
martin-mickey-stusak
37 016 bodů •
3
Bývalá Playboy Playmate of the Mooth a jedna z prvních Afroameričanek na této pozici, Jeannie Bell v poněkud nevýrazné akční roli. Námět a zápletka snad neohromila už ani tehdy, protože se jedná o pátrání po záhadném zmizení bratra, které se po informaci o jeho smrti změní v cestu pomsty. Dějištěm je Hongkong, čímž je řečeno vše. Jedinou změnou v různých násilných činech je účast snad všech etnických skupin. To ale vysvětluje subžánr blaxploitation, do kterého tento film patří. V nejjednodušším smyslu děje daného příběhu je film nabitý akčními bojovými scénami, které však připomínají spíše baletní tanec na bázi soubojů než bojové umění. Z dnešního pohledu je na těchto scénách nejzajímavější, takříc, Segalův styl z jeho pozdější nízkorozpočtové tvorby. Právě efekt amatérské práce, která je spojena s realizací a natáčením takových bojových scén, umožňuje poznat, kdy je na scéně skutečná Jeannie Bell a kdy jde o dvojnici. Nebo je to snad dvojník? S afrem, a samozřejmě stejného kostýmu, se to nedá poznat. Z tvůrčího hlediska šlo tímto filmem zjevně o záměr konkurovat filmům s Pam Grier, která si už ve filmovém světě vydobyla jméno. Jeden z jejích nejslavnějších filmů, „Foxy Brown“ (1974), byl uveden ve stejném roce jako tento a je založen na stejném tématu, jen se nejedná o bratra, ale o přítele. Bohužel Jeannie Bell na Pam Grier nemá ani omylem.