Uplynulý víkend měl jednoznačného diváckého favorita, historického Napoleona od veterána Ridleyho Scotta, který sice vznikl pod hlavičkou streamovací platformy Apple TV+, ale vzhledem k tvůrci a oscarovým ambicím dostal místo též v kinech po celém světě. O druhé až čtvrté místo žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin se přetahovali třetí Trollové (Trolls Band Together), nové Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (The Ballad of Songbirds and Snakes) a Vachlerovo Tajemství a smysl života (The Meaning and Mystery of Life).
Články 28
Pondělní večer opět přinese novou epizodu pořadu Pop Coolt powered by Kinobox, kterou vysílá Prima Cool o půl desáté večer. Naše rubrika se tentokrát vrhne do vod sportovních klání, jež funguje jako pomyslný oslí můstek k otevírání širších témat.
I letos si Česká televize připravila novou štědrovečerní pohádku. Ta letošní se jmenuje Jak si nevzít princeznu a vznikla v koprodukci se Slovenskem a Německem. A docela se povedla.
Filmový dokument zachycující dramatický životní příběh jedné z nevýznamnějších osobností české fotografie Antonína Kratochvíla uvede již brzy do českých kin režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková (Fair Play).
Dnes večer si v televizi můžete připomenout sportovní drama režisérky Andrey Sedláčkové Fair Play (2014) pojednávající o dopingu v československém sportu. Hlavní roli zde ztvárnila v té době ještě nepříliš známá slovenská herečka Judit Bárdos. Pojďme si při té příležitosti připomenout dobovou recenzi vychvalovaného filmu. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2014: Socialistické Československo, rok 1983. Mladá fešná běžkyně Anna (Judit Bárdosová) trénuje s vidinou, že se bude moci příští rok olympiády v USA. Podporuje jí její matka (Anna Geislerová), která nemá snadný život: Dělá uklízečku, kamarádí se s disidenty a otec Anny před lety emigroval.
Režisérka Andrea Sedláčková začala minulý týden v Černobylu natáčet celovečerní dokument o významné osobnosti světové fotografie, držiteli čtyř prestižních cen World Press Photo. Film s názvem Můj otec Antonín Kratochvíl spojuje příběh tří generací fotografů, prostřednictvím syna Michaela budou filmaři sledovat osudy klanu Kratochvílů a především jednoho z nich, otce Antonína.
Film Backstage (2018), který vstoupil do českých kin ve čtvrtek 7. června, je příběhem taneční skupiny, která se protlouká na malém městě a sní o velkém světě. Dveře velkého světa a nablýskaného showbusinessu se jim díky talentové soutěži opravdu otevřou, pro vztahy a charaktery všech členů ale znamená takový skok velkou a tvrdou zkoušku. Kolik jsou ochotni obětovat svému snu?
Chtěl bych především důrazně upozornit, že i když tento film hodnotím deseti procenty, neměli byste si ho nechat ujít. A stejně důrazně bych chtěl upozornit slovenské čtenáře, kteří tento film viděli ve svých kinech před pár měsíci (a případně nesouhlasí s mým hodnocením), že nehodnotím jejich originální verzi, nýbrž tu, která přichází do našich kin a od té původní slovenské se velmi zásadně liší (viz dále)!
Dnes večer uvede Česká televize historický snímek Bůh s námi - od defenestrace k Bílé hoře (2018), který pojednává o událostech, které před 400 lety výrazně ovlivnily podobu Evropy. Důležitou úlohu zde má postava Eleonory Gonzagové v podání herečky Evy Josefíkové (Kosmo, Fair Play). Šlo o ženu, která přesvědčila Ferdinanda II. Habsburského o nutnosti popravy 27 českých pánů. Jak se na ony události a postavy dívá herečka Josefíková? A proč by v oné době nechtěla žít?
Dívka za zrcadlem (2018) je již pátý televizní film Andrey Sedláčkové s hlavní hrdinkou Renatou Soukupovou. Emancipovanou ženu, alter ego úspěšné české režisérky žijící v Paříži, si již počtvrté zahrála Tatiana Vilhelmová.