Je mi líto ale i když je film skvěle natočen, zrežírován a má skvělé herce mě přišel příšerně zdlouhavý a nudný. Na druhou stranu ale musím uznat, že bylo zajímavé sledovat život čínského císaře.
Hezký film o posledním Činském císaři. Je to neuvěřitelné, jak mohl žít v klamu a izolaci většinu svého života a to v relativně novodobém světě. To vše velmi dobře vykresluje film, který má hezkou výpravu, kameru i vizuál. Herci však nejsou úplně TOP a mohlo to dopadnout i lépe. I tak dávám 70%.
Nádherný Bertolucciho film, smutný příběh posledního čínského císaře, než se Čína stala republikou, včetně japonské okupace a nástupu maoistů. Zajímavostí filmu je jeho začátek, kdy umírá babička malého císaře, která byla popsána v knize Jahana Fabricia - Takný deník čínské císařovny, cože je taky silný příběh stojící za zfilmování.
Výpravná oskarová klasika má strhující příběhu, vynikající výpravu a skvělé mezinárodní obsazení. tenhle film mě okamžitě chytl a už jsem ho viděl určitě nejméně dvakrát a z toho jednou jsem snad dělal k přijímačkám i jeho filmový rozbor. Velmi solidní záležitost, řadím vedle Gándhího.
Bertolucci sice nevypráví s precizností Davida Leana, ale přece se mu daří vytvářet naprosto pohlcující formální kulisu, v níž je každý záběr jako z umělecké galerie a každý hudební motiv způsobuje příjemné mrazení v zátylku. Druhá polovina už je poměrně rozvláčná a zkratkovitá, zato ta první aspiruje na pozici nejkrásnější životopisné fresky vůbec. A jelikož režisér zručně zvládá i balancovat na dvou příběhových liniích a důmyslně mezi nimi přepínat, k opojným audiovizuálním hodům se přidává i inteligentní a hodnotný portrét jedné velké osobnosti (už ne tak historické etapy, která je jen v náčrtech nastíněna). Vtěsnat to všechno do 130 minut, byl by to hotový poklad..
Rozhodně obdivuji odvahu tvůrců, že se pustili do tématu v takové šíři, ale myslím že to bylo místy na škodu a je potom zcela přirozené, že některá místa působí trochu nedotaženě. Jako celek se ale jedná o úžasnou práci a obsažný pohled do zrodu dnešní Číny a je vidět, že je zde snaha o objektivní pohled, možná proto na mě snímek působil trochu formálně a odosobněně nebo je též možné, že to byl účel navodit v divákovi tento pocit, protože tak působí jak řád císařského dvora, japonský diktát, tak masové šílenství čínských komunistů. Žijeme v šíleném světě, co se dá dělat.
Perla v koruně epických filmů. Silný příběh, úžasná kamera , precizní režie- jeden z nejdokonalejších filmů Bernarda Bertolucciho. Pro nás pořádný kus exotiky a neznámé historie.
Kolosální film jako tento má jen málo srovnání. Celý život jednoho člověka bez většího filmového přikrášlení reality nebo vynechání jakékoli jen trochu podstatné události. To dělá Posledního císaře dost možná nejvíce komplexním biografickým filmem vůbec. (Viděna režisérská verze.)