpochyby nejvýznamnější a nejvzrušivější okamžik mé kariéry. Jsem z generace, která viděla, jak se Senna stal třikrát mistrem světa, a pokaždé jsme zůstávali vzhůru až do rána, abychom sledovali závody. Byl jsem fanouškem motoristického sportu ještě předtím, než se stal takovým hrdinou, jakým byl. Když se objevil, zaujímal v mém životě i v životě všech Brazilců zvláštní místo. Byly to velmi šťastné časy - bylo tu nespočet nadšených fanoušků a velký pocit, jaký to byl skvělý chlap. Takže režírovat seriál o něm je něco zcela výjimečného. Natočil jsem několik seriálů a filmů podle skutečných událostí a životních příběhů, ale nikdy jsem se nezaměřil na osobního hrdinu, jako je Senna. Není jen mým osobním hrdinou - je také hrdinou Brazílie a celého světa," popsal Vicente Amorim, jaké bylo režírovat Sennu.
- "Senna je mezinárodním hrdinou, protože patřil do světa Formule 1, který je přítomen v mnoha zemích, a naším záměrem bylo vymyslet výrobní strategii, která by zohledňovala různá místa. Z hlediska produkce není ideální, aby se každá sekvence natáčela na jiném místě po celém světě. Proto jsme se rozhodli zaměřit se na Jižní Ameriku, abychom obnovili místa, kde si Ayrton udělal jméno. Jako hlavní země pro natáčení jsme zvolili Argentinu, Uruguay a Brazílii, a také Velkou Británii, protože tam začínal svou kariéru. Je třeba také připomenout, že díky významným evropským vlivům je v Argentině a Uruguayi mnoho míst a budov, kde jsme mohli obnovit scény z celého regionu i z dalších míst z celého světa. Argentina se může pochlubit velkou motoristickou kulturou a my jsme měli obrovské štěstí, když jsme zjistili, že Autódromo Internacional v Buenos Aires nebylo neustále v provozu a zachovalo si prvky z doby, kdy bylo postaveno. Tyto země jsme vybrali po obrovském množství průzkumů. Argentina a Uruguay jsou zvyklé hostit mezinárodní produkce, a tak je tam k dispozici mnoho zkušených podpůrných týmů. Chci ale zdůraznit, že náš tým je převážně brazilský, zejména vedoucí projektu," vysvětlil Caio Gullane natáčení v 5 zemích.
- Bylo navrženo a postaveno auto s kamerou, které pozorně sleduje vozy na trati. Tento vůz, který vymyslel Tulio Crespi, musel splňovat tři požadavky na natáčení: musel být co nejnižší, téměř na úrovni země; musel jezdit stejnou rychlostí jako vozy na trati; a musely se do něj vejít nejméně tři osoby. "Kamerový vůz" řídí profesionální řidič, který musí mít stejné schopnosti jako řidiči na trati. Ve voze je také režisér kamery a tahač zaostření. Natáčení s připojenými kamerami a/nebo kamerovým vozem probíhalo rychlostí maximálně 80 km/h. Scény ve vyšších rychlostech byly natáčeny z dálky, na přehledné trati, přičemž výkonný štáb je sledoval v dostatečné vzdálenosti od trati.
- Senna má originální soundtrack, jehož autorem je Lucas Marcier, který v minulosti spolupracoval s režisérem a showrunnerem Vicentem Amorimem. Skladatel pracoval na soundtracku k filmu Senna více než rok s týmem asi 12 lidí, včetně producentů a hudebníků. Největší výzvou podle něj bylo vytvořit hudbu k následkům Velké ceny Monaka 1984, jednoho ze Sennových prvních a nejpamátnějších závodů Formule 1. "Je to prakticky deset minut nepřerušované hudby," říká Marcier. S odkazem na dramatičnost závodu ji popisuje jako "operu samu o sobě". Pro tuto sekvenci bylo vytvořeno rozsáhlé téma. Zaznívá i v dalších závodech, včetně Velké ceny Japonska na okruhu Suzuka a Velké ceny Brazílie na závodním okruhu Interlagos. Byly zkomponovány další tři motivy: hlavní motiv (použitý v úvodu a v několika sekvencích a vítězstvích), motiv, který doprovází politické zápletky (často spojovaný s bývalým prezidentem FIA Jean-Marie Balestrem), a ještě jeden motiv pro romantické vztahy jezdců.
