martin-mickey-stusak
36 703 bodů •
3.5
Ray Kellog byl původně strůjce speciálních efektů a na konci padesátých let si řekl, že to zkusí i coby režisér. A protože se právě v tomto desetiletí hojně točili nízkorozpočtové snímky o invazních mimozemšťanech a nejrůznějších monstrech, zůstal u toho a vybral si monstra. A ve stejném roce hned dvakrát, neboť vedle tohoto snímku o přerostlém ještěru natočil ještě „The Killer Shrews“ (1959) o přerostlém rejskovi. Na něm se však vyřádil daleko více. Tady ponechává dějství ve volném běžném vývoji a onen ještěr vyznívá jen jako nutný doplněk ohledně daného žánru. Občasný efektově vytvořený záběr domněle gigantického ještěra jen umocňuje dojem, že skutečně je, a to je asi tak všechno. Ony záběry jsou samostatné, což znamená, že se nikdy monstrum neobjevuje v záběrech společně s lidskými postavami. Upřímně řečeno, v konkurenci monster filmu své doby je tento snímek prostě strašný, ale ne zase nejhorší. Příběh je sice skromně jednoduchý, až je předvídatelný, ale plynulý a určitě ne nezajímavý. Jedná se o typický teenagerovský horor, ničím se nevymaňující, jen se v daných aspektech razantně netlačí na pilu. A jedná se o jeden z mála snímků, který byl kupodivu dokonce i kolorován. Takže dospívající mládež, rokenrol, šerif vyšetřující podivnosti a věčně opilý farmář coby humorná figurka na odlehčení. A samozřejmě monstrum. Jako obyčejná filmová nenáročná oddechovka dobrý, ale je potřeba od toho nic výjimečného či zvláštního neočekávat.