martin-mickey-stusak
36 687 bodů •
5
Nízkorozpočtová satirická komedie o muži, který vytvoří komerční náboženství, aby využil společenských problémů a lidských tužeb? A proč ne? V demokratické společnosti se něco takového děje neustále. Jen se tomu neříká náboženství. Satirický pohled s prvky černého humoru se nejvíce hodí ke kritice komerce, konzumu a možného pokrytectví. Příběh se tak zabývá nejen tématem komerce a vykořisťování, ale také televizním evangelizačním hnutím a komodifikací víry. Kapitalistické vymoženosti, jako je bohatnutí okrádáním chudých za cenu podvodů a komerčního vymývání mozků, využívají nejen různé korporace a náboženství, ale i mnohé vlády, ale tvůrci filmu se už politice zcela vyhnuli. Chudí jsou zkrátka oblbováni, aby uvěřili a dali své peníze za sebemenší, jinak zbytečnou, kravinu. A právě z toho vychází námět, myšlenka komerční víry přímo v náboženství. Film není zrovna mistrovské dílo, ale tak už to u nízkorozpočtových filmových projektů bývá. Myšlenka je však správná a cílená na branku. Koneckonců přesně to udělali také distributoři DVD, včetně českého distributora MIDO FILM, kteří obálkou DVD lákají na Sandru Bullock, i když je ve skutečnosti ve vedlejší roli a hlavní roli hraje Jonathan Penner. Kolik diváků si tedy v dobré víře na takové lákadlo DVD koupilo, a nechalo se tak okrást podvodem, na kterém v Česku vydělal magnát společnosti MIDO FILM?