Po dějové stránce poměrně neobvyklý thriller, avšak v mnohém překvapující. Dějově jde sice o klasické rutinní vyšetřování na vlastní pěst a touze po pomstě, což jenom v 80. letech bylo takových snímků natočeno bezpočet, ale tohle je naprosto něco jiného. Byť si je divák zarputile jist dalším vývojem, nakonec je překvapen odlišným zvratem. Děj je nepředvídatelný a v tom je hlavní kouzlo. Plynulé tempo, dané napětí, živá atmosféra a patřičná dramatizace je striktně držena po celou stopáž. Osmdesátková klasika, neztrácející nic na své škodolibosti ani dnes.
Tento film už rozhodně docenili filmaři. K jeho popularitě mu určitě přispělo i obsazení Williama Petersena do seriálu CSI, které proběhlo na základě tohoto filmu pochopitelně. William Friedkin natočil tuto Francouzskou spojku osmdesátých let velice sebejistě, hlavní hrdina je dost úporný strážce zákona a Eric Masters je rozhodně jeden z nejzajímavějších lotrů. Rozhodně si tento film pusťte, ideálně v kombinaci s již zmíněným Nelítostným soubojem.
po Francuzskej spojke Friedkinov navrat k drsnym policajtom, ktori nevahaju porusit nejake to pravidlo aby dostali grazla za mreze. opat sa dockame vynikajucich nahanaciek, tu su dokonca dve, jedna letiskova na nohach a potom dialnicna ktora i ked sa nemoze rovnat so slavnym predchodcom, hanbu nerobi (70. roky su prec a autenticity je vystriedana "stylom"). dejovo to prilis prepracovane nie je, ale pozera a pocuva sa to vynikajuco. odvazim sa povedat ze Friedkin sa dost inspiroval u Michaela Manna a jeho Zlodeja (i ked Mann ho co sa vizualu tyka jednoznacne valcuje) a o rok neskor sa prave Bill Petersen (ktory tu spolu s Dafoeom ukazal viac nez len svoje herecke umenie) objavil v Mannovom Manhunterovy...
Dost zajímavý film. Zápletka je sice víc než otřepaná (pomsta parťáka), ale jinak to má s běžnou hollywoodskou produkcí pramálo společného. Skutečně jsem si celou dobu myslel, že vím jak to asi bude pokračovat. A skutečně jsem byl opakovaně šokovaný. Říkal jsem si, že Chance je obyčejný žánrový policajt. Jen ten Petersen, že mi nějak leze krkem. Že je to moc velký frajírek, ale on byl asi záměr, aby nebyl příliš sympatický. A jestli jsem si z toho něco vzal tak to, že účel nesvětí prostředky.