Recenze filmu Naostro

72%

Komentáře a recenze 4

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Na svou dobu překvapivě odvážné téma, které mi mírně připomnělo novějších "8 mm", které jsou však výrazně napínavější a poutavější. Kdyby se i zde ono pátrání po mladé dívce, z křesťanské rodiny, která se z neznámého důvodu, objevila v tvrdém pornu, více rozjelo, mohlo se jednat o ještě zajímavější film. Takhle se jedná o depresivní drama se silným tématem, ale malou odvahou ho více rozpracovat.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
7
Pěkný thriller. Téma je to vážné, zpracování vypadá na první pohled ledabyle, ale napomáhá tomu lehce ležérní, ale ve výsledku výborný George C. Scott, který to vše táhne a jeho hlavní role je opravdu hlavní.. je ve filmu 80% času. Jeho postava mě baví, film pěkně odsýpá.. pěkné.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
8
Kostelový tatík zjistí, že jeho dcera točí v ďáblově hnízdě (CA) jorno a vydá se ji zachránit. Místy naivní, místy ale dost hutné (až to připomíná famózních 8 mm) drama, které na tu dobu mohlo vzbudit celkem slušné ohlasy. 7/10
Klajnik
Klajnik
8 955 bodů
4
Hardcore je jedním ze 3 (Joe, Bez Slitování) drsných sedmdesátkových thrillerů, které jsem v nedávné době viděl a dějově jsem do něj byl snad zainteresován nejvíce, ačkoliv vcelku nedopadl lépe, protože rovněž není kvalitativně dostatečně vybroušený a znovu ho vidět netřeba, páč divákovi nenabízí mnoho k dalšímu prozkoumávání. Příběh vypráví o úzkoprsém kalvinistovi, jehož hodná dcera se ztratí a on se ji vydává hledat. Zajímavé je to proto, že se během svého hledání dostává do světa, který se mu vzhledem k jeho víře protiví. Intelektuálně jsou nejvíce stimulující ty momenty, kdy protagonista spolupracuje s jednou prostitutkou a 2x nebo 3x spolu vedou zajímavé rozhovory, skrze něž se snad nejvíce psychologizují postavy a ukazuje se, že vlastně nejsou vnitřně tak odlišní. Film však v těchto směrech nejde dost do hloubky, ač je faktem, že pokud mě pořádně nezajímají postavy, tak mě rovněž nebudou zajímat ani jejich cíle či snažení. Nevím jestli Schrader musel film prostřihat, ale vypozoroval jsem několik momentů, které mi přišly poněkud uspěchané, umělé a nedostatečně neprokreslené. Závěr filmu příliš nefunguje, protože rozuzlení dostaneme jaksi polopaticky a nebyl k němu veden dostatečný build up - pomohlo by, kdybychom mohli nahlédnout více do rodinného života před tím, než dcera zmizela. Schrader měl více tematizovat rozpad rodiny. Respektive nemělo být detektivní záhadou pouze to, kde je dcera, nýbrž i to, proč došlo k situaci, k níž došlo. Co je totiž motivem filmu? Nezdolná vůle otce najít dceru, kterou miluje? - Přítomno to jest, ale tento směr není dost vyhrocen, jelikož je rozředěno i jinými motivy: Film také tematizuje odvrácenou stránku sexuální uvolněnosti své doby, ale skoro to vypadá, jakoby tvůrce říkal, že je to furt lepší prcat dědky než být upnutým mužem víry. Látka dává tedy rovněž prostor k tematizaci odvrácené strany víry, ale tvůrce toho pořádně nevyužil. Co si z toho celého mám tedy vzít, když je to obsahově poměrně plytké? Je sice hezké, že dějově to diváka udrží, ale nic moc z toho. Byl mi poměrně volný jak protagonista, tak jeho dcera. Nedostatky mrzí hlavně proto, že střídají momenty poměrně kvalitní a látka umožňuje dosáhnout vyššího potenciálu. Dokážu si to představit podstatně lépe vystavěné. Otec by v závěru našel dceru mrtvou nebo by ji nenašel vůbec. Během pátrání by mu však docházelo, že celou situaci zavinil sám tím, jak se dříve choval. Zprvu by to vypadalo jako detektivka, v níž otec pátrá po dceři, kterou zneužili nějací gauneři od porna, ale skrze prolog, dialogy a flashbacky by se ukazovalo, že protagonista je ve skutečnosti záporákem, že dcera od něj utekla dobrovolně, že ji vlastně vyštval z bezpečí domova, protože je to panbíčkářstký fanatik. Divák by si měl začít skoro až přát, aby ji otec nenašel, což by se taky vyplnilo - nenašel by ji živou. Takto by scénář s divákem dobře vyjebal. Kladlo by to však vyšší nároky na scénáristické dovednosti, protože by dlouho nemohlo být jasné, proč došlo k tomu, k čemu došlo a na čí straně je vinna. Výsledek, který jsem dostal, je však poměrně neambiciózní, povrchní a přesto kvalitativně rozpačitý... Schraderova režie je sice fajn, rozhodně koukatelná, ale audiovizuálně to je furt několik úrovní pod jiným temným thrillerem sedmdesátých let, k němuž napsal scénář.