Recenze filmu Žár těla

69%

Komentáře a recenze 4

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Slušný pokus o převedení filmu noir do současnosti, (tedy do 80. let) kde nechybí naivní muž, který se nevědomky dostane do spárů atraktivní blondýny. Film obsahuje pro daný žánr vše co je pro něj typické (nic netušící muž, femme fatale, vražda) ale jelikož se jednalo o Kasdanovu režijní prvotinu je vidět, že se ještě učil. Přesto povedené.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 703 bodů
8
Příběh tohoto snímku je v podstatě stejný, jako u poněkud staršího z roku 1944 ´Pojistka smrti´, jen si jde krapet svou cestou. Příběh má co do činění s psychologickým thrillerem obsahující vtipné momenty a ponurou atmosféru. Vypráví o důsledcích ignorování intuice, svědomí a o nesnesitelných škodách chamtivé ženy. Brilantní konec zanechává pocit strachu, beznaděje a strašlivé psychické úzkosti. Hodně to připomíná klasické filmy noir a je těžké posoudit, jestli v tom nebyl tvůrčí záměr. Váhu však má obrovskou. Snímek je debutem herečky Kathleen Turner, kterou známe především z rolí po boku Michaela Douglase ve snímcích ´Honba za diamantem´, Honba za klenotem Nilu´ a nebo ´Válka Roseových´. Film plný vášně, přesvědčení a opojení sexu vedoucí k manipulaci sebe samého a k tomu nejhoršímu. Jedná se o extrémně stylový film, který dnes již asi osloví jen filmový fajnšmekry.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
9.5
Lawrence Kasdan se ve filmu pokusil resuscitovat populární béčkový žánr film noir. Zatímco v originálních filmech z 30. a 40. let se o sexu mluví, Kasdan ukázal na plátně nahotu v estetické kráse a snímek V žáru těla (Body Heat) patří k nejlepším snímkům 80. let. A jak už to tak bývá, chybělo málo a vůbec by nevznikl. Kasdan byl sice respektovaný scenárista megahitů – Dobyvatelé ztracené archy, Hvězdné války: Impérium vrací úder, ale jako režisér nikoho nezajímal. V ten moment přišel na pomoc kamarád George Lucas, který se za Kasdana zaručil a odmítl být uveden v titulcích, přestože pomáhal s výrobou snímku. Body Heat je fantastickým snímkem plný nepředvídatelných situací a zejména skvělých hereckých výkonů, který zřetelně čerpá z klasického filmu Billyho Wildera Pojistka smrti (Double Indemnity), o kterém jsme psali v průvodci filmem zde. Dodnes film někteří filmoví teoretici považují za remake Wilderova (Někdo to rád horké, Sunset Blvd.) mistrovského kusu.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Když za sebou jako scenárista máte Star Wars: Impérium vrací úder a Indiana Jonese a dobyvatelé ztracené archy, váš režijní debut se nejspíš stane vyhlíženou záležitostí. Scenárista Lawrence Kasdan v roce 1981 po dvou úspěšných scenáristických zářezech pro Lucasfilm skutečně realizoval svůj režijní debut, překvapivě ale nedorazil dobrodružný velkolepý film. Kasdan si totiž za svůj režijní debut (ke kterému si pochopitelně napsal i scénář) zvolil erotický thriller Žár těla AKA Body Heat. Tenhle erotický kriminální thriller je možná tak trochu neprávem zastíněn legendárním Základním instinktem Paula Verhoevena a je to škoda. Kasdanův režijní debut totiž rozhodně stojí za to. O Kasdanovi za psacím stolem se už v té době nedalo pochybovat a to i přesto, že vstoupil v rámci jeho kariéry do dosud neznámého teritoria. Kasdanovo bravurní budování celého příběhu, práce s postavami a schopnost prodat dějové zvraty je obdivuhodná. Kasdan dokázal vytvořit neskutečně silný postavy a dodal jim neskutečně funkční dialogy. Každý charakter a jeho chování jde krásně rozebrat, funguje je to jako kriminálka, thriller i vášnivá romance a především jde jasně rozpoznat, že se Kasdan inspiroval starými filmy, které spadali pod žánr film noir a svým způsobem jim vzdává velice důstojnou poctu. Kasdan měl štěstí na casting - Především právě v Kathleen Turner a jejím podání ´´ bílé sirény ´´. Stejně jako Sharon Stone v Základním instinktu o pár let později Turner dokáže vyvolat pocit, že jde o ženskou, pro kterou by muž vraždil. Jenže to má pochopitelně háček. Hlavní hrdina v podání Williama Hurta je vtažen do nebezpečné hry, kdy je ovládán svými city a dost možná se mu to stane osudným. A funguje to právě i díky silnému výkonu Hurta a především díky tomu, že Turner i Hurt dohromady výtečně fungují. I ve zbytku castingu měl Kasdan strašnou kliku. Mickey Rouke, Ted Danson nebo Richard Crenna do svých rolí naprosto sedí. Takový Rourke například i na malém prostoru dokáže sehrát velké divadlo. Celé to působí tak, že takto přesně si Kasdan ty postavy představoval už při sepisování scénáře a i proto herci do těch rolí tak parádně pasují. Bohužel chvíli trvá, než dojde na pořádně lámání chleba a rozběhnutí hlavní zápletky. Jakmile na to ale dojde, míra budování i atmosféry je na tak vysoké úrovni, že diváka Kasdanův režijní debut jednoduše nepřejde. Kameraman Richard H. Kline zařídil, aby film vypadal tak krásně a do toho hraje výtečný soundtrack Johna Barryho, který ono napětí prodává ještě o stupeň výš. V součtu Kasdan dokázal, že kromě psaní bravurních scénářů dokáže obstát i jako velmi dobrý režisér. Jeho film se možná přece jen chvílemi vleče (délka ovšem nepřesáhne 2 hodiny, takže je to vlastně v pořádku) a problém je také v tom, že divák tak trochu prohlédne, že se děj bude ubíhat tak trochu očekáváným směrem, jenomže jinak si opravdu není na co udělat. Jde o thriller na vysoké úrovni, kde veškerá ta vášeň působí uvěřitelně, působí to natočené sebejistou režijní rukou a krásně se na to dívá. Velmi povedená podívaná, která je filmem 80. let až na půdu a bohužel je skutečně tak trochu přehlížená a v jistých okruzích i velmi nedoceněná.