Shock Corridor

72%
Shock Corridor
Shock Corridor
Ambiciózní novinář Johnny Barrett se s pomocí své přítelkyně Cathy a psychiatra doktora Fonga vydává za šílence, aby se dostal do psychiatrické léčebny, kde byla spáchána krvavá vražda.



ZkuKol
12 290 bodů
8
Samuel Fuller je dnes už legenda, žel v Čechách nepříliš známá a tak poděkujme MFF KV za možnost poznání jeho umění. Chodba šoků v mnoha detailech představuje základní stěžejní body jeho tvorby. Je to poctivý thriller o posedlosti, hledání pravdy, lidské psychice a ukazuje i na neduhy tehdejší společnosti (rasismus a jaderná krize). Fuller byl mistrem černobílých obrazů (škoda, že nebylo možné sehnat lepší kopii), ovládal kinetiku kamery a neměl problém jak s dialogy, tak akcí na plátně. Na filmu je trochu poznat datum výroby, ani tak ne po technické stránce jako na obsahu a vyprávění. Film občas už působí naivně a figurky jsou tu až příliš jednoduché. To ale nic nemění na tom, že se jendá o silný zážitek s možná až příliš jednoduchým, přesto důležitým poselstvím!... 75%
Klajnik
Klajnik
9 173 bodů
4
Shock Corridor má zajímavý námět (novinář chce pulitzera a tak předstírá blázna, aby se dostal do cvokhausu a zjistil, kdo zavraždil jistého pacienta), ale průběh příběhu je poměrně nudný. Vyšetřování se sestává z toho, že protagonista přijde za nějakým pacientem, který odprezentuje své šílenství a později podá část informací o oné vraždě. V tomto ohledu je to dost monotónní a trapně vystavěné. Samotní pacienti jsou však skvělý: Jsou jim napsány skvělé dialogy, takže interakce s nimi jsou humoristickými vrcholy filmu a současně se v nich mísí dobová paranoia ze studené války a jižanský rasismus. Filmový blázinec byl metaforou k tehdejší Americe, tudíž filmu nelze upřít jistý přesah a jistou zajímavost, ale uznávám, že moc do hloubky to zase nejde. Protagonista však nebyl dost psychologizován na to, abych jím byl zaujat a zajímalo mě, jak to s ním dopadne. ___REMAKE: Kdybych ho dělal, tak bych buďto vyhodil celou detektivní linku i protagonistu a nechal diváka jen pozorovat pacienty blázince, jak spolu navzájem vedou rozlišné konverzace. Personál by z nich mohl být bezradný a nebo by se na něj přenášelo šílenství těch, které má léčit/vést. Pokud bych měl být věrný tomuto filmu, tak bych prvních 20-30 minut filmu nechával diváky poznávat protagonistu, jeho touhy a obavy, než bych ho poslal vyšetřovat vraždu do psychiatrické léčebny. Na scénáristu by byly kladeny jisté nároky v tom, že by musel učinit celé vyšetřování více poutavé a zdařile si hrát s divákovými očekáváními ohledně toho, jestli se už sám nezbláznil či jestli ten případ stihne vyšetřit dříve, než se sám zcvokne.___ Fuller tyto nutnosti dostatečně nenaplnil a jeho scénář tedy není tak chytrý, poutavý ani komplexní, jak by si látka žádala. Film by si rovněž zasloužil výraznější a ulítlejší styl - on by ostatně sedl k dané látce. Kamera filmu je příliš statická a živý střih film rovněž postrádá. Přitom by si šlo velmi vyhrát s řadou nespolehlivých vypravěčů a pro diváka by celé to odkrývání vraždy mohlo být mnohem zapeklitejší a zajímavější záhadou...

Dodatečné informace

Původní název:
Shock Corridor (více)
  • USA Shock Corridor
  • USA Chodba šoků
  • USA Chok korridor
  • USA Corredor sin retorno
  • USA Il corridoio della paura
  • USA Paixões Que Alucinam
  • USA Schock-Korridor
  • USA Shokkikäytävä
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné