Hrdinou příběhu, který připomíná rané filmy Bressonovy a Wendersovy, je mladík Sebastien (hraje ho Georges Babluani). S vidinou, že si vydělá spoustu peněz, vstoupí do podivného světa za zavřenými dveřmi, který připomíná noční můru a kde se hraje ještě podivnější hra o život. „Často se mi vracejí vzpomínky z dětství,“ říká režisér. „Zafixované obrazy jsou jako paprsky světla protínající temnotu. Jsou vždy nejasně přítomné, ale když se pokouším znovu objevit jejich panenskou kvalitu, postrádám přitom pocit nevinnosti z dětství.“ Originální černobílý snímek ve stylu „film noir“ je pozoruhodnou výpovědí o lidech, jejich aroganci, zlobě i strachu.
13 Tzameti je skvěle natočené existenciální drama o mladém gruzínském imigrantovi, který se neuváženě vrhne do vysoké hry podsvětí, v níž hlavní cenou je nejen obrovský balík peněz. Film má hutnou atmosféru, čemuž výrazně pomáhá černobílá kamera i herecký výkon režisérova bratra. Scénář je vpodstatě jednoduchý a nevyvaruje se některých slabin, které ale lze přičíst na vrub nezkušenosti režiséra, pro něhož je Třináctka celovečerním debutem. Od okamžiku, kdy hlavní hrdina Sebastien (a s ním i divák) pochopí, do čeho to spadl, je velmi snadno předvídatelné, jak děj bude pokračovat a jak to celé skončí. Naštěstí vše vynahrazuje dramatická akce, při níž sice divák tuší, jak dopadne, ale přesto v něm hlodá červíček pochybností: "a co když ne?" Samotný závěr filmu se pak vrací k tématu přistěhovalectví, které tvoří sice nenápadnou, ale přesto velmi podstatnou složku celého snímku. Sympatická je rovněž stopáž. Víc minut by už jen rozmělnilo, co je jinak (na debut) velmi dobře smíchané. P.S.: Ten český název fakt musel vymýšlet hlupák.