Recenze filmu Fontána

75%

Komentáře a recenze 50

Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 147 bodů
5
Přechválený a nadhodnocený film, který je daleko prostší než jak se tváří. Nenazvala bych ho ani filozofickým. Spíš mystickým. Především za vizuální stránku dávám 5 bodů. Fascinující obrazy a zvuky složitě odvyprávěného mýtu směřují nakonec k poměrně obyčejnému závěru. Mám pocit, že režisér Darren Aronofsky je velký excentrik se spirituálními sklony a dost možná, že svou fantazii "přikrmoval" nějakými psychotropními látkami. Herce jsem obdivovala. Brad Pitt, který byl původně vybrán do hlavní role, by se mi zas až tak nelíbil jako Hugh Jackman. I když ale mám dost vysoké vzdělání, nikdy jsem neuznávala tak zvané "umění pro umění", jak se tomu v dobách mého mládí říkalo. Když stojí taková podívaná milióny, měla by oslovit víc než jen hrstku podobně excentrických lidí.
Lord Mrdák
6 850 bodů
4
Tak se i já přidám k přátelům Expendable a Brutale. Nebudu se opakovat, ale jen to shrnu. Herecké obsazení je dobré. Hudba je též výborná. Akorát na mě působila dosti depresivně. Takový docela temný ambient. To můžu hodnotit pozitivně. Bohužel však příběh mi nic nedal. Pointu má, ale u mě nezabodoval. Nemastné a neslané. Fanoušci.....nezlobte se.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Jedním slovem bych tento snímek nazval Dokonalost. Tenhle film mě maximálně dostal ještě dlouho po jeho shlédnutí sem byl mimo aspoň týden a neustále jsem o něm přemýšlel. Od první minuty virtuální, hudební, režisérská, scénáristická a herecká krása. Nemám co vytknout tenhle film se v mé TOP posouvá hodně vysoko a to i Darren Arofonovsky a také Hugh Jackman, který mě nikde moc neuchvátil, ale zde byl dokonalý a začnu si ho rozhodně více všímat. Málem bych zapoměl na krásnou a schopnou Rachel Weisz, která byla také úchvatná i s těmi kratšími vlasy.
kedl
kedl
6 380 bodů
8.5
Audio vizuální orgie. Jackaman a Weisz skvěle zahrané.
jirka26
6 288 bodů
8.5
Audiovizuální argasmus.
mojmir.sedlacek
6 255 bodů
10
Nádherný film, ke kterému jsem se pohříchu dostal až po deseti letech... Úspěšně balancující mezi mainstreamem a artem, mezi rozmáchlou sci-fi a komorním melodramatem. Hudba Clinta Mansella je zase jednou fantastická, vizuál místy hraničí s kýčem, ovšem vzhledem ke snaze vyjádřit se k základním otázkám života je to vlastně adekvátní. Jackman mile překvapil a moje oblíbená Rachel Weisz ne, zahrála standardně skvěle. Co ale z Fontány dělá skutečné mistrovské dílo, je katarzní podání myšlenek, které přesahují standardní "láska všechno přemůže", když ukazují, že nepřemůže, ale že to nevadí. Boj se smrtí nelze vyhrát, ale k blížícímu se konci lze přistoupit i důstojně a s pokorou, což je tím největším vyjádřením lásky k odcházejícímu, jakého člověk může dosáhnout. A jestli film dokáže poutavou formou předat takovou myšlenku, tak už nevím, co bych měl od něj chtít víc.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8.5
Musím si Fontánu ještě jednou pustit, protože jsem to pořádně nesledoval a některé věci mi unikaly.
5 139 bodů
8
Ani nádherná stylizace mi nepomuže v tom jak se vlastně k tomuto výstřednímu kousku postavit, takže v hodnocení střílím poněkud od boku.
jaro.mir.mara
4 542 bodů
10
Darren Aronofsky je pro mě jeden z nejdůležitějších "nových" režiseru dnešní doby. A´t jde o Pí nebo o Requiem, tak to byla vždy díla s intenzivní atmosférou, příběhem a možná především genialním audiovizualním zpracováním. A nejinak tomu je i u Fontány. Příběhy 3 dějových linií se navzájem mistrně proplétají a doplňují v úchvatně provedeném zpracování a i když je možná trošku těžší pojmout všechno co film nabízí na jedno zhlédnutí, tak vidět tenhle film dvakrát, tříkrát..desetkrát není žádný problém.Pokuď zrovna nemáte filozofie a velkých otázek prostého života pokrk, tak mazejte pro DVDčko a připravte se na nevšední zážitek. Fontána | Iniciace | Google Docs
PanMartin
PanMartin
4 418 bodů