Recenze filmu Temný rytíř

92%

Komentáře a recenze 212

Motinski
Motinski
7 513 bodů
10
Tak, a tu som sa stal svedkom revolúcie v komiksovom žánri, a dokonca aj v akčnom žánri celkovo. Zimomriavky od nadšenia som mal niekoľko krát a z kina som vychádzal s údivom aký som mal predtým iba pri pár filmoch. Gotham vďaka Nolanovi už nie je svetielkujúce mesto plné zločincov a postáv bez reálneho zázemia, ale je skutočným mestom čo vizuálne pôsobí ako hociktoré iné. Hneď od začiatku sme hodení do nekončiaceho kolotoča našlapaných nápadov. Opäť máme poskladaný skvelý herecký tým, kde ako už všetci viete, treba vychváliť hlavne Heatha Ledgera. Bláznivý magor bez minulosti čo by zbytočne brzdila príbeh, rozpútal najväčší a najepickejší filmový chaos v histórií. Ledgerova práca s hlasom sa neuveriteľne hodila k Jokerovmu šialenému charakteru. Do tejto postavy dal všetko čo mohol a neverím tomu že by to niekto iný dokázal podobne ikonicky zahrať. Aby som to nejak zhrnul, pre mňa osobne ide o zatiaľ najlepší Nolanov film, najlepšíu adaptáciu komiksu a pravdepodobne aj najlepší akčňák aký som kedy videl. Klobúk dole.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Why so serious? Co tě nezabije, to tě jednoduše zešílí.
liborek_
liborek_
7 272 bodů
6
Tak tohle je TEN Temný rytíř - do nebes vynášený bombastický trhák roku, v jehož recenzích se kritikové předhánějí ve vymýšlení trefnějších formulací, které ještě častěji od sebe navzájem opisují, a na něhož fanoušci pějí ódy o nejlepším filmu všech dob? Zajímalo by mě, z kterého zřídla vytryskl ten mohutný proud chvály... Vždyť je to vlastně průměrný akční film, který se vymyká jen úžasným výkonem Heath Ledgera. Bez něj by ten film byl třetinový. Samotný scénář, děj i provedení si v mých očích takový poprask vůbec nezaslouží. Prvních třicet minut, tj. úvodní přepadení banky a nástup Jokera na scénu, je výborných: Má to spád, má to šťávu, má to nápad. Ale čím víc se ukrajuje z nesnesitelně dlouhých 152 minut, tím víc film upadá a upadá a upadá...do překombinované, přetechnizované a přehuštěné strnulosti, která je navíc v druhé půlce zabalena do pytle, ušitého z patetických nitek, a navrchu zavázána pseudomoralistickým motouzkem..... Jen v okamžicích, kdy se na scéně objeví Joker, rozčeří se hladina zklamání: Heath Ledger totiž vytvořil nepřekonatelného záporáka, jehož šílenství, podané v neuvěřitelné celistvosti, kape a stříká z každého jeho pohybu, grimasy nebo jen pohledu. Ovšem to ostatní za příliš mnoho slov nestojí. Scénáristi se evidentně předháněli, kdo vymyslí efektnější akci, ovšem zejm v druhé půlce mě už dost štvalo, jak to celé dost násilně natahují; osobní souboje (jakých je plno v ostatních - ne tak přehypovaných - filmech) mi přišly nezajímavé - ale to zřejmě proto, že toto není něco, co bych zrovna dvakrát vyhledával. Výborně byla vytvořena ponurá atmosféra Gothamu, která s Jokerovou všudypřítomností drží film pohromadě. Nicméně závěr ztrácí dech a vlastně nijak zvlášť negraduje. Slušná oddechovka, ale nic víc. Pokud se na ni ještě někdy podívám, tak výhradně, jen a pouze kvůli fantastickému Jokerovi. 3 a 1/2 *
Lord Mrdák
6 850 bodů
8