- Marcelo Siqueira, vedoucí vizuálních efektů a jeden z režisérů druhé jednotky, provedl testy se všemi, kteří se na těchto částech seriálu podíleli. Pracovali s ním několik měsíců a prováděli nejrůznější testy. "Není to poprvé, co se v Brazílii používá LED, ale rozhodně je to poprvé v historii Formule 1," říká hlavní režisér Vicente Amorim, který potvrzuje, že "výsledek je mimořádný". Pro Amorima je těžké rozlišit mezi tím, co bylo natočeno na závodních okruzích v Argentině a Uruguayi, a tím, co bylo zachyceno pomocí této nové technologie. "Věřím, že jsme tyto závody natočili způsobem, který nemá v Brazílii obdoby, a to za použití mnoha technologií," dodává. Podle Amorima poskytuje LED hercům bohatou dramaturgii i tvůrčí svobodu: "Umožňuje nám to mít kontrolu nad výkony, takže Gabriel [Leone] jako Senna, Matt [Mella] jako Prost i ostatní herci mohou hrát, aniž by je obtěžovalo, že jsou v černé krabici nebo ve studiu se zeleným pozadím a předstírají, že řídí. Vše, co vidí, odpovídá tomu, co se děje v ději. Auto projede kolem, objeví se za nimi... Mohou se soustředit na to, aby byli těmi řidiči a prožívali ten dramatický okamžik." To, co vidí na palubní desce LED, jsou skutečné záběry pořízené na původní trati a doplněné vizuálními efekty, které obnovují podobu závodních tratí před desítkami let.
- "Je prakticky nemožné posadit herce do skutečného vozu Formule 1 a nechat je řídit. Není to bezpečné, není to dostatečně rychlé," vysvětluje Azul Serra, kameraman. "Potřebujete hodně kontroly, aby se herec cítil bezpečně a byl dostatečně expresivní. Proto jsme se rozhodli zachytit jejich tváře ve studiu," dodává. Závodní scény nejprve předváděli kaskadéři a poté byly natočeny detailní záběry herců pomocí technologie LED. "Abychom toho dosáhli, museli jsme všechna auta přivézt z Argentiny do Brazílie, dostat je do studia a provést spoustu technické práce s obrazem, spolu s pohybem auta, otáčením kol v pohybové základně [závodní simulátor], projíždějícím pozadím a skutečným herectvím během závodů, což vyžadovalo spoustu tréninku," říká Serra.
- Brazilská posádka strávila v Argentině šest měsíců. "Někdy na závodišti obědvalo 600 lidí. Byla to skvělá zkušenost, opravdové partnerství. Štáb k projektu hodně přispěl, byli to opravdu 'hermanos' ["bratři" ve španělštině]," říká režisérka Julia Rezende.
- Některé scény se natáčely také na závodištích La Plata, Olavarría a San Cayetano, na (soukromém) závodišti Owners Club v Argentině a na závodišti Víctor Borrat Fabini v Uruguayi.
- Mistrovství světa v motokárách Estoril 1979 se natáčelo na motokárovém okruhu Mar del Plata v Argentině.
- Další místo posádka našla na mezinárodním letišti Carrasco v Montevideu (Uruguay), které ukončilo provoz v roce 2009, kdy bylo nahrazeno současným letištěm. Díky uspořádání, které je relativně podobné okruhu v Monte Carlu, by mohlo být použito k rekonstrukci Velké ceny Monaka 1984. "Byl to ohromný podnik," říká kameraman Azul Serra. Rekonstrukce trvala téměř dva měsíce. Celá trať byla pokryta materiálem podobným tomu, z něhož byl vyroben okruh. Boxy, tribuny a pódium identické s originálem navrhl a postavil uruguayský umělecký tým. Po stranách a vně trati byly umístěny stromy a umělé rostliny, zatímco hlavní rovinka okruhu byla postavena na nepoužívaném parkovišti letiště. "Přijeli jsme na místo a připadali jsme si jako v Monaku v roce 1974 nebo 1978. Byla to mimořádná rekonstrukce v obrovském měřítku, pečlivě provedená - bylo to naprosto neuvěřitelné," říká Amorim.
