V druhé polovině 60. let se studiovým systémem unavený Hollywood rozpomněl, jak držet krok s dobou. Slavný vězeňský snímek Frajer Luke (Cool Hand Luke) náleží vedle Absolventa či Bonnie a Clyda k nejvýraznějším volnomyšlenkářským počinům revoltující éry, která mimo jiné popouštěla uzdu exploatačním motivům a erotice. Režisér Stuart Rosenberg toho v adaptaci knihy Donna Pearce využil k začlenění už legendární scény, v níž atraktivní blondýna (Joy Harmon) v plandavých šatech umývá auto přímo před vyprahlými pracujícími vězni, kteří ženu neviděli i několik let. Její vyzývavé pózy a poněkud lascivní styl natáčení by zapadly do kdejakého popového klipu po přelomu tisíciletí a herečka se po letech podělila o zákulisní praktiky, které ducha příběhu a doby samotné v mnohém reflektovaly.
Články 2
Filmy 10. 5. 2024
Nejdráždivější scéna 60. let kladla na sexy herečku i vykázané herce vysoké nárokyTéma 19. 3. 2023
Ve 100 letech zemřel král béčkové kinematografie. Bert I. Gordon štval proti společnosti obří mravence, krysy i lidiAmerická kinematografie procházela po druhé světové válce obdobím, které přálo nezávislým nadšeneckým filmařům. Paramountský výnos zrušil roku 1948 systém vertikální integrace a filmová studia přišla o své řetězce kin. Kultovní režiséři jako Roger Corman nebo Edward Wood jr. zaplavili svobodný trh lacinými produkcemi, jimž scházely finance, ale entuziasmu měly na rozdávání. Jedním z nejproslulejších tvůrců béčkových braků byl Bert I. Gordon, jenž zemřel minulý týden ve sto letech a který po sobě zanechal pozoruhodné dílo.