76%

Komentáře a recenze 42

Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Darabont se prostě narodil proto, aby mistrně předvedl Kingovy předlohy na filmové plátno. Sice zde nemůžem mluvit o genialitě, kterou předvedl v zelené míly a především ve Vykoupení, ale zde se jedná o čistokrevný horor, ale s geniální režií, scénářem a naprosto dechberoucí atmosférou, která se stupňuje až do úplného konce, kterej mi málem vyrazil dech. Rozhodně jde o nadprůměrný horor a jde vidět, že když to někdo umí, tak dokáže natočit i výbornej horor a v dnešní době rozhodně jeden z nejelepších hororů.
kedl
kedl
6 380 bodů
8
Tak tenhle snímek mě doslova odrovnal. Začátek, kdy se objeví mlha a člověk neví co za nebezpečí se v ní skrývá se může zdát děsivý, ale kdyby byl jen o kousek delší, začal by snímek nudit. Naštěstí se však brzy objevují všemožné potvory, které zabijí a boj s nimi se zdá být beznadějný. Není to však tím největším problémem. V obchoďáku kolem kterého se snímek točí totiž zrovna nakupovala fanatycká věřící kráva, která nakonec oblbne většinu ostatních a ukáže jak jsou lidé snadno zmanipulovatelní a slabí. No a samotný konec snímku je jedním z nejlepších co znám, po událostech v autě jsem něco podobného očekával, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že se opravdu dočkám a o to víc mi vyrazil dech.
Pas
Pas
6 225 bodů
1
Mlha Hned ze začátku mi jednání postav lezlo krkem (Hele, nějakej chlápek s diplomem se nade mnou nebude povyšovat!) a nálada se mi po celou dobu nespravila. Lidé, kteří tváří v tvář smrti zachází do extrémů a hledají své hranice, to je uvěřitelné. Ovšem tady jsem nevěřil nikomu nic, všechno mi přišlo příliš přitažené za vlasy. Fanatismus versus racionální uvažování tady selhalo na pozadí stupidních příšerek. Příšerky bych ještě překousl, ale to, že film postrádal jakoukoliv šťávu, už ne. Od pana Darabonta jsem rozhodně čekal něco jiného.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8
Když jsem na Mlhu koukal poprvé, tak jsem to vypnul a odešel ve chvíli, kdy Šerminátora chytla ta chobotnice za nohu, protože mi to přišlo maximálně stupidní. Při druhém shlédnutí jsem si chtěl za svoje ignorantství nafackovat. Ponorková nemoc v obchoďáku a konečná scéna byly k nezaplacení.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
8
Tak aby jsme si to shrnuly. Příšerně udělaný příšery, hraje tam snad moje nejvíc nejnáviděnější postava což byla ta náboženská píča. To bylo fakt něco otřesnýho. Ale co je hlavní jsou skvělý herecký výkony a hlavně ten, kdo vymyslel ten konec musí bejt bůh! Takhle luxusní konec vymyslet u béčkovýho hororu?? To je umění. Mrazí mě ještě ted, když o tom píšu. A to už je dobrý 2 měsíce. Kvůli tomu konci nakonec za ****.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
v době neznáme krize, se zase objeví nějaký náboženský fanatik.. Jak originální. Bože můj proč to je snad pokaždé stejný. Jo a taky ten otřesnej konec? plahočí se rychlostí šneka a doslova 5 vteřin potom co všechny zabije tak mlha zmizí a jsou tam tanky, kamiony, plamenomety a vrtulníky. To vážně nikdo nic z toho neslyšel? nebo jak? Trošku zklamání z toho konce.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
7
jeden z nejlepších hororů poslední doby...
evismaior
evismaior
4 254 bodů
5.5
Od spojení Stephen King a Frank Darabont člověk už tak nějak očekává film na předních příčkách celosvětové oblíbenosti. A jelikož zrovna Mlhu načtenou nemám, těšila jsem se o to víc. Bohužel podobné zápletky už po letech vysílání Krajních mezí nepřekvapí, osobně jsem celkem trpěla u všech těch vysoce stupidních důvodů, proč se jednotliví aktéři za každou cenu prostě museli vydat ven nechat se sežrat, a celou dobu se jen modlila, kdy už někdo konečně zavře hubu té samozvané kazatelce - pevně věřím, že i v pánbíčkářské Americe by někomu musely povolit nervy mnohem, mnohem dřív. A ten laciný konec, kdy se jediní, co měli trochu rozumu v hlavě, zachovají jak prvotřídní paka (nedostatek benzínu je totiž na silnici plné odstavených aut nepřekonatelný problém, který se okamžitě musí řešit fatálním způsobem, jen abychom pak mohli počítat vteřiny, než se ukáže, že to bylo naprosto zbytečné), byl vysloveně zklamáním. Dodatečně jsem našla pár článků ohledně rozdílů v ději oproti Kingově novele a vidím, že si ji budu muset přečíst čistě proto, abych si spravila chuť. (edit po přečtení knihy: a stalo se, chuť napravena. Celý průběh a zejména otevřený konec knihy mi sedl mnohem víc a dával také mnohem větší smysl než to, co se událo ve filmu.)
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Řekl bych, že to není takový ten typický béčkový horor. Přeji jen Frank Darabont ukázal své kvality a bylo na to tom znát. Bavil jsem se u sledování, ačkoliv ta bláznivá fanatička v obchodě mi pořádně lezla krkem. Souvislosti a následné reakce byly akceptovatelné, i chování postav s trochou přimhouření očka se dalo chápat. Čekal jsem, že to nakonec skončí dobře. Nakonec to vypadalo na vítězství tvorů z jiné dimenze, ale do třetice se stalo co jsem po předešlém průběhu neočekával. Jsem z toho trošku zklamaný, ale je to vůle režiséra a já jí musím přijmout. Ale už se na tom nezmění to, že mi to trošku ovlivnilo hodnocení. 60% za ten konec.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 401 bodů
10
Proč mi to tak dlouho unikalo? Mlha je mistrovský kousek, který se snaží napodobit Béčko z padesátek, skrze laciný dialogy a charakterizace (vynikne lépe v Darabontově černobílé verzi). Ovšem je to pozvednuto moderním provedením a perfektním vystavěním sitauce, postav a zpráv. Pravý horor není v mlze, ale v tom jak málo stačí, aby lidé ztratili svou lidskost. Není divu, že po tomhle přešel Darabont k Živým mrtvým. Celé obsazení je vynikající, stejně tak i režie, prostředí a vývoj události. No a konec to už jen dokonale podtrhuje. Jediné výtky mám k nedostatečnému vztahu syna a otce a ke konkrétnějšímu vysvětlení samotné Mlhy, které působilo zbytečně. Ovšem hlavní hrdina a jeho logické uvažování, které celou dobu zní nejrozumněji se divákovi opravdu nepříjemně vmete zpět do obličeje. Ne vždy je logika na místě a někdy víra a naděje může být důležitější. Mistrovská záležitost!