- Na závodním okruhu Oscar y Juan Gálvez se natáčely závody z deseti různých zemí, měnily se kulisy a intervaly, stejně jako většina sekvencí seriálu, zejména ty, které se odehrávají v paddocích, boxových uličkách, boxech, na startovní rovince a tribunách. "Je to jedna z mála závodních tratí, která byla navržena pro Formuli 1 a za posledních 30 let se nijak radikálně nezměnila. Obsahuje tedy architektonické, technické a konstrukční prvky trati, které jsou velmi podobné těm, které jsme potřebovali reprodukovat, a které bychom nenašli na Interlagosu, Silverstonu, Suzuce - na žádné z tratí, kde se příběh odehrává," říká hlavní režisér Vicente Amorim. Bylo však třeba doplnit výtvarné zpracování a vizuální efekty.
- Většina závodních scén se natáčela na závodním okruhu Oscar y Juan Gálvez v Buenos Aires. Místo bylo vybráno díky obrovské univerzálnosti okruhu - 4,259 km dlouhá trať nabízí sedm tratí, dlouhé rovinky, rychlé zatáčky, průjezdní zóny a pomalé úseky, které umožňují ztvárnit různé okruhy, závody a časy, které seriál vyžadoval. Na závodišti se nachází také jedna z nejdůležitějších motokárových tratí v Argentině, která byla využívána k tréninku jezdců a k nácviku některých scén.
- V Argentině našel tým závodní dráhy, které vypadaly, jako by zamrzly v čase. "Udělali jsme z nich naše studio," říká režisérka Julia Rezende. Vysvětluje, že vizuální efekty a postprodukce jim umožnily proměnit tato místa v závodní dráhy z celého světa. "Znovu jsme vytvořili Suzuku, Imolu, Estoril, některé anglické závodní dráhy... to vše v Argentině," vzpomíná Julia. "Architektura země nám také umožnila natočit spoustu scén zasazených do Evropy, venkovních scén - v ulicích a tak dále. To dalo seriálu velmi přitažlivý vzhled, a to vše se nám podařilo v Latinské Americe dosáhnout," dodává.
- Jednou z největších výzev seriálu bylo obnovit závodní tratě, na kterých Senna závodil před 30 nebo 40 lety. Mnohé z nich byly v průběhu desetiletí modernizovány a přestavěny, jako je tomu v případě Interlagosu.
- Bylo přijato třináct řidičů, kteří jsou nebo byli profesionálními řidiči.
- "Vzpomínám si, jak jsem auta poprvé viděl v Argentině. Bylo opravdu vzrušující vidět vůz, ve kterém závodil Senna. Je to sice replika, ale i tak je působivá," říká hlavní režisér Vicente Amorim. "Byli klíčoví nejen jako konstruktéři vozů, ale i jako poradci v oblasti motorsportu, na trati i mimo ni," dodává Amorim. Členové týmu Crespi byli také hlavními závodními kaskadéry.
- Všechny vozy naplánoval, navrhl a postavil tým Crespi, který tvoří Argentinec Tulio Crespi a jeho tři synové Sandro, Matías a Luciano. Rodina Crespi, která má dílnu v argentinském Balcarce, je nejvýznamnějším výrobcem automobilů v zemi. Pro tento projekt byli vybráni nejen kvůli své historii, kdy se mimo jiné podíleli na navrhování a stavbě vozů Formule 1, ale také proto, že se jedná o rodinu profesionálních jezdců.
- Bylo postaveno 20 identických replik, včetně všech vozů, se kterými Senna závodil, a vozů jeho hlavních soupeřů během jeho kariéry, od Formule Ford po Formuli 1. Vozy byly navrženy a vyrobeny během dvou let - velmi úspěšná výrobní strategie, vybraná před dokončením scénářů - se čtyřmi modely Formule Ford, dvěma modely Formule 3 a 14 modely Formule 1. Kromě toho, že byly tyto repliky použity při natáčení a v závodních scénách, byly využity pro digitální VFX design, který reprodukoval 98 vozů v CGI a 10 kompletních závodů z různých let, stejně jako makety pro virtuální produkční studio v São Paulu.
