Nevím proč nemám příliš rád filmy s Vlastou Burianem. Možná proto, že je na mě příliš upištěný. V roli falešného přednosty je ale asi nejlepší. Tato klasika vždy pohladí po duši. Hodně kladných bodů přidal můj oblíbenec Jaroslav Marvan, kterého považuji za jednoho z nejlepších herců první poloviny dvacátého století.
Objektivně jedna z nejlepších Burianových komedií, ve které naplno uplatňuje svůj široký talent od komediálního herectví, tance, zpěvu a skvělé fyzičky. Samozřejmě se jedná o filmovou adaptaci osvědčené divadelní komedie, na kterou stáli diváci fronty. Dobrá zábava i po letech.
Není mým nejoblíbenějším filmem s Burianem, ale mám ho ráda. Nejvíc se mi vždycky líbí ten výraz telegrafisty, který čte podivnou zprávu, co posílá falešný přednosta stanice v rytmu árie z Verdiho opery „Rigoletto" La donna è mobile. Ostatní vtípky jsou už tak chronicky známé, že bohužel ztratily na své vtipnosti.
Vždycky jsem kroutila hlavou nad tím, když mi maminka vyprávěla, že za války chodili na Burianovy filmy do kina. No, ono žít se musí za všech okolností! Takže asi tak!! Ale i tak mě fascinuje, že tato skvělá komedie vznikla v roce 1941! A zas tam září "dvojka" Burian-Marvan! Ostatní herci obvykle jen tak "přicmrndují", jak mám vždy pocit. Falešný přednosta stanice nepostrádá před generálním inspektorem drah Kokrhelem znalost jízdního řádu (Vlak do Svijan jede v 8 hodin 64 minut), brilantně čte telegramy (tečka-čárka-tečka-tečka-tečka-čárka) a od včerejška odpoledne nepříjímá zavazadla, neboť si to odhlasoval. Nevím jaký škarohlíd by mohl tvrdit, že to není ale vůbec vtipné! Vlasta Burian zde opětovně dokazuje, že je nazýván Králem komiků plným právem! (Někdy se snažím ukousnout velký krajíc chleba či bagety a hraju si na Vlastu Buriana. Byl tam "boží", jak řekl "vy už nebudete?" a dal si celé kuře mezi dvě půlky housky.)
Trochu časem sstárnoucí film, Burian stále baví, ale je vidět jak mu musel Marvan nahrávat. Samostatnou kapitolou je Trégl, jehož postava vytváří druhou komickou linku.