Ne ne. Ani druhý díl mě tolik nepřesvědčil. Christian Bale mě tolik neoslovil v roli Temného rytíře. Dost mi u něj vadilo to proměňování hlasu. Když je Bruce Wayne, tak mluví zcela normálně a když je Batman, snaží se mluvit drsňácky. A to je dost dětinské. Heath Ledger (čest jeho památce) se teda v žádném případě nevyrovná Jokerovi v podání Jacka Nicholsona. To teda ne. Vůbec není vysvětlené, kde se tam vůbec vzal. A přijde mi v některých chvílích docela dost trapný. Já jsem si teda nevšiml nějakého šíleného zločince. Přislo mi to úplně normální. A Aaron Eckhart jako "Dvě tváře" mi tam přišel ke konci dost nudný a zbytečný.....že se v něm najednou vzalo tolik odvahy, že už bude lidi jen soudit. naprosto zbytečná postava. Asi jsem v téhle odblasti mimo, protože mě to zanechalo naprosto chladným. Co je však ale velké plus pro film, tak to je Gary Oldman. Dále musím dodat, že jsem se odhodlal film si pustit ještě jednou a nemohu své hodnocení o hvězdu zvýšit . Sice pořád váhám, jestli si to ten film zaslouží, jelikož se mi zdá dosti nadhodnocený. Tu hvězdu bych chtěl dát z toho důvodu, že Batman je pro mě jasně nejlepší komiksová postava a bylo o něm natočeno nejvíce filmů. A i přesto, že tohle pro mě komiks není vůbec, stále do nich zařazený bude. Dobrá tedy....80% filmu stálo za to.
Savel
6 739 bodů
8
Největší překvapení roku! Napoprvé málem vykloubená čelist, až po nějaké době dokážu promluvit. Slovy jako nejlepší a legendární a fantastické a boží rozhodně nešetřím a znovu pročítám všechny komixy. Napodruhé otevřená pusa a hlava plná vzrušených pochval a díků. Napotřetí extáze, kupuji si rozšířenoiu sběratelskou DVD edici, napočtvrté......pošedesáté. Asi až po šedesáté prvé sem se uklidnil a zamyslel se.... ...počkat... Batman na světle prakticky permanentné a nikdo v masce nepozná nejslavnější osobnost Gothamu? Trojana nebo Rytmuse v masce by taky nikdo v ČR/Slovensku nepoznal? Jak zbrzdil pád při záchraně Rachel? Proč mluví s Alfredem temným hlasem? Proč ho střela na konci nesejmula, když na začátku si vyměnil brnění? A hlavně...proč sakra na sebe Batman bere vinu za zabití Denta? Vždyť to mohl udělat jakýkoli Jokerův kumpán ne? Proč jen nemohl být scénář dokonalý,? Ještě že jsme tak zaslepený Batmanským logem. Ach....du to dát po šedesáté druhé. Hodnocení v kontextu celé trilogie. 90/100 (jako milovník Batmana a superhdinského subžánru)
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Na film byla radost pohledět. Téměř dokonalý ve všech ohledech. Možná je tam něco co není tak úplně geniální, ale nemůžu si vybavit co, takže to nemá chybu, proto není co vytknout. Po dalším shlédnutí napíšu trochu objektivnější komentář, ale pro dnešek říkám, že jde o výjimečný film a jeho stoupání v žebříčku TOP 200 zde se ani nedivím. A samozřejmě jde o nejlepší filmové zpracování komixu, které jsem měl možnost vidět. Joker rulezzz. Aktualizace: Viděno podruhé až v roce 2021. Můžu konstatovat, že od prvního shlédnutí se pořád řešil nejlepší Joker a řeší se to snad pořád, takže mě ten film začal trošku srát, aniž by za to mohl, protože jde opravdu o jeden z nejlepších komixových filmů. Ovšem stále musím přiznat jednu věc, a to, že mám stále raději Burtonová Batmana https://www.csfd.cz/film/1069-batman/komentare/
SNCIS
SNCIS
6 541 bodů
10
Kultovní klasika.
kedl
kedl
6 380 bodů
10
Nejlepší Batmanovský film co jsem viděl. Film je vynikající jak po vizuální či hudební stránce, tak i po herecky obsazené, což Nolan ukázal, již u svého prvního počinu na téma Batman, ale v Temném rytíři to dovršil geniálním a uchvatným Heathem Ledgerem coby Joker.
jirka26
6 288 bodů
8.5