- Seriál zachycuje 21 významných závodů Sennovy kariéry - Motokáry Interlagos (1973) a Estoril (1979); Ford 1600 - Formule 3, kategorie mládež, Velká Británie (1981, 1983); Formule 1 Suzuka, Japonsko (1988, 1989, 1990) / Imola, Itálie (1994) / Okruh Gillesa Villeneuvea, Kanada (1988, 1990) / Maďarsko (1988) / Detroit, USA (1988) / Paul Ricard, Francie (1988) / Interlagos, Brazílie (1991) / Monza, Itálie (1990) / Phoenix, USA (1990) / Spa-Francorchamps, Belgie (1988) / Mexico City, Mexiko (1989) / Silverstone, Velká Británie (1990) / Estoril, Portugalsko (1985) / Monako (1984, 1988)
- Senna zahájil svou kariéru v motoristickém sportu v roce 1973 závoděním na motokárách. Poté přešel do Formule Ford. V pyramidě motoristického sportu je šampionát Formule Ford nad motokárami a pod Formulemi Ford 2000 a Formulemi 3. Senna závodil ve Formuli 1 v letech 1984 až 1994 a v letech 1988, 1990 a 1991 se stal mistrem světa. Závodil za týmy Toleman (1984), Lotus (1985-1987), McLaren (1988-1993) a Williams (1994). Kromě toho se v seriálu objevují také týmy Ferrari, Benetton a Simtek, celkem tedy 11 týmů v 11 různých letech.
- Scéna Xou da Xuxa byla věrně obnovena ve stejném studiu, kde se natáčelo Sennovo vystoupení v pořadu v roce 1988.
- Ve studiu v São Paulu štáb rekonstruoval dům, ve kterém Senna a jeho první žena Lilian Vasconcellosová žili v Anglii. Kulisy byly vytvořeny tak, aby odpovídaly exteriéru domu, který se nacházel ve Velké Británii, kde se natáčely exteriérové záběry.
- V uměleckém oddělení pracovalo více než 300 lidí. "Bylo to obrovské," říká designér Fred Pinto, který měl v každé zemi, kde se seriál natáčel, místního uměleckého ředitele. Vzpomíná, že bylo nutné plánovat jak další den natáčení, tak i šest měsíců dopředu. "Bylo toho hodně, co bylo třeba zvládnout."
- Kromě 231 herců oblékl kostýmní štáb seriálu 17 000 lidí.
- Při závodech Formule 1 použil kostýmní tým pouze základní barvy a zobrazil jezdce, "jako by byli superhrdinové," vysvětluje Cris. Ve scénách zaměřených na Sennův osobní život byly použity tlumenější barvy, aby se tento rozdíl zdůraznil.
- Pro rizikové scény byly vyrobeny ohnivzdorné kostýmy. Vše, od nití použitých ve švech až po sponzorské nášivky, bylo odolné vůči přímému působení plamenů. Obleky musí odolat teplu po dobu nejméně 12 sekund a jsou testovány při teplotách mezi 400 a 800 stupni Celsia. Rukavice jsou vyrobeny z Nomexu, vlákna odolného proti teplu a plameni. Boty a spodní prádlo řidičů jsou rovněž nehořlavé. Kromě toho se pod přilbou nosí kukla, která chrání celou hlavu a obličej a nechává odhalené pouze oči. "Snažili jsme se to udělat co nejbezpečněji," říká kostýmní výtvarník. "Obleky použité v seriálu by se daly nosit i při závodech. Všechny jsou zcela bezpečné."
- Bylo replikováno přibližně 223 obleků Formule 1 z různých období, soutěží a týmů. Některé byly vyrobeny v Brazílii, ale většina byla pečlivě ušita a vyšita v Argentině. Aby oděvy získaly předpotopní vzhled, procházejí látky procesem stárnutí, který zahrnuje broušení a bělení. Stejnou procedurou prošly i boty, rukavice a ponožky.
- Dohoda o věrnosti podepsaná s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) umožnila věrnou repliku dresů všech týmů - nejen těch, které Senna oblékal - pro různé závody. Všechny kombinézy, které jezdci nosili, jsou identické s originály.
- Kostýmní výtvarnice Cristina Kangussu vedla 123členný tým, který pracoval v Argentině, Uruguayi a Brazílii. Každý kostýmní tým byl rozdělen do tří skupin, které měly na starosti různé části natáčení: závodníky, hlavní herce a komparzisty. "Každá skupina se starala o vlastní scénu. V závislosti na počtu komparzistů jsme najímali další tým," říká Cris. "Výzvou bylo zkoordinovat tyto tři skupiny a mít dostatek kostýmů pro všechny tři scény," dodává.
- Gabriel Leone se před začátkem natáčení v Buenos Aires seznámil s Viviane a Biancou Sennovými - sestrou a neteří Ayrtona Senny. "S oběma jsem vedl velmi důležité a významné rozhovory. Vzpomínám si, že jsem se s nimi podělil o svůj pohled na Ayrtona, probral s nimi některé konkrétní problémy, některé momenty z jeho života a ony souhlasily se všemi aspekty toho, jak jsem ho viděl. A samozřejmě přidali detaily, které pro mě byly zásadní. To mě utvrdilo v pocitu, že jsem na správné cestě," vzpomíná Leone.
- Aby mohl hrát Sennu, Leone - rodák z Ria de Janeira - rok mimo plátno trénoval přízvuk ze São Paula. "Nebylo pro mě možné, abych pokaždé, když jsem byl před kamerou, přepnul a začal mluvit s přízvukem São Paula. Rozhodl jsem se ho přijmout do svého života, protože to nakonec nebylo něco, co by mi ublížilo. Naopak jsem se díky tomu cítil sebevědoměji," vysvětluje herec. "Ayrton měl specifickou barvu hlasu. I já jsem se snažil tento tón napodobit." Kromě toho měl Leone podporu hlasového kouče. "Když jste mluvili s Gabrielem, znělo to, jako byste mluvili se Sennou. Bylo to neuvěřitelné," dodává hlavní režisér Vicente Amorim.
- Leone a Matt Mella intenzivně trénovali v motokárách. "Seznámili se s tratí, autem, baloňákem, helmou, rukavicemi, s pořadím, v jakém se jednotlivé položky nasazují. Potřebovali se v těchto věcech cítit pohodlně," vysvětluje režisérka Julia Rezende.
- Gabriel Leone hrál během natáčení seriálu s více než 100 herci.
- Postava Laury, kterou hraje anglická herečka Kaya Scodelario, je fiktivní postava založená na různých odbornících, kteří se zabývali Sennovou kariérou. V seriálu je to anglo-brazilská novinářka, která se věnuje motoristickému sportu v Anglii a Sennu sledovala přibližně 20 let. "Je spojením postav, které existovaly, které tíhly k Sennovi, které ho přežily," říká hlavní režisér Vicente Amorim. "Hraje klíčovou roli, protože právě jejíma očima jsme svědky Sennova vývoje. Jejich vztah do značné míry odráží ten, který měl on s médii, vztah, který zahrnoval spolupráci, konflikty a dokonce i přátelství - navzájem se vnímali někdy nedůvěřivě, jindy láskyplně," dodává Amorim.
- V seriálu vystupují herci z devíti zemí. První čtení herců proběhlo prostřednictvím videa, k němuž se připojili herci z celého světa.
- Sennu podpořila Mezinárodní automobilová federace (FIA), která poskytla archivní záběry a povolila produkci rekonstruovat závody, stupně vítězů, loga a dresy F1, stejně jako uspořádání jednotlivých závodních tratí.
- Celkem bylo natočeno 980 hodin materiálu.
- Na minisérii se podílel tým více než 3 000 lidí z osmi zemí, 231 herců zastupujících devět zemí a 18 národností a více než 14 000 komparzistů.
- Seriál připravovala produkční společnost Gullane více než deset let. Natáčel se šest měsíců v Brazílii, Argentině, Uruguayi a Severním Irsku.
- Gabriel Leone (Ayrton Senna) ztvárňuje ve filmu Ferrari (2023) rovněž dalšího skutečného závodníka Alfonsa de Portaga. Jak de Portago, tak Senna zahynuli při tragických nehodách závodních vozů během závodů.